Χιλιάδες παλαιότερα ντίζελ οχήματα κυκλοφορούν στην Ευρώπη χωρίς να πληρούν βασικά πρότυπα εκπομπών
Η Ευρώπη έχει πρόβλημα με τα κακό-συντηρημένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, και δεν φταίνε μόνο τα παλαιότερα μοντέλα. Η σκιά του Dieselgate παραμένει βαριά και η έλλειψη ενιαίων ελέγχων σε επίπεδο ΕΕ κάνει τα πράγματα πιο σύνθετα.
Αν η Κομισιόν είχε τον απόλυτο έλεγχο, πιθανότατα θα είχε ήδη απαγορεύσει την κυκλοφορία των περισσοτέρων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν. Ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο επειδή η τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων μοντέλων πληροί στο ακέραιο τα ευρωπαϊκά όρια ρύπων αφού οι κατασκευαστές έχουν προσαρμοστεί στους κανονισμούς.
Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται αλλού: χιλιάδες παλιότερα ντίζελ οχήματα κυκλοφορούν στην Ευρώπη χωρίς να πληρούν βασικά πρότυπα εκπομπών. Πολλά από αυτά σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το Dieselgate, το σκάνδαλο που δεν αφορούσε μόνο τη Volkswagen, αν και εκείνη αποτέλεσε το επίκεντρο. Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των αυτοκινήτων είναι ότι εξαπατούσαν τους ελέγχους εκπομπών μέσω ειδικού λογισμικού.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, είναι η απουσία κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής ως προς τις τεχνικές επιθεωρήσεις.
Κάθε χώρα εφαρμόζει δικούς της κανονισμούς, ακόμη και διαφορετικά όρια ρύπων, με αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που περνάει το ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, την Ισπανία κ.α., να θεωρείται «ρυπογόνο» σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία ή η Ολλανδία.
Διαβάστε περισσότερα
Αν η Κομισιόν είχε τον απόλυτο έλεγχο, πιθανότατα θα είχε ήδη απαγορεύσει την κυκλοφορία των περισσοτέρων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν. Ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο επειδή η τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων μοντέλων πληροί στο ακέραιο τα ευρωπαϊκά όρια ρύπων αφού οι κατασκευαστές έχουν προσαρμοστεί στους κανονισμούς.
Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται αλλού: χιλιάδες παλιότερα ντίζελ οχήματα κυκλοφορούν στην Ευρώπη χωρίς να πληρούν βασικά πρότυπα εκπομπών. Πολλά από αυτά σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το Dieselgate, το σκάνδαλο που δεν αφορούσε μόνο τη Volkswagen, αν και εκείνη αποτέλεσε το επίκεντρο. Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των αυτοκινήτων είναι ότι εξαπατούσαν τους ελέγχους εκπομπών μέσω ειδικού λογισμικού.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, είναι η απουσία κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής ως προς τις τεχνικές επιθεωρήσεις.
Κάθε χώρα εφαρμόζει δικούς της κανονισμούς, ακόμη και διαφορετικά όρια ρύπων, με αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που περνάει το ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, την Ισπανία κ.α., να θεωρείται «ρυπογόνο» σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία ή η Ολλανδία.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών