Τελευταία Νέα
Διεθνή

Θέμα στα διεθνή ΜΜΕ ο κλεμμένος «Πικάσο» στην Ελλάδα και η σύλληψη του δράστη

Θέμα στα διεθνή ΜΜΕ ο κλεμμένος «Πικάσο» στην Ελλάδα και η σύλληψη του δράστη
Πτυχές της «κλοπής του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη βλέπουν το φως της δημοσιότητας μετά από τη σύλληψη του 49χρονου που ομολόγησε την ενοχή του και βρίσκεται στα χέρια των Αρχών
Θέμα στα διεθνή δίκτυα όλου του κόσμου αποτέλεσε η εύρεση του κλεμμένου πίνακα του Πάμπλο Πικάσο. 

Screenshot_3_11_1.png

Screenshot_3ββ.png
Λεπτομέρειες για την κλοπή του αιώνα


Πτυχές της «κλοπής του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη βλέπουν το φως της δημοσιότητας μετά από τη σύλληψη του 49χρονου που ομολόγησε την ενοχή του και βρίσκεται στα χέρια των Αρχών.
Όπως αναφέρθηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου και μετέδωσε η ΕΡΤ ο 49χρονος δράστης είναι οικοδόμος – ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, πατέρας δύο παιδιών και διέπραξε μόνος του την κλοπή.
Ο 49χρονος ο οποίος είχε λευκό ποινικό μητρώο αν και είχε κατηγορηθεί για μικροκλοπές σε κατάστημα σε νεαρή ηλικία, υπόθεση για την οποία είχε αθωωθεί.
Ο καθ’ ομολογία δράστης της κλοπής των δύο πινάκων αποκάλυψε που είχε κρύψει τα δύο έργα και παραδέχθηκε επίσης ότι κατέστρεψε άθελά του το τρίτο έργο, το θρησκευτικό σχέδιο του Κάτσια του 17ου αιώνα.
Όπως μετέδωσε στο σχετικό της ρεπορτάζ η ΕΡΤ κατά τη διάρρηξη ο 49χρονος τραυματίστηκε με αποτέλεσμα το έργο να τσαλακωθεί. Όταν πήγε σπίτι του διαπίστωσε μάλιστα πως είχε υποστεί σημαντικές φθορές και τότε το τσαλάκωσε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

«Παρακολουθούσα επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη»

Ο ίδιος αποκάλυψε πως παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα. Ήξερε ακόμη και πότε πήγαιναν για τσιγάρο οι φύλακες, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Επίσης είχε επισκεφθεί πολλές φορές τον χώρο.

Πώς μπήκε στην Πινακοθήκη

Στις 4:30 τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 μέσα σε 7 μόλις λεπτά απενεργοποίησε τον συναγερμό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβίασε την πόρτα αλουμινίου του εξωτερικού χώρου, μπήκε στον εσωτερικό χώρο και άρπαξε το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, ένα έργο του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν κι ένα σχέδιο του Ιταλού Γουλιέλμου Κάτσια, με τον Άγιο Diego de Alcala.

Όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε τους συγκεκριμένους πίνακες είπε «γιατί αυτούς βρήκα μπροστά μου».
«Υπάρχουν εμμονικοί συλλέκτες που θέλουν πάση θυσία έναν τέτοιο πίνακα στο σαλόνι τους» δήλωσε από την πλευρά του ο ιδιωτικός ερευνητής Γιώργος Τσούκαλης σύμφωνα με την ΕΡΤ.
«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει μόνο αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» είπε ο Στέλιος Γκαρίπης – δικηγόρος / συλλέκτης και εκτιμητής έργων τέχνης.
Το «Γυναικείο Κεφάλι» φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939 και είναι πορτρέτο της συντρόφου του, Ντόρα Μάαρ. Το 1949 ο Πικάσο πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.
Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος Τιμής από τον Πικάσο).

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης