Το ΠΝ ψάχνει πλοία με δυνατότητα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και τοπική άμυνα περιοχής.
Καλώς ή κακώς έχει γίνει πάρα πολύ συζήτηση για τις φρεγάτες Fremm κι ακόμη συνεχίζεται. 'Ομως, το διήμερο της περασμένης Πέμπτης και Παρασκευής επισκέφθηκε την Αθήνα γαλλική αντιπροσωπεία με κύριο θέμα συζήτησης τις φρεγάτες Belh@rra. Πηγές του ΥΠΕΘΑ πληροφορούν ότι οι συζητήσεις εξελίχθηκαν θετικά. Το ραντεβού με τη γαλλική αντιπροσωπεία ανανεώθηκε για τις 21 Μαίου, οπότε προβλέπεται να γίνει η συζήτηση που «καίει» την Ελλάδα. Πόσο και πώς θα εμπλακούν τα ελληνικά Ναυπηγεία στο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών Belh@rra.
Η συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα από τα πιο κρίσιμα, αν όχι το πιο κρίσιμο θέμα για το πρόγραμμα, τουλάχιστον για την ελληνική πλευρά. Το σχέδιο προβλέπει την απόκτηση τεσσάρων φρεγατών Belh@rra, με τους πιο αισιόδοξους να κάνουν λόγο για έξι πλοία.
Η πρώτη φρεγάτα σίγουρα θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία. Η Ελλάδα διεκδικεί τις υπόλοιπες τρεις αν και το πιθανότερο είναι να πάρει τις δύο, εφόσον το πρόγραμμα τελικά αφορά σε τέσσερις φρεγάτες. Όμως, οι Belh@rra στην καλύτερη περίπτωση θα είναι διαθέσιμες από το 2023. Μέχρι τότε τι;
Ποιες οι επιλογές ως «ενδιάμεση λύση»
Αυτό που αναζητά το ΠΝ είναι η δυνατότητα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και τοπική άμυνα περιοχής, συστήματα για αυτοπροστασία, αυτόματος έλεγχος πυροβόλων για αντιαεροπορικό πόλεμο, μεγάλο πυροβόλο (και εμβέλεια) πρώρα, αυξημένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
Οι φρεγάτες Fremm προσεγγίζουν κατά πολύ αυτές τις απαιτήσεις, αλλά ακόμη περισσότερο η «έκδοση Freda», που θα διαθέτει μεγάλες αντιαεροπορικές δυνατότητες. Από τις 11 φρεγάτες τύπου FREMM, που έχει προγραμματίσει να ναυπηγήσει το Γαλλικό Ναυτικό, μόνο 2 θα έχουν τις αυξημένες αντιαεροπορικές δυνατότητες (FREDA). Κι επίσης, λόγω των συστημάτων που θα φέρει, θα είναι και πιο ακριβή από τη βασική έκδοση.
Πάντως, στο Πολεμικό Ναυτικό είχαν εξετάσει και κάποιοι εξακολουθούν να εξετάζουν και άλλες εναλλακτικές «γαλλικές λύσεις».
Τα γαλλικά ναυπηγεία DCNS κατασκευάζουν ή μελετούν κατασκευή και άλλων τύπων πλοίων, όπως οι GOWIND που περιλαμβάνουν κορβέτες μήκους από 85 έως 105 m και εκτόπισμα από 1000 έως 2500 τόνους, με ταχύτητες 22 με 27 κόμβους, πλήρωμα 35 έως 60 ατόμων, έχουν αντιαεροπορικές δυνατότητες με κατευθυνόμενα βλήματα VL Mica, φέρουν Exocet ΜΜ40, πυροβόλο 76 mm και ελικόπτερο.
Έχει, επίσης, εξεταστεί ως επιλογή η φρεγάτας κλάσης FORMIDABLE. Είναι πλοίο ίδιου μεγέθους με τις ελληνικές φρεγάτες και διαθέτει τις ίδιες ή αντίστοιχες συσκευές εντοπισμού και οπλικά συστήματα με τις FREMM. (Ρ/Ε HERACLES, K/B EE HARPOON, K/B AA ASTER 15/30, Πυροβόλο 76 mm OTO MELARA, ESM, SONAR, Τ/Λ E/Π S-70).
www.bankingnews.gr
Η συμμετοχή των ελληνικών ναυπηγείων είναι ένα από τα πιο κρίσιμα, αν όχι το πιο κρίσιμο θέμα για το πρόγραμμα, τουλάχιστον για την ελληνική πλευρά. Το σχέδιο προβλέπει την απόκτηση τεσσάρων φρεγατών Belh@rra, με τους πιο αισιόδοξους να κάνουν λόγο για έξι πλοία.
Η πρώτη φρεγάτα σίγουρα θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία. Η Ελλάδα διεκδικεί τις υπόλοιπες τρεις αν και το πιθανότερο είναι να πάρει τις δύο, εφόσον το πρόγραμμα τελικά αφορά σε τέσσερις φρεγάτες. Όμως, οι Belh@rra στην καλύτερη περίπτωση θα είναι διαθέσιμες από το 2023. Μέχρι τότε τι;
Ποιες οι επιλογές ως «ενδιάμεση λύση»
Αυτό που αναζητά το ΠΝ είναι η δυνατότητα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και τοπική άμυνα περιοχής, συστήματα για αυτοπροστασία, αυτόματος έλεγχος πυροβόλων για αντιαεροπορικό πόλεμο, μεγάλο πυροβόλο (και εμβέλεια) πρώρα, αυξημένες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
Οι φρεγάτες Fremm προσεγγίζουν κατά πολύ αυτές τις απαιτήσεις, αλλά ακόμη περισσότερο η «έκδοση Freda», που θα διαθέτει μεγάλες αντιαεροπορικές δυνατότητες. Από τις 11 φρεγάτες τύπου FREMM, που έχει προγραμματίσει να ναυπηγήσει το Γαλλικό Ναυτικό, μόνο 2 θα έχουν τις αυξημένες αντιαεροπορικές δυνατότητες (FREDA). Κι επίσης, λόγω των συστημάτων που θα φέρει, θα είναι και πιο ακριβή από τη βασική έκδοση.
Πάντως, στο Πολεμικό Ναυτικό είχαν εξετάσει και κάποιοι εξακολουθούν να εξετάζουν και άλλες εναλλακτικές «γαλλικές λύσεις».
Τα γαλλικά ναυπηγεία DCNS κατασκευάζουν ή μελετούν κατασκευή και άλλων τύπων πλοίων, όπως οι GOWIND που περιλαμβάνουν κορβέτες μήκους από 85 έως 105 m και εκτόπισμα από 1000 έως 2500 τόνους, με ταχύτητες 22 με 27 κόμβους, πλήρωμα 35 έως 60 ατόμων, έχουν αντιαεροπορικές δυνατότητες με κατευθυνόμενα βλήματα VL Mica, φέρουν Exocet ΜΜ40, πυροβόλο 76 mm και ελικόπτερο.
Έχει, επίσης, εξεταστεί ως επιλογή η φρεγάτας κλάσης FORMIDABLE. Είναι πλοίο ίδιου μεγέθους με τις ελληνικές φρεγάτες και διαθέτει τις ίδιες ή αντίστοιχες συσκευές εντοπισμού και οπλικά συστήματα με τις FREMM. (Ρ/Ε HERACLES, K/B EE HARPOON, K/B AA ASTER 15/30, Πυροβόλο 76 mm OTO MELARA, ESM, SONAR, Τ/Λ E/Π S-70).
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών