Τελευταία Νέα
Διεθνή

Deutsche Welle: Ποινική δίωξη στους ισχυρούς άνδρες της VW για το Dieselgate

tags :
Deutsche Welle: Ποινική δίωξη στους ισχυρούς άνδρες της VW για το Dieselgate
Πρόκειται γοια τον πρόεδρο της εταιρείας, το διευθύνοντα σύμβουλο και τον πρώην πρόεδρο που αντιπροσωπεύουν το σημερινό και το παλαιότερο κέντρο εξουσίας του κολοσσού
Ποινική δίωξη σε βάρος δύο εν ενεργεία ανώτατων στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VW και του πανίσχυρου προέδρου της για την υπόθεση των ντιζελοκινητήρων άσκησε ο ανώτατος εισαγγελέας της Γερμανίας.
Α και τυπικά δεν είναι κάτι περισσότερο από μια νομική διαδικασία, όπως τόσες άλλες, έχει προκαλέσει «σοκ» στη Γερμανία.
Όπως αναφέρει η Deutsche Well, η άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος δύο εν ενεργεία ανώτατων ηγετικών στελεχών της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου και μαζί με αυτούς και ενός πρώην διευθύνοντος συμβούλου με την κατηγορία της αποσιώπησης επιχειρηματικού ρίσκου δισεκατομμυρίων, ακόμη και ανάμεσα σε έμπειρους ανακριτές, δεν ανήκει στην καθημερινότητά τους.
Ο πρόεδρος της εταιρείας Herbert Diess, ο διευθύνοντας σύμβουλος Hans Dieter Poetsch και ο πρώην πρόεδρος Martin Winterkorn, τα τρία αυτά ονόματα αντιπροσωπεύουν το σημερινό και το παλαιότερο κέντρο εξουσίας του κολοσσού.
Τα ονόματά τους βρίσκονται στο κατηγορητήριο 636 σελίδων.
Μετά από έρευνες και καταθέσεις μαρτύρων που διήρκησαν πάνω από 3 χρόνια, οι διωκτικές αρχές του Μπραουνσβάιγκ είναι πεπεισμένες ότι η διοίκηση της VW δεν ενημέρωσε τον Σεπτέμβριο του 2015 για τα μεγάλα προβλήματα της εταιρείας πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο παραποίησης των ρύπων στους ντιζεολκινητήρες.
Τόσο ο Diess όσο και ο Poetsch ακολούθησαν μια δική τους στρατηγική.
Χωρίς να αποκαλύπτουν τις προσπάθειες διακανονισμού με τις αμερικανικές αρχές, αναφέρθηκαν στα τεχνικά προβλήματα όχι όμως και σε εξαπάτηση του κολοσσού απέναντι σε αρχές και πελάτες, σύμφωνα με το κατηγορητήριο. Η οργή των αμερικανικών αρχών για την τακτική των καθυστερήσεων ήταν αναμενόμενη. Η ζημιά που θα πρέπει να αντιμετωπίσει τώρα η διοίκηση της VW κυμαίνεται γύρω στα 39 δις ευρώ.
Αιτία της χρήση απαγορευμένου λογισμικού προκειμένου να περιοριστούν οι ρύποι, οι ανακριτές υποψιάζονται ότι είναι η αυστηροποίηση της αμερικανικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Σύμφωνα πάντα με το κατηγορητήριο, η VW δεν κατόρθωσε να αναπτύξει έναν κινητήρα ντίζελ συμβατό με τα όρια που προβλέπονται στις ΗΠΑ και κατά συνέπεια η διοίκηση της VW θα έπρεπε να γνωρίζει ότι θα πλησίαζε θύελλα. Στην περίπτωση του Βίντερκορν οι ανακριτές θεωρούν τον Μάιο του 2015 ως ημερομηνία που θα έπρεπε να ενημερώσει για τα προβλήματα, ενώ για τον Πετς, στις 29 Ιουνίου και το Ντίς στις 27 Ιουλίου του 2015.
Εκείνη την ημέρα μάλιστα είχε οριστεί συνάντηση ανώτατων στελεχών, όπου έγινε αναφορά στα προβλήματα, αλλά σε πιο εύρος, είναι αμφιλεγόμενο.

Αναγκαιότητα διαφάνειας

Τελικά ωστόσο αρκετοί επενδυτές έχασαν τεράστια ποσά, όταν ξαφνικά, το φθινόπωρο του 2015, μέσα σε λίγες ημέρες κατέρρευσε η μετοχή της VW. Εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες θα πρέπει να ενημερώνουν αμέσως τις αγορές, όταν διαπιστώνουν σημάδια που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη αξία της μετοχή τους.
Η χειραγώγηση της αγοράς είναι ένα οικονομικό έγκλημα που δεν μπορεί κανείς να υποτιμήσει ελαφρά τη καρδία.
Ακόμη και η παράληψη ενημέρωσης για εξελίξεις τιμών στις μετοχές είναι ένα ποινικά κολάσιμο αδίκημα. Εάν αυτό γίνει, επισείει ποινή φυλάκισης μέχρι και 5 χρόνια ή αναλόγως χρηματική ποινή.
Ο ανώτατος εισαγγελέας εμφανίστηκε ενώπιον τηλεοπτικών καμερών, διάβασε τη δήλωσή του κι εξαφανίστηκε προς το γραφείο του.
Κατά τη διάρκεια των χρονοβόρων ερευνών πολλές φορές προειδοποίησε τη VW να κρατήσει μια πιο διαφανή στάση. Πάντως για τον Stefan Bratchel, καθηγητή στο Κέντρο Διαχείρισης της Αυτοκίνησης, ανεξαρτήτως έκβασης της ποινικής υπόθεσης, η αυτοκινητοβιομηχανία υποτίμησε εντελώς τις διαστάσεις της υπόθεσης και τις επιπτώσεις από το Dieselgate.
Μάλιστα διαπιστώνει λανθασμένους χειρισμούς κυρίως του νυν διευθύνοντα συμβούλου και του επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου.
«Το παρελθόν θα βαραίνει και το μέλλον της VW», προφήτεψε.

www.bankingnews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης