Θέματα που αφορούν την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και στοχεύουν στην περαιτέρω στήριξή της, έθεσαν στον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου και ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Γαβαλάκης, σε συνάντηση που είχαν μαζί του.
Σε αυτή συμμετείχαν η πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (ΕΕΑΕ) Δήμητρα Λύχρου και ο αντιπρόεδρος Χάρης Αλεξόπουλος, καθώς είχαν υποβάλει ως ένωση αίτημα συναντήσεως με τον κ. Αναγνωστόπουλο για θέματα αθέμιτων πρακτικών στον κλάδο.
Αυτό αναφέρει σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και σημειώνεται ότι, από την πλευρά του επιμελητηρίου, ζητήθηκε η στήριξη της γενικής γραμματείας Εμπορίου στην υλοποίηση καμπάνιας -από κοινού- με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, η οποία θα στοχεύει στην ενημέρωση των πολιτών και των επιχειρήσεων για το δικαίωμά τους να επιλέγουν τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή στον οποίο θα ασφαλιστούν.
Επίσης, συζητήθηκε και η πιθανότητα δημιουργίας πλατφόρμας επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών στην γενική γραμματεία, ενώ στο πλαίσιο της συνάντησης από την πλευρά του επιμελητηρίου τέθηκε και το θέμα των αθέμιτων πρακτικών, από πλευράς τραπεζών (bancassurance) και της τήρησης των συμβατικών κανόνων ενημέρωσης των πολιτών για την ελευθερία επιλογής στο που και από ποιόν θα ασφαλιστούν.
Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος
Από την πλευρά της ΕΕΑΕ, όπως σημειώνεται στη σχετική ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του επιμελητηρίου, είχε ζητηθεί η συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου προκειμένου να τεθούν υπ΄ όψιν του θέματα τα οποία αντιβαίνουν στην νομοθεσία και παρατηρούνται ως πρακτικές στην αγορά, παρά το γεγονός ότι ευκρινώς ορίζονται στον Ν.4583/18.
Τα θέματα αφορούν παροχές σε είδος, δηλαδή δώρα, κουπόνια και εκπτώσεις που παρέχονται επιλεκτικά από τρίτες εταιρείες, όπως ΚΤΕΟ, κινητή τηλεφωνία, εταιρείες πετρελαιοειδών και άλλες, αποκλειστικά στους πελάτες τους και δεν προσφέρονται παρομοίως στους υπόλοιπους καταναλωτές, παρά το γεγονός ότι έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις ασφάλισης.
Το ίδιο θέμα έχει επισημανθεί από την ΕΕΑΕ με νομική τεκμηρίωση και στην ΔΕΙΑ, με αίτημα την παρέμβασή της και την απάλειψη του φαινομένου, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την άνιση αντιμετώπιση των καταναλωτών και την επιλεκτική μεταχείρισή τους. Η ΕΕΑΕ υπέβαλε σχετικό υπόμνημα και στον κ. Αναγνωστόπουλο.
Εν κατακλείδι, τονίστηκε στον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Καταναλωτή η αναγκαία και σκόπιμη παρέμβαση της Πολιτείας σε σειρά καθημερινών θεμάτων όπου εντοπίζονται καταχρηστικές συμπεριφορές, παραβιάζεται ο ανταγωνισμός, υπάρχει άνιση ή διακριτική μεταχείριση και αφορούν τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης τον οποίο θίγουν και επηρεάζουν ποικιλοτρόπως βλαπτικά, άμεσα και έμμεσα.
Τέλος, πέραν των ειδικών θεμάτων ο κ. Χατζηθεοδοσίου έθεσε στον κ. Αναγνωστόπουλο και ευρύτερα θέματα της αγοράς και των επιχειρήσεων που αφορούν την ακρίβεια, την άνοδο του πληθωρισμού, τις εξελίξεις στην ενέργεια και την λειτουργία των επιχειρήσεων και ζήτησε την περαιτέρω στήριξη της επιχειρηματικότητας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών