Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Ο ανελέητος πόλεμος επιχειρήσεων - κυβερνοεγκληματιών, οι βόμβες chatbots και η έκρηξη στις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών

Ο ανελέητος πόλεμος επιχειρήσεων - κυβερνοεγκληματιών, οι βόμβες chatbots και η έκρηξη στις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών
Έχουν πραγματικά την άδεια και την συγκατάθεση των πελατών και των χρηστών του διαδικτύου οι επιχειρήσεις που κάθε φορά συλλέγουν δεδομένα να δίνουν προς επεξεργασία τα δεδομένα των πελατών τους μέσω τεχνητής νοημοσύνης;
Σχετικά Άρθρα
Τετραπλασιάστηκαν οι παραβιάσεις των chat boxes που λειτουργούν με τον μηχανισμό της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με την δικηγορική Duane Morris.
Τα δεδομένα που συλλέγουν τα chatbots από κυρίως από πελάτες ασφαλιστικών επιχειρήσεων και τραπεζών είναι υψηλής εμπορικής αξίας για αυτό και τραβούν σαν μαγνήτες τους κυβερνό-εκβιαστές. H Allianz Commercial στην ετήσια μελέτη της για το 2023 που εκδόθηκε πρόσφατα ενημερώνει ότι εκτοξεύτηκαν οι αποζημιώσεις για παραβιάσεις δεδομένων που συλλέγουν τα chatbots.
Τα περιστατικά των παραβιάσεων στον κυβερνοχώρο σε μονάδες τεχνητής νοημοσύνης, chat bots ασφαλιστικών, τραπεζών, καταστημάτων λιανικής, νοσοκομείων, καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου  αυξάνονται, χωρίς ακόμα και, να το αντιλαμβάνονται οι διοικήσεις. Οι επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο όπως έγραψε το ΒΝ είναι εκτεθειμένες παντελώς με μόνο το 2% να έχει λάβει κάποια μέτρα, σύμφωνα με την PwC.

SVV: Στην Ελβετία είναι ασφαλισμένο είναι το 8,7% των επιχειρήσεων

Ακόμα και στην προηγμένη σε ασφαλιστικό επίπεδο χώρα -την Ελβετία μόνο το 8,7% των επιχειρήσεων είναι ασφαλισμένο έναντι των cyber κινδύνων, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά που εξέδωσε η Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελβετίας, SVV.ch για το 2023, έχοντας μελετήσει τα στοιχεία 16 εξειδικευμένων ασφαλιστικών με όγκο παραγωγής μεταξύ 119 με 141 εκατομμυρίων Ελβετικών Φράγκων.
Την εβδομάδα που διανύουμε, θεσμικοί φορείς, ιδιώτες, εταιρείες νομικής μορφής από όλα τα σημεία του κόσμου έκρουσαν τους κώδωνες κινδύνου προς τις επιχειρήσεις. Καμία επιχείρηση δεν μπορεί να επαναπαύεται με τις εξελίξεις της τεχνολογίας. Ολες οι επιχειρήσεις που έχουν αναβαθμίσει τις υποδομές προς την κατεύθυνση του μετασχηματισμού όπως έχει συνηθίζει να λέγεται πρέπει να βάζουν συνεχώς βαθιά το χέρι στην τσέπη για να προστατεύονται από τους εγκληματίες στον κυβερνοχώρο που βρίσκονται βήματα μπροστά.

Allianz Commercial: Αύξηση των αποζημιώσεων άνω του ενός εκ. ευρώ κατά 14%

Η ετήσια μελέτη της Allianz Commercial τονίζει ότι οι απαιτήσεις για αποζημιώσεις στον κυβερνοχώρο συνέχισαν να αυξάνονται το 2023 λόγω της αύξησης των περιστατικών παραβίασης ιδιωτικού απορρήτου στον κυβερνοχώρο. Οι συχνότερες δε, απαιτήσεις της κλίμακας άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ η σοβαρότητα των περιστατικών αυξήθηκε κατά 17%.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η σοβαρότητα των περιστατικών το 2023 αυξήθηκε μόλις 1% σε σχέση με το 2022. Οι κυριότερες παραβιάσεις αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και το απόρρητο. Συνολικά ο αριθμός των απαιτήσεων στον κυβερνοχώρο το 2024 αναμένεται να σταθεροποιηθεί, μετά από αύξηση της συχνότητας κατά 30% το 2023, η οποία οδήγησε σε 700+ αξιώσεις.

Αύξηση παραβιάσεων στα chat boxes

Η αύξηση των αξιώσεων απορρήτου δεδομένων σε μηχανήματα chat bots οφείλονται στην ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας με τεχνητή νοημοσύνη, στην αύξηση της εμπορικής αξίας των προσωπικών δεδομένων και των ανομοιόμορφων  κανονιστικών ρυθμίσεων, όπως για παράδειγμα οι διαφορές στους κανονισμούς προστασίας μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. 
Οι παραβιάσεις αυτής της μορφής το 2023 υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2022 και τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με την δικηγορική εταιρεία Duane Morris.
Οι 10 κορυφαίοι ομαδικοί διακανονισμοί παραβίασης δεδομένων πέρυσι ανήλθαν σε 516 εκατομμύρια δολάρια, μια σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 350 εκατομμύρια δολάρια που καταγράφηκαν το 2022. Τέτοιες μορφές παραβιάσεων αυξάνονται επικίνδυνα και στην Ευρώπη.

H χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα έχει σύντομα αντίκτυπο στον κυβερνοχώρο

Το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις  χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο τοπίο του κυβερνοχώρου και του κινδύνου προστασίας δεδομένων. Η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη συλλογή και επεξεργασία τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών, υγειονομικών και βιομετρικών πληροφοριών. Ωστόσο, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα chatbots, μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους για το απόρρητο, την παραπληροφόρηση και την ασφάλεια, εάν δεν διαχειρίζονται σωστά.

Εχουν πράγματι οι επιχειρήσεις την συγκατάθεση των πελατών τους για επεξεργασία των δεδομένων τους;

Με τόσα πολλά δεδομένα που συλλέγονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία, μεταξύ άλλων υπάρχει ο κίνδυνος να πέσουν σε λάθος χέρια, είτε μέσω hacking είτε μέσω άλλων παραβιάσεων ασφάλειας.
Τέλος, εκφράζονται ανησυχίες σχετικά με πιθανές παραβιάσεις στην νομοθεσία περί απορρήτου, όπως επίσης εάν  οι επιχειρήσεις πράγματα έχουν τη δέουσα συγκατάθεση των πελατών τους για την επεξεργασία δεδομένων τους μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης