Η Saxo Bank συστήνει στους επενδυτές να παραμείνουν… συνετοί
Σύνεση συστήνει στους επενδυτές η Saxo Bank με δεδομένο ότι ακόμη κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις πραγματικές επιπτώσεις του κορωνοϊού σε οικονομίες και μετοχές.
Μετά από ράλι τεσσάρων ημερών οι αγορές σήμερα 07/02 υποχωρούν ενώ ανάλογη πορεία ακολουθούν και εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο.
Ταυτόχρονα διεθνείς εταιρείες logistics υπογραμμίζουν ότι ο κορωνοϊός έχει αρχίσει να προκαλεί προβλήματα σε Ασία και φυσικά στην Κίνα.
Ένα πράγμα που καθίσταται ολοένα και πιο εμφανές είναι ότι η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει παγώσει με τις τιμές των ναυτιλιακών να εμφανίζουν έντονη μεταβλητότητα καθώς τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια.
Η Maersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, έχει δει τη μετοχή της να υποχωρεί 23% από το υψηλότερο επίπεδό της τον Δεκέμβριο 2019 και κατά 6% από τότε που ο κορωνοϊός εμφανίστηκε στις 20 Ιανουαρίου 2020.
Σήμερα, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα προστέθηκε στις απώλειες καθώς η Hyundai ανέστειλε την παραγωγή λόγω έλλειψης εξαρτημάτων που προέρχονταν από την Κίνα.
Με τις εξαιρετικά συντονισμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οι εταιρείες κατασκευής θα μπορούσαν να μειώσουν ή ακόμη και να σταματήσουν την παραγωγής τους, καθώς η Κίνα είναι το εργοστάσιο του κόσμου.
Το δεύτερο παράγωγο αυτού είναι τα χαμηλότερα έσοδα μετά την εξάντληση των αποθεμάτων, τα οποία στη συνέχεια γρήγορα πλήττουν στην παραγωγή ταμειακών ροών λειτουργίας και τη ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Εάν μια εταιρεία λειτουργεί με χαμηλό ταμειακό υπόλοιπο, αυτό σημαίνει ότι οι πιστωτικές γραμμές πρέπει να αυξηθούν κάτι, όμως, που μπορεί να «περάσει» τον κίνδυνο και στις τράπεζες.
Ο αντίκτυπος από τον κορωνοϊού είναι πραγματικός και το οικονομικό κόστος επιταχύνεται και ακόμη χειρότερα οι εταιρείες που βρίσκονται στην καλύτερη θέση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν μπορούν να μειώσουν ούτε καν βραχυπρόθεσμα το κόστος.
www.bankingnews.gr
Μετά από ράλι τεσσάρων ημερών οι αγορές σήμερα 07/02 υποχωρούν ενώ ανάλογη πορεία ακολουθούν και εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο.
Ταυτόχρονα διεθνείς εταιρείες logistics υπογραμμίζουν ότι ο κορωνοϊός έχει αρχίσει να προκαλεί προβλήματα σε Ασία και φυσικά στην Κίνα.
Ένα πράγμα που καθίσταται ολοένα και πιο εμφανές είναι ότι η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχει παγώσει με τις τιμές των ναυτιλιακών να εμφανίζουν έντονη μεταβλητότητα καθώς τα πλοία παραμένουν δεμένα στα λιμάνια.
Η Maersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, έχει δει τη μετοχή της να υποχωρεί 23% από το υψηλότερο επίπεδό της τον Δεκέμβριο 2019 και κατά 6% από τότε που ο κορωνοϊός εμφανίστηκε στις 20 Ιανουαρίου 2020.
Σήμερα, το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα προστέθηκε στις απώλειες καθώς η Hyundai ανέστειλε την παραγωγή λόγω έλλειψης εξαρτημάτων που προέρχονταν από την Κίνα.
Με τις εξαιρετικά συντονισμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού οι εταιρείες κατασκευής θα μπορούσαν να μειώσουν ή ακόμη και να σταματήσουν την παραγωγής τους, καθώς η Κίνα είναι το εργοστάσιο του κόσμου.
Το δεύτερο παράγωγο αυτού είναι τα χαμηλότερα έσοδα μετά την εξάντληση των αποθεμάτων, τα οποία στη συνέχεια γρήγορα πλήττουν στην παραγωγή ταμειακών ροών λειτουργίας και τη ρευστότητα των επιχειρήσεων.
Εάν μια εταιρεία λειτουργεί με χαμηλό ταμειακό υπόλοιπο, αυτό σημαίνει ότι οι πιστωτικές γραμμές πρέπει να αυξηθούν κάτι, όμως, που μπορεί να «περάσει» τον κίνδυνο και στις τράπεζες.
Ο αντίκτυπος από τον κορωνοϊού είναι πραγματικός και το οικονομικό κόστος επιταχύνεται και ακόμη χειρότερα οι εταιρείες που βρίσκονται στην καλύτερη θέση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού δεν μπορούν να μειώσουν ούτε καν βραχυπρόθεσμα το κόστος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών