Αντί να ξεκαθαρίζει, περιπλέκεται το θέμα με τις αποζημιώσεις στην Αττική Οδό.
Οι μεν τις χρησιμοποιούν χωρίς δισταγμό για να μετατοπίσουν τα βάρη, οι δε προσβλέποντας σε ίδιον όφελος.
Τα ερωτήματα, ωστόσο παραμένουν πολλά για τα θύματα της Αττικής Οδού.
H Αττική Οδός, μεταξύ άλλων οφείλει να αποζημιώσει για αστικές ευθύνες έναντι τρίτων.
Τι καλύπτουν οι Αστικές Ευθύνες
Με το ασφαλιστήριο κατά κινδύνων Αστικής Ευθύνης έναντι Τρίτων καλύπτονται ή οικονοµικές υποχρεώσεις του Λήπτη της Ασφάλισης (Φυσικού ή Νοµικού Προσώπου) έναντι άλλων προσώπων, σε περίπτωση κατά την οποία λόγω κάποιας πράξης ή/ και παράληψής του έγινε άθελά του (ακουσίως) υπαίτιος να προκληθεί σωµατική βλάβη (τραυµατισµός ή θάνατος) άλλου προσώπου (Φυσικού) ή ζηµιά σε περιουσιακά στοιχεία άλλου προσώπου (Φυσικού ή Νοµικού).
Τα ποσά αυτά της αποζηµίωσης δεν υπερβαίνουν το ασφαλιζόµενο κεφάλαιο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα το ΒΝ η Αττικής οδός δεν διέθετε συμβάσεις Directors & Officers και συμβάσεις Protection & Indemnity.
Άρα στην περίπτωση που προκύψουν αιτήματα για ευθύνες και ζημιές σε τρίτους, η Αττική Οδός φαίνεται να μην έχει την ικανότητα να αποζημιώσει με χρήματα που θα λάβει από τις ασφαλιστικές.
Διαθέτει ωστόσο συμβόλαιο αστικής ευθύνης, και είναι η λεγόμενη σύμβαση υποχρεωτικότητα –operational liability. Αφορά την καλή λειτουργία, συντήρηση του έργου.
Εδώ δεν υπήρξαν ζημιές για παράδειγμα σε περιουσιακά στοιχεία από κακή συντήρηση του έργου.
Τα 2.000 χιλιάρικα μπορούν να ανέβουν
Οι αποζημιώσεις των 2.000 ευρώ δυνητικά θα μπορούσαν να φτάσουν τα 5.000 ευρώ αν η υπόθεση επιλυθεί δια της δικαστικής οδού τονίζουν πηγές του ΒΝ από την αντασφαλιστική αγορά.
Οι αποζημιώσεις που υπεσχέθη ο πρωθυπουργός με στόχο να αναχαιτίσει το κλίμα δυσαρέσκειες, αυτές θα καταβληθούν κατευθείαν από την Αττική Οδό.
Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν αν και οι αξιώσεις που δικαιούται να εγείρει η Αττική Οδός, βάσει των συμβάσεων είναι καθ όλα ικανές να αποζημιωθούν μία και η αρχή των ασφάλισης είναι να αποζημιώνει τον ασφαλισμένο μόνο αν πληροί τις προϋποθέσεις και έχει συμμορφωθεί στους όρους του συμβολαίου που έχει υπογράψει.
Με αυτά τα δεδομένα η πορεία των αποζημιώσεων θα είναι πολύ μεγάλη αν ληφθούν υπ όψιν και οι καθυστερήσεις που πάντα υπάρχουν στην εκδίκαση των αγωγών.
Να σημειωθεί τέλος ότι η Αττική Οδός υπέβαλλε αίτημα για να αποζημιωθεί για απώλεια εσόδων από τον Covid19 το οποίο φαίνεται να απερρίφθη καθώς η ζημιά (απώλεια εσόδων) δεν προήλθε από ατύχημα υλικό.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Οι παγίδες με τις αποζημιώσεις στην Αττική Οδό
Οι αποζημιώσεις των 2.000 ευρώ δυνητικά θα μπορούσαν να φτάσουν τα 5.000 ευρώ αν η υπόθεση επιλυθεί δια της δικαστικής οδού τονίζουν πηγές του ΒΝ από την αντασφαλιστική αγορά.
Σχόλια αναγνωστών