Επιβράδυνση αναμένεται να σημειώσει η εμπορική δραστηριότητα το 2022 καθώς οι δυτικές οικονομίες οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε ύφεση, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο AP Møller-Maersk.
Ο Søren Skou, επικεφαλής του γίγαντα από τη Δανία, δήλωσε στους Financial Times ότι μετά από χρόνια κερδοφορίας αναμένει συρρίκνωση των κερδών, της ζήτησης και των ναύλων λόγω της πτώσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και της κατανάλωσης.
«Βλέπουμε την ύφεση να πλησιάζει». . .
Από τη μία πλευρά, τα ρεκόρ που έχουμε πετύχει είναι πρωτόγνωρα, από την άλλη κάθε δείκτης που εξετάζουμε αναβοσβήνει με σκούρο κόκκινο χρώμα.
Σαφώς, αναμένουμε επιβράδυνση, αναμένουμε χαμηλότερα κέρδη στο μέλλον», είπε ο Skou.
«Πολλά μαύρα σύννεφα»
«Είναι πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση.
Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics.
Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε πτώση, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
«Είναι πολλά μαύρα σύννεφα στον ορίζοντα: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη, ο υψηλός πληθωρισμός και η επικείμενη παγκόσμια ύφεση.
Τα παραπάνω επιβαρύνουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει την παγκόσμια ζήτηση για logistics.
Ενώ αναμένουμε ότι η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας θα οδηγήσει σε μια πιο ήπια αγορά στον Ωκεανό, θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε τις ευκαιρίες ανάπτυξης στο πλαίσιο της επιχείρησής μας».
Η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συρρικνωθεί μεταξύ 2% και 4% το 2022, σημειώνοντας ότι οι ναύλοι μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο καθώς η ζήτηση μετριάστηκε και οι περιορισμοί για την Covid-19 στην Κίνα μειώθηκαν.
Σημειώνεται πως ο γίγαντας της παγκόσμιας Ναυτιλίας, που θεωρείται βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο, ανέφερε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων (EBITDA) 10,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση περίπου 60% σε σχέση με το 2021.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε το guidance της για το EBITDA, ύψους 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
www.bankingnews.gr
Maersk: Πυκνώνουν τα σύννεφα της ύφεσης στη Ναυτιλία – Σε βαθύ κόκκινο οι δείκτες του παγκόσμιου εμπορίου
Συρρίκνωση κερδών και ναύλων βλέπει η Marks
Σχόλια αναγνωστών