Η Etihad επένδυσε 560 εκατ. ευρώ στην Alitalia το 2014 ως μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας διάσωσής της συνολικής αξίας 1,76 δισ. ευρώ, υποσχόμενη να την καταστήσει κερδοφόρα μέχρι το 2017 - Όμως, η Alitalia χάνει 500 χιλ. ευρώ ημερησίως
Στην απώλεια μέχρι 2.000 θέσεων εργασίας αναμένεται να οδηγήσει το νέο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Alitalia, καθώς ο βασικός της μέτοχος με 49% - η Etihad Airways του Αμπού Ντάμπι - τής ασκεί πιέσεις για ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της, ελπίζοντας να καταστήσει και πάλι κερδοφόρα τη μεγάλη ιταλική εταιρεία.
Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που συνέταξε η Etihad πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως στο διοικητικό συμβούλιο και στο προσωπικό της Alitalia στις προσεχείς ημέρες.
Στο πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών, η Alitalia ενδέχεται να χρειαστεί να κρατήσει στο έδαφος 20 αεροσκάφη της - κυρίως Airbus 320 - περικόπτοντας με αυτόν τον τρόπο ζημιογόνα δρομολόγια εσωτερικού και περιφερειακά, στα οποία δεν καταφέρνει να ανταγωνιστεί επιτυχώς τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Επίσης, η Etihad επιδιώκει την αναδιαπραγμάτευση των όρων της στρατηγικής συμμαχίας της Alitalia με τις Air France-KLM και Delta Air Lines, με στόχο την τόνωση της επιβατικής κίνησης στις υπερατλαντικές πτήσεις, στις οποίες τα περιθώρια κερδοφορίας είναι υψηλότερα.
Ακόμα και αν πραγματοποιηθεί το σύνολο των ενδεχόμενων απολύσεων 2 χιλ. εργαζομένων - το ένα έκτο του εργατικού της δυναμικού - και καταργήσει ζημιογόνες πτήσεις της, η Alitalia θα συνεχίσει να καταγράφει ζημίες για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Η οικονομική ανάκαμψη της Alitalia αποτελεί ένα κρίσιμο «στοίχημα» που θέλει οπωσδήποτε να κερδίσει η Etihad, όχι μόνο για να σταματήσει την οικονομική της στήριξη, αλλά και για να καταφέρει να αναπτύξει δυναμικότερα τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη.
Η Etihad επένδυσε 560 εκατ. ευρώ στην Alitalia το 2014 ως μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας διάσωσής της συνολικής αξίας 1,76 δισ. ευρώ - για την οποία διαμεσολάβησε η ιταλική κυβέρνηση - υποσχόμενη να καταστήσει κερδοφόρα την ιταλική εταιρεία μέχρι το 2017.
Όμως, η Alitalia τώρα καταγράφει ημερήσια ζημία 500 χιλ. ευρώ.
www.bankingnews.gr
Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που συνέταξε η Etihad πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως στο διοικητικό συμβούλιο και στο προσωπικό της Alitalia στις προσεχείς ημέρες.
Στο πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών, η Alitalia ενδέχεται να χρειαστεί να κρατήσει στο έδαφος 20 αεροσκάφη της - κυρίως Airbus 320 - περικόπτοντας με αυτόν τον τρόπο ζημιογόνα δρομολόγια εσωτερικού και περιφερειακά, στα οποία δεν καταφέρνει να ανταγωνιστεί επιτυχώς τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα τρένα υψηλών ταχυτήτων.
Επίσης, η Etihad επιδιώκει την αναδιαπραγμάτευση των όρων της στρατηγικής συμμαχίας της Alitalia με τις Air France-KLM και Delta Air Lines, με στόχο την τόνωση της επιβατικής κίνησης στις υπερατλαντικές πτήσεις, στις οποίες τα περιθώρια κερδοφορίας είναι υψηλότερα.
Ακόμα και αν πραγματοποιηθεί το σύνολο των ενδεχόμενων απολύσεων 2 χιλ. εργαζομένων - το ένα έκτο του εργατικού της δυναμικού - και καταργήσει ζημιογόνες πτήσεις της, η Alitalia θα συνεχίσει να καταγράφει ζημίες για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.
Η οικονομική ανάκαμψη της Alitalia αποτελεί ένα κρίσιμο «στοίχημα» που θέλει οπωσδήποτε να κερδίσει η Etihad, όχι μόνο για να σταματήσει την οικονομική της στήριξη, αλλά και για να καταφέρει να αναπτύξει δυναμικότερα τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη.
Η Etihad επένδυσε 560 εκατ. ευρώ στην Alitalia το 2014 ως μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας διάσωσής της συνολικής αξίας 1,76 δισ. ευρώ - για την οποία διαμεσολάβησε η ιταλική κυβέρνηση - υποσχόμενη να καταστήσει κερδοφόρα την ιταλική εταιρεία μέχρι το 2017.
Όμως, η Alitalia τώρα καταγράφει ημερήσια ζημία 500 χιλ. ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών