Οι ναυτιλιακές εταιρείες σε όλο τον κόσμο απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα
Οι ναυτιλιακές εταιρείες σε όλο τον κόσμο απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα - και έτσι από τη συντομότερη διαδρομή από την Ασία προς την Ευρώπη μέσω της διώρυγας του Σουέζ - μετά την ενίσχυση των επιθέσεων των υποστηριζόμενων από το Ιράν μαχητών Houthi στην Υεμένη σε πλοία στην περιοχή του Κόλπου για να δείξουν την υποστήριξή τους στην παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Hamas που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα.
Αυξημένη η διάρκεια του ταξιδιού κατά 10 ημέρες
Το ταξίδι γύρω από την Αφρική μπορεί να προσθέσει περίπου 10 ημέρες στον χρόνο ταξιδιού και απαιτεί περισσότερα καύσιμα και χρόνο για το πλήρωμα, ανεβάζοντας το κόστος της ναυτιλίας.
Η δανέζικη Maersk είχε δηλώσει νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι θα σταματήσει όλα τα πλοία που κατευθύνονται προς την Ερυθρά Θάλασσα, μετά από επίθεση σε ένα από τα πλοία της από μαχητές Houthi και έκτοτε έχει αρχίσει να ανακατευθύνει τα πλοία γύρω από την Αφρική.
"Η κατάσταση εξελίσσεται συνεχώς και παραμένει εξαιρετικά ασταθής και όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες που υπάρχουν επιβεβαιώνουν ότι ο κίνδυνος για την ασφάλεια εξακολουθεί να είναι σε σημαντικά αυξημένο επίπεδο", ανέφερε η Maersk σε ανακοίνωσή της την Παρασκευή.
Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία θα εκτρέψει όλα τα πλοία της Maersk γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας "για το άμεσο μέλλον".
Απέτυχε η πρωτοβουλία των ΗΠΑ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου την πολυεθνική επιχείρηση για να προσπαθήσουν να προστατεύσουν το εμπόριο στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά πολλές ναυτιλιακές εταιρείες και ιδιοκτήτες φορτίων εξακολουθούν να εκτρέπουν τα πλοία γύρω από την Αφρική λόγω των συνεχιζόμενων επιθέσεων.
Την Πέμπτη, η Maersk ανακατεύθυνε τέσσερα από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατευθύνονταν νότια και είχαν ήδη περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ πίσω προς τα βόρεια για το μακρύ ταξίδι γύρω από την Αφρική.
"Ενώ συνεχίζουμε να ελπίζουμε σε μια βιώσιμη λύση στο εγγύς μέλλον και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συμβάλουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ενθαρρύνουμε τους πελάτες μας να προετοιμαστούν για επιπλοκές στην περιοχή που θα συνεχιστούν και για σημαντική διαταραχή στο παγκόσμιο δίκτυο", δήλωσε η Maersk.
Η διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται περίπου από το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση των πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον σε καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ' επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών