Η «συρρίκνωση» σε προϊόντα και συσκευασίες είναι μία παλιά «συνταγή» των εταιρειών
Επίπεδα ρεκόρ του πληθωρισμού σημαίνει ότι τα νοικοκυριά πληρώνουν περισσότερα για καθημερινές αγορές και ότι κοστίζει περισσότερο στις εταιρείες να παράγουν συσκευασμένα είδη όπως προϊόντα χαρτιού, σαμπουάν καθώς και προϊόντα τροφίμων και ποτών.
Οι ειδικοί του κλάδου λιανικής λένε ότι θα μπορούσαμε να δούμε πολλά καταναλωτικά προϊόντα να αρχίζουν να συρρικνώνονται σε μέγεθος ή ποσότητα -ή και τα δύο- λόγω του αυξανόμενου κόστους.
Οι εταιρείες μπορούν να αυξήσουν τις τιμές, και πολλές το κάνουν.
Άλλες όμως επιλέγουν να χρεώνουν τους πελάτες με την ίδια τιμή και να τους προσφέρουν λιγότερα.
Η συρρίκνωση του προϊόντος, γνωστή και ως "shrinkflation", συμβαίνει με το χαρτί υγείας, δήλωσε ο Edgar Dworsky, πρώην βοηθός γενικός εισαγγελέας στη Μασαχουσέτη, ο οποίος είναι υπέρμαχος των καταναλωτών και συντάκτης του ιστότοπου ConsumerWorld.org.
«Η συρρίκνωση συμβαίνει σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού επειδή οι εταιρείες που παράγουν καθημερινά προϊόντα πληρώνουν επίσης περισσότερα για τις πρώτες ύλες, το κόστος παραγωγής και παράδοσης», δήλωσε ο Dworsky, ο οποίος παρακολουθεί πώς η περίοδος υψηλού πληθωρισμού επηρεάζει τα καταναλωτικά προϊόντα για τρεις δεκαετίες.
Για παράδειγμα, η εξαιρετικά μαλακή συσκευασία χαρτιού υγείας Charmin της Procter &Gamble περιέχει 244 φύλλα δύο στρώσεων, χαμηλότερα από 264 διπλά φύλλα ανά ρολό. Και τα super mega ρολά της επωνυμίας εμφανίζουν πλέον 366 φύλλα έναντι 396 φύλλων ανά ρολό.
«Αυτό σημαίνει απώλεια 1,5 ρολού στη νέα συσκευασία των 18 τεμαχίων» σημειώνει ο Dworsky.
Άλλα πρόσφατα παραδείγματα προϊόντων μειωμένου μεγέθους που παρατήρησε ο Dworsky ήταν τα Keebler Cookies. Είπε ότι το πακέτο Chips Deluxe με M&Ms έχει πέσει στις 9,75 ουγγιές από 11,3 που ζύγιζε η προηγούμενη συσκευασία.
Καταναλωτές τον έχουν ενημερώσει και για τα νέα μπουκάλια Gatorade που περιέχουν λιγότερο ποτό, από 32 ουγγιές στις 28. Αντίστοιχα και η αλλαγή στη συσκευασία του μαλακτικού Pantene σήμανε δύο ουγγιές λιγότερο από το προϊόν.
Το φαινόμενο της «συρρίκνωσης» δεν είναι κάτι καινούργιο. Η πρακτική αυτή συνήθως ενεργοποιείται όταν ο πληθωρισμός αυξάνεται, μαζί και το κόστος των εταιρειών.
Όταν το κόστος μεγαλώνει, οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών αναζητούν τρόπους για να αντισταθμίσουν τις αυξήσεις που πληρώνουν για τα εμπορεύματα, τη μεταφορά, την εργασία και άλλα έξοδα. Είτε αυξάνουν τις τιμές σε υπάρχοντα προϊόντα είτε μειώνουν τα μεγέθη των υπαρχόντων προϊόντων, αυξάνοντας έτσι την τιμή ανά μονάδα αυτού που αγοράζει ο καταναλωτής.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών