Η BYD έκανε δυναμικό μπάσιμο στην ελληνική αγορά και ανάγκασε άπαντες να ασχοληθούν με τη σύντομη ιστορία και τα πεπραγμένα της στην αυτοκίνηση. Το επόμενο βήμα δεν είναι άλλο από το να διαπιστώσουμε αν όντως αξίζει όλος αυτός ο ντόρος που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα νεοφερμένα κινέζικα ηλεκτρικά της εταιρείας.
Στο άκουσμα της έλευσης των BYD στην ελληνική αγορά δεν μπορείς παρά να κάνεις μία μικρή έρευνα σχετικά με το τι μέρος του λόγου είναι αυτοί οι Κινέζοι. Μετρούν λιγότερες από τρεις δεκαετίες ζωής ως εταιρεία και μόλις είκοσι χρόνια ενασχόλησης με τους τέσσερις τροχούς. Και όμως, το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή τους απασχόλησε το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης τους έφερε σε πλεονεκτική θέση σήμερα έναντι του ανταγωνισμού. Σε τέτοιο βαθμό δε, που αποτελούν από το 2023 τον κορυφαίο «παίχτη» σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως (πάνω από 3.000.000 πωλήσεις) και παρουσία στην πρώτη δεκάδα γενικότερα, μαζί με φίρμες κολοσσούς που μετρούν σχεδόν έναν αιώνα ιστορίας. Όχι ότι δεν είναι κολοσσός στον τομέα της η BYD, κατασκευάστρια εταιρεία μπαταριών αυτοκινήτων (δεύτερη σε παραγωγή στον κόσμο), microchip και πολλών άλλων πρώτων υλών που την κάνουν ανεξάρτητη και πρωτοπόρα εταιρεία με λαμπρό μέλλον. Η πρώτη μας επαφή μάλιστα με μοντέλο της BYD (Build Your Dreams) ήταν πίσω από το τιμόνι του Seal, αφήνοντας μας άκρως θετικές εντυπώσεις, κάτι που όμως ανεβάζει τον πήχη και για τα υπόλοιπα πέντε μοντέλα που θα έχουν λανσαριστεί στην αγορά μας μέχρι το τέλος του έτους. Ένα από αυτά με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εμπορικά είναι και το Atto 3 της δοκιμής μας. Το μικρό οικογενειακό SUV με μήκος 4,46 μέτρα που πέφτει στο… λάκκο με καρχαρίες όπως το VW ID.4, το ηλεκτρικό Kona ή το προσιτό MG ZS EV και πρέπει να βγει χωρίς… γρατζουνιές από τη μάχη. Η εμφάνιση του είναι πιο ουδέτερη σε σχέση με αυτή του Seal, χωρίς τολμηρές πινελιές, αλλά με συνοχή στις γραμμές του και χαμηλών τόνων προφίλ. Αρέσει η ενιαία LED λωρίδα εμπρός και το ανάγλυφο της πίσω κολώνας, με το ύψος και το design να μοιάζει φουλ ευρωπαϊκό για τα γούστα της ηπείρου μας και συγκεκριμένα καλύπτοντας τις SUV απαιτήσεις του κοινού. Βασίζεται στην πλατφόρμα E-Platform 3.0 της εταιρείας και φυσικά διαθέτει το «καμάρι» της BYD, την μπαταρία Blade LFP. Μία συστοιχία από 126 κελιά σε σχήμα blade, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου και με τέτοιο ντιζάιν ώστε να τοποθετείται χαμηλά το κέντρο βάρους και να εξοικονομείται επιπλέον χώρος για τους επιβάτες, κυρίως για τα γόνατα αλλά και τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Μιλώντας για τα ενδότερα, μπορούμε να πούμε πως τα πράγματα εξίσου κολακευτικά σε σχέση με τον εξωτερικό σχεδιασμό. Εδώ οι άνθρωποι της BYD ήθελαν να κάνουν το κάτι παραπάνω, και στην προσπάθεια αυτή πρόσθεσαν κόκκινες ελαστικές χορδές σε σχήμα κιθάρας μέσα από τις πόρτες (στηρίζουν τα αντικείμενα όπως μπουκαλάκια), και έδωσαν έναν αντίστοιχο τόνο στους πλαστικούς αεραγωγούς με κόκκινη απόχρωση (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών