Η χώρα με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο παραμένει η Ελλάδα
Κατά 17,6 δισ. δολάρια αυξήθηκε η αξία των κορυφαίων εμπορικών στόλων το 2019, με την Ελλάδα να διατηρεί την πρώτη θέση, όπως αναφέρει η εξειδικευμένη ιστοσελίδα, Vessel Value.
Σύμφωνα με το εκτενές δημοσίευμα της Vessel Value, κατά το 2019 έχουν συμβεί οι παρακάτω εξελίξεις, ανά χώρα:
1. Ελλάδα
Ο ελληνικός στόλος έχει αυξήσει τη συνολική του αξία κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα χρόνο.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση αξίας για οποιαδήποτε από τις 10 πρώτες ναυτιλιακές χώρες.
Η συνολική αξία του ενεργητικού του στόλου της Ελλάδας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα σημαντικό ορόσημο.
Η ενίσχυση προέρχεται από την αύξηση της παραγγελίας LNG και την αύξηση της τιμής των tankers.
Η Ελλάδα έχει μεταφερθεί στην κορυφαία θέση ως «ιδιοκτήτρια» στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) με την υψηλότερη αξία στον κόσμο, από 13 δισεκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2018 έως 18,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό θέτει τους Έλληνες ιδιοκτήτες μπροστά από την Ιαπωνία, ο στόλος της οποίας είναι δεύτερος σε αξία με 15,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
2. Ιαπωνία
Η Ιαπωνία παραμένει στη δεύτερη θέση των κορυφαίων χωρών με μεγάλο εμπορικό στόλο.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία είδαν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από τους μεταφορείς LPG, ένα τμήμα στο οποίο πολλά άλλα έθνη είδαν μια διάβρωση αξίας.
3. Κίνα
Ο κινεζικός στόλος έχει δει τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του, μεταξύ των 10 κορυφαίων χωρών.
Έχουν προστεθεί επιπλέον 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, αυξάνοντας την αξία του στόλου πάνω από 90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Η Κίνα είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος της αυξητικής ζήτησης στην κατανάλωση LNG.
4. Σιγκαπούρη
Η χώρα βρέθηκε στην τέταρτη θέση, με την αξία του στόλου της να αυξάνεται κατά 3,1 δισ. δολάρια.
Βρίσκεται υψηλότερα από ΗΠΑ και Νορβηγία.
5. Νορβηγία
Η Νορβηγία διατηρεί την κορυφαία θέση ως το κέντρο για offshore περιουσιακά στοιχεία.
Πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία την τοποθετούν υψηλότερα από την αντίστοιχη αγορά των ΗΠΑ, η αξία της οποίας φθάνει σχεδόν στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
6. ΗΠΑ
Η έκθεση των ΗΠΑ στις υπεράκτιες αγορές, οι οποίες έχουν υποστεί περαιτέρω πτώση της αξίας του ενεργητικού, τις «έριξε» στην έκτη θέση όσον αφορά την εταιρική ιδιοκτησία.
Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην πτώση της αξίας του ενεργητικού τους είναι ότι η χώρα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό των υπεράκτιων σκαφών ηλικίας 15 ετών και άνω.
Αυτό το ποσοστό των παλαιών υποψηφίων υποψήφιων απορριμμάτων θα έχει αρνητική επίδραση στη συνολική αξία του ενεργητικού.
7. Γερμανία
Ο στόλος της Γερμανίας συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με την πλειοψηφία των φετινών δεινών να προέρχονται από τους τύπους των εμπορευματοκιβωτίων τους.
Πέραν των 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να συρρικνώνεται.
8. Ν. Κορέα
Το 2019 είναι ένα πολύ θετικό έτος για τους ιδιοκτήτες της Νότιας Κορέας που αύξησαν την αξία του στόλου τους κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια στις τρεις μεγαλύτερες αγορές Bulkers, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων.
9. Βρετανία
Το Ηνωμένο Βασίλειο οριακά, και βρίσκεται στην ένατη θέση.
Η ιδιοκτησία ανά τομέα είναι διαφορετική και καμία μείωση της αγοράς δεν είναι υπεύθυνη για την πτώση.
Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια αποφυγή κινδύνου πριν από την προγραμματισμένη έξοδο της χώρας από την ΕΕ, η οποία οδηγεί σε επενδύσεις σε άλλες τοποθεσίες.
10. Δανία
Ο στόλος της χώρας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων, αλλά αυτό το τμήμα παρουσίαζε μικρή μεταβλητότητα, αυξάνοντας οριακά την καθαρή αξία.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το εκτενές δημοσίευμα της Vessel Value, κατά το 2019 έχουν συμβεί οι παρακάτω εξελίξεις, ανά χώρα:
1. Ελλάδα
Ο ελληνικός στόλος έχει αυξήσει τη συνολική του αξία κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε ένα χρόνο.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση αξίας για οποιαδήποτε από τις 10 πρώτες ναυτιλιακές χώρες.
Η συνολική αξία του ενεργητικού του στόλου της Ελλάδας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα σημαντικό ορόσημο.
Η ενίσχυση προέρχεται από την αύξηση της παραγγελίας LNG και την αύξηση της τιμής των tankers.
Η Ελλάδα έχει μεταφερθεί στην κορυφαία θέση ως «ιδιοκτήτρια» στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) με την υψηλότερη αξία στον κόσμο, από 13 δισεκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2018 έως 18,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό θέτει τους Έλληνες ιδιοκτήτες μπροστά από την Ιαπωνία, ο στόλος της οποίας είναι δεύτερος σε αξία με 15,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
2. Ιαπωνία
Η Ιαπωνία παραμένει στη δεύτερη θέση των κορυφαίων χωρών με μεγάλο εμπορικό στόλο.
Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι οι εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία είδαν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία από τους μεταφορείς LPG, ένα τμήμα στο οποίο πολλά άλλα έθνη είδαν μια διάβρωση αξίας.
3. Κίνα
Ο κινεζικός στόλος έχει δει τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του, μεταξύ των 10 κορυφαίων χωρών.
Έχουν προστεθεί επιπλέον 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, αυξάνοντας την αξία του στόλου πάνω από 90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Η Κίνα είναι υπεύθυνη για μεγάλο μέρος της αυξητικής ζήτησης στην κατανάλωση LNG.
4. Σιγκαπούρη
Η χώρα βρέθηκε στην τέταρτη θέση, με την αξία του στόλου της να αυξάνεται κατά 3,1 δισ. δολάρια.
Βρίσκεται υψηλότερα από ΗΠΑ και Νορβηγία.
5. Νορβηγία
Η Νορβηγία διατηρεί την κορυφαία θέση ως το κέντρο για offshore περιουσιακά στοιχεία.
Πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία την τοποθετούν υψηλότερα από την αντίστοιχη αγορά των ΗΠΑ, η αξία της οποίας φθάνει σχεδόν στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
6. ΗΠΑ
Η έκθεση των ΗΠΑ στις υπεράκτιες αγορές, οι οποίες έχουν υποστεί περαιτέρω πτώση της αξίας του ενεργητικού, τις «έριξε» στην έκτη θέση όσον αφορά την εταιρική ιδιοκτησία.
Ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην πτώση της αξίας του ενεργητικού τους είναι ότι η χώρα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό των υπεράκτιων σκαφών ηλικίας 15 ετών και άνω.
Αυτό το ποσοστό των παλαιών υποψηφίων υποψήφιων απορριμμάτων θα έχει αρνητική επίδραση στη συνολική αξία του ενεργητικού.
7. Γερμανία
Ο στόλος της Γερμανίας συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με την πλειοψηφία των φετινών δεινών να προέρχονται από τους τύπους των εμπορευματοκιβωτίων τους.
Πέραν των 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να συρρικνώνεται.
8. Ν. Κορέα
Το 2019 είναι ένα πολύ θετικό έτος για τους ιδιοκτήτες της Νότιας Κορέας που αύξησαν την αξία του στόλου τους κατά περισσότερο από 5 δισεκατομμύρια δολάρια στις τρεις μεγαλύτερες αγορές Bulkers, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων.
9. Βρετανία
Το Ηνωμένο Βασίλειο οριακά, και βρίσκεται στην ένατη θέση.
Η ιδιοκτησία ανά τομέα είναι διαφορετική και καμία μείωση της αγοράς δεν είναι υπεύθυνη για την πτώση.
Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια αποφυγή κινδύνου πριν από την προγραμματισμένη έξοδο της χώρας από την ΕΕ, η οποία οδηγεί σε επενδύσεις σε άλλες τοποθεσίες.
10. Δανία
Ο στόλος της χώρας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων, αλλά αυτό το τμήμα παρουσίαζε μικρή μεταβλητότητα, αυξάνοντας οριακά την καθαρή αξία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών