Ασφαλιστικές ψάχνουν να συνεργαστούν μεταξύ άλλων με λιανέμπορους για να γράψουν παραγωγή και να μειώσουν το κόστος εισόδου τους σε νέες αγορές.
Τα στοιχεία από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος μαρτυρούν πως το μείγμα των πωλήσεων που χρησιμοποιούν μέχρι τώρα θέλει αλλαγή.
Ο καταναλωτής αν δεν πειστεί θα μπαίνει και θα βγαίνει, κάπως όπως γίνεται στην υγεία, στα εμπορεύματα, στα unit linked. Ο πήχυς θα τραμπαλίζεται ενώ τα μερίδια θα κανιβαλίζονται.
Ανοικτά περιθώρια και μέτωπα
Περιθώρια θετικής αντίδρασης όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΑΕΕ έχουν οι ασφαλίσεις ζημιών και αστικών επαγγελματικών ευθυνών, οι cyber κίνδυνοι, ωστόσο πολλές φορές η άνοδος ‘σκοντάφτει’ πάνω σε δομικά προβλήματα. Αποτέλεσμα αυτών η ασφαλιστική παραγωγή στην Ελλάδα να είναι καθηλωμένη μεταξύ 2% και 2,5%.
Εκτός της οικονομικής δυσπραγίας, απέναντι τους οι ασφαλιστικές στην Ελλάδα έχουν τον ανταγωνισμό από την εγχώρια αγορά, ενώ πλησίον τους βρίσκεται η Google με την Verify και την Swiss Re, η Google Cloud με το Συνδικάτο των Lloyds, η Amazon με την Marsh και την Reinsurance Group of America, ενώ ψάχνονται η Facebook και Whatsap.
Με τους ξένους οίκους αξιολόγησης αλλά και την AM Best να εκδίδουν συνεχώς χρησμούς για τους κινδύνους, τα στραβοπατήματα των ασφαλιστικών και το μέλλον της αγοράς στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές βρίσκονται επί ποδός. Εξετάζουν το πώς θα ανταπεξέλθουν στην στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: Δημογραφικό, Περιβάλλον, οικονομία αλλά και άλλα θέματα, όπως είναι οι συνεργασίες (microinsurance) με το λιανικό εμπόριο αλλά και με την ενέργεια που ‘ανέξοδα’ μπορεί να στηρίξουν τους στόχους της στρατηγικής τους.
Λιανική και ενέργεια στο μεσοπρόθεσμο ενδιαφέρον
Δύο – τρεις ασφαλιστικές έχουν συνάψει συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες, όπως είναι η Generali με τον Κωτσόβολο στην 3ετή επέκταση εγγύησης ηλεκτρικών συσκευών αλλά και με την Elpedison AE σε οικιακούς πελάτες χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
Σε νέες αγορές με χαμηλό κόστος
Στοχεύουν στην μόχλευση της τεχνολογίας για να εισβάλλουν ακόμα περισσότερο στον κλάδο του εμπορίου, ασφαλίζοντας κινδύνους επισκευής και αντικατάστασης συσκευών. Στρατηγική των ασφαλιστικών να μπουν σε αγορές όπου τα τιμολόγια που συμφωνούνται είναι σε αντιστοιχία με την αξία και ποιότητα κατασκευής των προϊόντων. Τέτοιου είδους συνεργασίες, ασφαλιστικών με λιανέμπορους στόχο μεταξύ άλλων έχουν να περιορίσουν το κόστος στο να μπουν σε νέες αγορές.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Λιανέμποροι πωλούν με «εγγυήσεις» ασφαλιστικών - Καθηλωμένη η ασφαλιστική παραγωγή στην Ελλάδα
Τα στοιχεία από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος μαρτυρούν πως το μείγμα των πωλήσεων που χρησιμοποιούν μέχρι τώρα θέλει αλλαγή
Σχόλια αναγνωστών