Τα τελευταία πέντε με δέκα χρόνια, οι εταιρείες έχουν απομακρυνθεί από τις ομάδες για να έλθουν πιο κοντά σε ανθρώπους
Όταν ο Cristiano Ronaldo παραμέρησε το μπουκάλι της Coca-Cola κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου της UEFA τη Δευτέρα, η κίνηση αυτή προκάλεσε έντονη πτώση των μετοχών της The Coca-Cola Company.
Το περιστατικό δείχνει πώς η δύναμη ενός μεμονωμένου αστέρα, που ενισχύεται από ένα μεγάλο κοινό στα κοινωνικά μέσα, μπορεί να αλλάξει τις συνεργασίες που έχουν δημιουργήσει εταιρείες με ομάδες και διοργανώσεις, αναφέρει το Bloomberg σε νέα του ανάλυση.
Η Coca-Cola είναι ένας από τους επίσημους χορηγούς του UEFA Euro 2020 (οι αγώνες αναβλήθηκαν πέρυσι), μαζί με τη Heineken NV, καθώς και τις Just Eat Takeaway.com NV, Qatar Airways QCSC, Tiktok της Bytedance και τον κινεζικό όμιλο Vivo.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του παρόχου SportBusiness οι χορηγοί πληρώνουν περίπου 30 εκατ. ευρώ (36 εκατ. δολάρια) για να ταυτιστούν με το τουρνουά.
Η προσωποκεντρική τάση
Αν και η εταιρεία δεν χρηματοδοτεί τον ποδοσφαιριστή, επηρεάστηκε άμεσα από τις ενέργειές του. Ο Πορτογάλος Ronaldo, και κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, παραμέρησε δύο μπουκάλια Coca-Cola και σήκωσε ένα μπουκάλι νερό πριν δηλώσει "νερό".
Ήταν σαν να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να πίνουν νερό αντί της Coca-Cola, και αυτό ήταν αρκετό για να κάνει τους επενδυτές να αμφισβητήσουν τις προοπτικές του κατασκευαστή ποτών.
Τα τελευταία πέντε με δέκα χρόνια, οι εταιρείες έχουν απομακρυνθεί από τις ομάδες για να έλθουν πιο κοντά σε ανθρώπους, όπως ο Ronaldo, ο οποίος έχει συμφωνία με τη Nike.
Βέβαια, η Coca-Cola προτίμησε να δαπανήσει τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ σε μια παγκόσμια διοργάνωση, με πολλούς αγώνες και παίκτες και όχι σε ένα μόνο αστέρι.
Αλλά η μεγάλη δύναμη των influencers σήμερα σημαίνει ότι οι εταιρείες, ακόμη και στην περιφέρειά τους, δεν μπορούν να ξεφύγουν από τους κινδύνους που φέρνουν.
Η επίδραση των Kardashians;
Αν κάποιος φταίει για αυτό, είναι η Kim Kardashian.
Το πραγματικό αστέρι και επιχειρηματίας συνέβαλε στη δημιουργία της βιομηχανίας των influencers, στην οποία αθλητικές φιγούρες, ποπ αστέρες και εκείνοι με μια ικανότητα στη μόδα ή τα καλλυντικά συγκεντρώνουν εκατομμύρια οπαδούς που θέλουν να αγοράσουν αυτό που φορούν.
Η Adidas AG είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.
Μείωσε τον αριθμό των αθλητικών ομάδων που χορηγεί και αντ 'αυτού εστίασε τις δαπάνες μάρκετινγκ σε μεμονωμένους παίκτες αστέρια, όπως ο Paul Pogba και ο Lionel Messi.
Στην ευρύτερη επιχείρηση αθλητικών ειδών και τρόπου ζωής, έχει μια μακροχρόνια σχέση με τον ράπερ Kanye West και πρόσφατα πρόσθεσε τη σειρά αθλητικών ειδών της Beyoncé Ivy Park.
Η Rival Nike έχει μια μακρά ιστορία φλερτάροντας εξαιρετικούς αθλητές.
Η πιο διάσημη υπόθεση είναι στο γήπεδο μπάσκετ μέσω της σχέσης του με τον Michael Jordan.
Σήμερα διαθέτει τον παίχτη μπάσκετ LeBron James και τους τενίστες Serena Williams και Naomi Osaka.
Παρόλο που πρόσφατα προσέλκυσε ορισμένες προσφορές χορηγίας ομαδικών ενδυμάτων, σύμφωνα με το Poonam Goyal του Bloomberg Intelligence, η Nike συνέχισε να βασίζεται στους πρεσβευτές της για να συνδεθεί με τους καταναλωτές και να ενισχύσει την προβολή τους.
Οι κίνδυνοι των influencers
Οι πιο προφανείς κίνδυνοι αυτής της προσέγγισης είναι τα αστέρια που έχουν κακή συμπεριφορά ή αλλάζουν χορηγούς.
Αυτό συνέβη πρόσφατα όταν ο αστέρας της γυμναστικής, Simone Biles, έφυγε από τη Nike για το τμήμα Athleta της Gap Inc.
Έχουν επίσης επιπτώσεις σε ομάδες που απλά εισέρχονται στην τροχιά τους.
Οι χορηγοί ανέχονται τις ατομικές προτιμήσεις των παικτών.
Για παράδειγμα, ορισμένοι αντιτίθενται στη σύνδεση με το αλκοόλ και τον τζόγο.
Ο Paul Pogba, ο οποίος είναι μουσουλμάνος, απέσυρε ένα μπουκάλι Heineken από συνέντευξη Τύπου την Τρίτη αφού ανακηρύχθηκε Man of the Match μετά τη νίκη της Γαλλίας εναντίον της Γερμανίας(Ήταν μια μη αλκοολούχα μπύρα, αλλά αυτό μπορεί να μην ήταν προφανές στον παίκτη.)
Όμως, το χτύπημα του Ronaldo φαίνεται να εμπίπτει σε μια διαφορετική κατηγορία, παρά το γεγονός ότι ο παίκτης είναι γνωστός για μια αυστηρή διατροφή και τη γυμναστική που του επέτρεψε να συνεχίσει να παίζει έως τα 36, τη ζώνη λυκόφατος για τους περισσότερους ποδοσφαιριστές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών