![Ο Κηφισός ως ποταμός και ως λεωφόρος](https://www.bankingnews.gr/media/k2/items/cache/657e0296837ce506ef2c6040f24b677b_XL.jpg)
Η επαναφορά του Κηφισού ως ποταμού συνδυάζει περιβαλλοντικά οφέλη και πολιτιστική αναγέννηση, αλλά απαιτεί ριζικές αλλαγές στις υποδομές για να διατηρηθεί η κυκλοφοριακή ροή της Αθήνας.
Ο Κηφισός, ένας από τους ιστορικούς ποταμούς της Αττικής, αποτελεί μια χαρακτηριστική περίπτωση της αστικοποίησης που επηρέασε τη φυσική τοπογραφία της Αθήνας.
Από την αρχαιότητα, ο ποταμός ήταν σημαντικός για τη ζωή της πόλης, τόσο ως πηγή νερού όσο και ως φυσικός διάδρομος που διέσχιζε τον αθηναϊκό κάμπο.
Με την πάροδο των αιώνων, όμως, η πορεία του Κηφισού υπέστη σημαντικές αλλαγές, ιδιαίτερα κατά τον 20ό αιώνα, όταν οι ανάγκες για ανάπτυξη και υποδομές οδήγησαν στη μετατροπή του σε οδική αρτηρία.
Η κάλυψη του Κηφισού ξεκίνησε σταδιακά τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, όταν η Αθήνα γνώριζε ραγδαία αύξηση πληθυσμού και αστικοποίησης.
Η ανάγκη για δρόμους που θα εξυπηρετούσαν την αυξανόμενη κίνηση οχημάτων οδήγησε στην απόφαση να σκεπαστεί μεγάλο μέρος του ποταμού.
Η διαδικασία αυτή κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1980, όταν ο Κηφισός μετατράπηκε σε κεντρική οδική αρτηρία, που συνέδεε τη βόρεια με τη νότια Αττική.
Το έργο θεωρήθηκε τότε αναγκαίο για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης της πόλης (διαβάστε περισσότερα)
Από την αρχαιότητα, ο ποταμός ήταν σημαντικός για τη ζωή της πόλης, τόσο ως πηγή νερού όσο και ως φυσικός διάδρομος που διέσχιζε τον αθηναϊκό κάμπο.
Με την πάροδο των αιώνων, όμως, η πορεία του Κηφισού υπέστη σημαντικές αλλαγές, ιδιαίτερα κατά τον 20ό αιώνα, όταν οι ανάγκες για ανάπτυξη και υποδομές οδήγησαν στη μετατροπή του σε οδική αρτηρία.
Η κάλυψη του Κηφισού ξεκίνησε σταδιακά τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, όταν η Αθήνα γνώριζε ραγδαία αύξηση πληθυσμού και αστικοποίησης.
Η ανάγκη για δρόμους που θα εξυπηρετούσαν την αυξανόμενη κίνηση οχημάτων οδήγησε στην απόφαση να σκεπαστεί μεγάλο μέρος του ποταμού.
Η διαδικασία αυτή κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1980, όταν ο Κηφισός μετατράπηκε σε κεντρική οδική αρτηρία, που συνέδεε τη βόρεια με τη νότια Αττική.
Το έργο θεωρήθηκε τότε αναγκαίο για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης της πόλης (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών