Οι οικονομολόγοι της Economist Intelligence Unit υποστηρίζουν ότι ο κορωνοϊός θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο διεθνές εμπόριο
Πλήρη αναδιαμόρφωση του διεθνούς εμπορίου λόγω της κρίσης του κορωνοϊού βλέπουν οι οικονομολόγοι της Economist Intelligence Unit (EIU) καθώς οι εταιρείες περιορίζουν την εξάρτηση τους από τα κινεζικά προϊόντα.
Σύμφωνα με την EIU, η πανδημία θα αντιστρέψει την παγκοσμιοποίηση στρώνοντας τον δρόμο προς περιφερειακές εφοδιαστικές αλυσίδες.
Η κυριαρχία της Κίνας στο διεθνές εμπόριο έχει αναπτυχθεί από τότε που η χώρα έγινε μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου το 2001.
Αυτό σύμφωνα με την EIU αποτέλεσε το έναυσμα για το τελευταίο κύμα παγκοσμιοποίησης, καθώς οι πολυεθνικές επωφελήθηκαν από τις ευκαιρίες στην παραγωγή και τη ζήτηση στη χώρα.
«Ωστόσο, ως αποτέλεσμα του Covid-19, είναι πιθανό αυτή η περίοδος παγκοσμιοποίησης όχι μόνο να παγώσει, αλλά και να αντιστραφεί» επισημαίνει στην ίδια έκθεση επισημαίνοντας ότι εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας και η αύξηση των μισθών στην Κίνα έχουν «αναγκάσει» κάποιες επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες σε άλλες περιοχές της Κίνας.
«Ο Covid-19 θα αναγκάσει περισσότερες επιχειρήσεις σε άλλους κλάδους να μετεγκαταστήσουν κομμάτια των εφοδιαστικών τους αλυσίδων.
Το αποτέλεσμα θα είναι ασιατικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας που ταυτόχρονα είναι λιγότερο εστιασμένος στην Κίνα και πολύ διαφοροποιημένο» επισημαίνεται στην ίδια ανάλυση.
Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, αυτή η μετατόπιση από την Κίνα θα ήταν ενδεικτική μιας ευρύτερης τάσης, καθώς οι διεθνείς εταιρείες έψαχναν τρόπους για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους μετά το σοκ του εφοδιασμού που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
«Χτίζοντας σχεδόν ανεξάρτητες περιφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού στην Αμερική και την Ευρώπη, μια διεθνής εταιρεία θα παρέχει αντιστάθμιση έναντι μελλοντικών σοκ στο δίκτυό της», αναφέρει η EIU.
«Για εκείνες τις εταιρείες που έχουν ήδη αυτήν την πολυτέλεια, κατάφεραν να στρέψουν την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων από τη μια περιοχή στην άλλη, καθώς επιβαλλόταν το lockdown λόγω του κορωνοϊού».
Λόγω των δυσκολιών που σχετίζονται με τη δημιουργία ή τη μετακίνηση αλυσίδων εφοδιασμού -ιδίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας- είναι πιθανό ότι τυχόν σημαντικές αλλαγές θα είναι μόνιμες.
«Καθώς οι περισσότερες εταιρείες λαμβάνουν αυτήν την απόφαση, η μετάβαση στις περιφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι ένα διαρκές αποτέλεσμα αυτής της κρίσης», αναφέρεται στην έκθεση.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την EIU, η πανδημία θα αντιστρέψει την παγκοσμιοποίηση στρώνοντας τον δρόμο προς περιφερειακές εφοδιαστικές αλυσίδες.
Η κυριαρχία της Κίνας στο διεθνές εμπόριο έχει αναπτυχθεί από τότε που η χώρα έγινε μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου το 2001.
Αυτό σύμφωνα με την EIU αποτέλεσε το έναυσμα για το τελευταίο κύμα παγκοσμιοποίησης, καθώς οι πολυεθνικές επωφελήθηκαν από τις ευκαιρίες στην παραγωγή και τη ζήτηση στη χώρα.
«Ωστόσο, ως αποτέλεσμα του Covid-19, είναι πιθανό αυτή η περίοδος παγκοσμιοποίησης όχι μόνο να παγώσει, αλλά και να αντιστραφεί» επισημαίνει στην ίδια έκθεση επισημαίνοντας ότι εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας και η αύξηση των μισθών στην Κίνα έχουν «αναγκάσει» κάποιες επιχειρήσεις να μεταφέρουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες σε άλλες περιοχές της Κίνας.
«Ο Covid-19 θα αναγκάσει περισσότερες επιχειρήσεις σε άλλους κλάδους να μετεγκαταστήσουν κομμάτια των εφοδιαστικών τους αλυσίδων.
Το αποτέλεσμα θα είναι ασιατικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας που ταυτόχρονα είναι λιγότερο εστιασμένος στην Κίνα και πολύ διαφοροποιημένο» επισημαίνεται στην ίδια ανάλυση.
Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, αυτή η μετατόπιση από την Κίνα θα ήταν ενδεικτική μιας ευρύτερης τάσης, καθώς οι διεθνείς εταιρείες έψαχναν τρόπους για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους μετά το σοκ του εφοδιασμού που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.
«Χτίζοντας σχεδόν ανεξάρτητες περιφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού στην Αμερική και την Ευρώπη, μια διεθνής εταιρεία θα παρέχει αντιστάθμιση έναντι μελλοντικών σοκ στο δίκτυό της», αναφέρει η EIU.
«Για εκείνες τις εταιρείες που έχουν ήδη αυτήν την πολυτέλεια, κατάφεραν να στρέψουν την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων από τη μια περιοχή στην άλλη, καθώς επιβαλλόταν το lockdown λόγω του κορωνοϊού».
Λόγω των δυσκολιών που σχετίζονται με τη δημιουργία ή τη μετακίνηση αλυσίδων εφοδιασμού -ιδίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας- είναι πιθανό ότι τυχόν σημαντικές αλλαγές θα είναι μόνιμες.
«Καθώς οι περισσότερες εταιρείες λαμβάνουν αυτήν την απόφαση, η μετάβαση στις περιφερειακές αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι ένα διαρκές αποτέλεσμα αυτής της κρίσης», αναφέρεται στην έκθεση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών