Τα αεριωθούμενα αεροσκάφη είναι μια απάντηση στις εκκλήσεις του Κιέβου να λάβει βοήθεια ενάντια στη ρωσική αεροπορία
Η Ουκρανία προετοιμάζεται για την άφιξη των αεροσκαφών General Dynamics F-16 Fighting Falcon τους επόμενους μήνες — αλλά η ενσωμάτωση του υπερηχητικού μαχητικού στο οπλοστάσιό της θα χρειαστεί περισσότερα από την εκπαίδευση πιλότων.
Αυτό αποκαλύπτει νέα ανάλυση του Politico, με αφορμή το ότι περισσότερα από 60 F-16 προσφέρονται από τη Νορβηγία, τη Δανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, ενώ ένας πολυεθνικός συνασπισμός εκπαιδεύει αυτή τη στιγμή πιλότους και πληρώματα.
Τα αεριωθούμενα αεροσκάφη είναι μια απάντηση στις εκκλήσεις του Κιέβου να λάβει βοήθεια ενάντια στη ρωσική αεροπορία.
Αλλά το να πετάξουν τα μαχητικά θα είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Οι βάσεις θα είναι πρωταρχικοί στόχοι για τη ρωσική επίθεση, τα ίδια τα αεροπλάνα θα σημαδεύονται από ρωσικά συστήματα αεράμυνας, η επισκευή τους θα είναι πρόκληση και ακόμη και η χρήση των απροετοίμαστων διαδρόμων θα μπορούσε να σαμποτάρει το ευαίσθητο αεροσκάφος.
Μια ευαίσθητη "πριμαντόνα"
Ο Tom Richter, πρώην πιλότος των ΗΠΑ που πέταξε το F-16 όταν ήταν στην Εθνική Φρουρά, είπε ότι το αεροπλάνο είναι «ένα ευαίσθητο θηρίο» σε σύγκριση με τα αεροσκάφη MiG και Sukhoi της Σοβιετικής εποχής που έχουν συνηθίσει να πετούν και να συντηρούν οι Ουκρανοί.
«Αν ποτέ ανεβήκατε και βάλετε τα χέρια σας σε ένα MiG-29 σε μια αεροπορική έκθεση και στη συνέχεια περπατήσετε και βάλετε τα χέρια σας σε ένα F-16, μπορείτε να αισθανθείτε ακριβώς πώς το F-16 είναι εξαιρετικά κατασκευασμένο.
Είναι μια ‘πριμαντόνα’ και είναι πολύ ευαίσθητη και χρειάζεται υψηλή συντήρηση», είπε ο Richter.
Τα σοβιετικά αεροπλάνα είναι πιο «τραχιά και πέφτουν» και μπορούν να πετάξουν από κακοσυντηρημένα αεροδρόμια και χρειάζονται λιγότερη συντήρηση.
Σε μια διαφορετική κατάσταση, η Ουκρανία θα κατασκεύαζε σύγχρονες βάσεις και διαδρόμους για να φιλοξενήσει τα τζετ, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό κατά τη διάρκεια του πολέμου.
"Τα ‘γεράκια’ χρειάζονται όντως κάποια προσαρμογή - αυτή είναι η προετοιμασία των διαδρόμων, επειδή το σύστημα προσγείωσης είναι πιο ευαίσθητο στα MiG, οι τροχοί είναι μικροί, οι εισαγωγές αέρα είναι χαμηλές στη λωρίδα.
Αυτό μπορεί να λυθεί, αλλά υπάρχουν κίνδυνοι για όλη την αεροπορία», δήλωσε στο Politico ο Yuriy Ihnat, εκπρόσωπος της ουκρανικής αεροπορίας.
Αυτή η φροντίδα θα επεκταθεί στην ανάπτυξη ομάδων με στεγανωτικό για την κάλυψη ρωγμών ή ανώμαλου σκυροδέματος σε διαδρόμους όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πρώτη γραμμή για να αποφευχθεί η δημιουργία προφανούς στόχου από μερικές μόνο καλά συντηρημένες τοποθεσίες, δήλωσε ο Justin Bronk με την Royal United Services, μια δεξαμενή σκέψης.
«Για αρχή, οι διάδρομοι προσγείωσης σε πολλαπλές τοποθεσίες θα πρέπει να είναι ομαλές και να ελέγχονται συνεχώς, δεδομένου του πόσο ευάλωτα είναι τα F-16 με χαμηλή κλίση», είπε.
Αεροπλάνα της σοβιετικής εποχής
Αυτή είναι μια δραστική αλλαγή σε σχέση με τα αεριωθούμενα αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή οι Ουκρανοί.
Στις αρχές του 2022, η Ουκρανία διέθετε 71 μαχητικά Su-27 και MiG-29, 14 βομβαρδιστικά Su-24M και 31 επιθετικά αεροσκάφη Su-25, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Military Balance του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών.
Η έκθεση του 2024 αναφέρει ότι η Ουκρανία διαθέτει 78 αεροσκάφη ικανά για μάχη.
Τον τρίτο χρόνο του πολέμου, η Ρωσία διαθέτει 1.169 τέτοια αεροσκάφη.
Από την έναρξη της εισβολής, η Σλοβακία και η Πολωνία έχουν επίσης μεταφέρει περίπου 33 μαχητικά αεροσκάφη MiG-29 στην Ουκρανία — πολλά με ενημερωμένα ηλεκτρονικά και όπλα για να τα φέρουν στα πρότυπα του ΝΑΤΟ.
Τα F-16, σε υπηρεσία με τις δυτικές αεροπορικές δυνάμεις για 45 χρόνια, θα ενισχύσουν την αεροπορία της Ουκρανίας και θα της δώσουν πολύ πιο ισχυρές δυνατότητες ενάντια στους Ρώσους εχθρούς της.
«Το F-16 θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της αεροπορίας μας.
Ένας πιλότος θα μπορεί να ελέγχει πυραύλους από αέρος, προσδιορίζοντας τον στόχο.
Μπορεί να λάβει πραγματική εικόνα σε περιβάλλον μάχης και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις για το χτύπημα στόχων.
Επιπλέον, θα είναι δυνατή η χρήση πυραύλων αέρος-αέρος.
Το οποίο μπορεί να πετάξει έως και 180 χιλιόμετρα», είπε ο Ihnat.
Αυτό θα αποδειχθεί κρίσιμο σε πεδία μάχης όπου οι στρατιώτες της Ουκρανίας χτυπιούνται από ρωσικές βόμβες και πυραύλους που ρίχνονται από τον αέρα.
Τα πρώτα αεροπλάνα θα πρέπει να παραδοθούν μέχρι αυτό το καλοκαίρι, δήλωσε το υπουργείο Άμυνας της Δανίας.
«Είναι δύσκολο να τεθεί ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα για τη δωρεά των μαχητικών αεροσκαφών F-16, επειδή υπάρχουν αρκετές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται προκειμένου η Ουκρανία να χρησιμοποιήσει το δωρεά αεροσκάφος», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Troels Lund Poulsen, τονίζοντας την προσαρμογή που πρέπει να συμβεί πριν τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν από αεροδρόμια της Ουκρανίας.
Προετοιμασία του εδάφους
Υπάρχει η απαίτηση ότι τα πάντα, από εργαλειοθήκη μέχρι ανταλλακτικά και βάσεις είναι στη θέση τους — μαζί με εξοπλισμό για την ασφαλή διαχείριση της υδραζίνης, ένα εξαιρετικά εύφλεκτο υγρό που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του εφεδρικού συστήματος έκτακτης ανάγκης F-16.
Ενώ οι Ουκρανοί πιλότοι και τα πληρώματα εκπαιδεύονται για να πετούν και να συντηρούν F-16, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρέπει επίσης να βρίσκονται στη χώρα πολύ εξειδικευμένοι δυτικοί μηχανικοί για να επιβλέπουν τις εργασίες, είπε ο Bronk από την RUSI.
Οι στρατιώτες του Κιέβου πρέπει να μάθουν πώς να επισκευάζουν, να συντηρούν και να κρύβουν τα Falcons από ρωσικά ραντάρ, κατασκόπους και δορυφόρους.
«Οι τεχνικοί μας και οι μηχανικοί αεροπορίας μας εκπαιδεύονται επίσης στη Δύση μαζί με τους πιλότους μας.
Αποτελούν τη βάση του προσωπικού της ξηράς μας», είπε ο Ihnat.
Ο Ihnat υποστήριξε ότι τα F-16 είναι ευκολότερα, πιο σύγχρονα και αυτοματοποιημένα από τα MiG.
«Είναι σαν κατασκευαστικό τζετ. Μπορείτε απλώς να βγάλετε ένα σπασμένο στοιχείο και να το στείλετε για επισκευή», είπε, προσθέτοντας: «Είναι το πιο κοινό τζετ στον κόσμο.
Πρώτον, είναι εύκολο να διατηρηθεί.
Δεύτερον, μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντα που χρειάζεται η Ουκρανία σε αυτό το στάδιο του πολέμου».
www.bankingnews.gr
Αυτό αποκαλύπτει νέα ανάλυση του Politico, με αφορμή το ότι περισσότερα από 60 F-16 προσφέρονται από τη Νορβηγία, τη Δανία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, ενώ ένας πολυεθνικός συνασπισμός εκπαιδεύει αυτή τη στιγμή πιλότους και πληρώματα.
Τα αεριωθούμενα αεροσκάφη είναι μια απάντηση στις εκκλήσεις του Κιέβου να λάβει βοήθεια ενάντια στη ρωσική αεροπορία.
Αλλά το να πετάξουν τα μαχητικά θα είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Οι βάσεις θα είναι πρωταρχικοί στόχοι για τη ρωσική επίθεση, τα ίδια τα αεροπλάνα θα σημαδεύονται από ρωσικά συστήματα αεράμυνας, η επισκευή τους θα είναι πρόκληση και ακόμη και η χρήση των απροετοίμαστων διαδρόμων θα μπορούσε να σαμποτάρει το ευαίσθητο αεροσκάφος.
Μια ευαίσθητη "πριμαντόνα"
Ο Tom Richter, πρώην πιλότος των ΗΠΑ που πέταξε το F-16 όταν ήταν στην Εθνική Φρουρά, είπε ότι το αεροπλάνο είναι «ένα ευαίσθητο θηρίο» σε σύγκριση με τα αεροσκάφη MiG και Sukhoi της Σοβιετικής εποχής που έχουν συνηθίσει να πετούν και να συντηρούν οι Ουκρανοί.
«Αν ποτέ ανεβήκατε και βάλετε τα χέρια σας σε ένα MiG-29 σε μια αεροπορική έκθεση και στη συνέχεια περπατήσετε και βάλετε τα χέρια σας σε ένα F-16, μπορείτε να αισθανθείτε ακριβώς πώς το F-16 είναι εξαιρετικά κατασκευασμένο.
Είναι μια ‘πριμαντόνα’ και είναι πολύ ευαίσθητη και χρειάζεται υψηλή συντήρηση», είπε ο Richter.
Τα σοβιετικά αεροπλάνα είναι πιο «τραχιά και πέφτουν» και μπορούν να πετάξουν από κακοσυντηρημένα αεροδρόμια και χρειάζονται λιγότερη συντήρηση.
Σε μια διαφορετική κατάσταση, η Ουκρανία θα κατασκεύαζε σύγχρονες βάσεις και διαδρόμους για να φιλοξενήσει τα τζετ, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό κατά τη διάρκεια του πολέμου.
"Τα ‘γεράκια’ χρειάζονται όντως κάποια προσαρμογή - αυτή είναι η προετοιμασία των διαδρόμων, επειδή το σύστημα προσγείωσης είναι πιο ευαίσθητο στα MiG, οι τροχοί είναι μικροί, οι εισαγωγές αέρα είναι χαμηλές στη λωρίδα.
Αυτό μπορεί να λυθεί, αλλά υπάρχουν κίνδυνοι για όλη την αεροπορία», δήλωσε στο Politico ο Yuriy Ihnat, εκπρόσωπος της ουκρανικής αεροπορίας.
Αυτή η φροντίδα θα επεκταθεί στην ανάπτυξη ομάδων με στεγανωτικό για την κάλυψη ρωγμών ή ανώμαλου σκυροδέματος σε διαδρόμους όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πρώτη γραμμή για να αποφευχθεί η δημιουργία προφανούς στόχου από μερικές μόνο καλά συντηρημένες τοποθεσίες, δήλωσε ο Justin Bronk με την Royal United Services, μια δεξαμενή σκέψης.
«Για αρχή, οι διάδρομοι προσγείωσης σε πολλαπλές τοποθεσίες θα πρέπει να είναι ομαλές και να ελέγχονται συνεχώς, δεδομένου του πόσο ευάλωτα είναι τα F-16 με χαμηλή κλίση», είπε.
Αεροπλάνα της σοβιετικής εποχής
Αυτή είναι μια δραστική αλλαγή σε σχέση με τα αεριωθούμενα αεροπλάνα που πετούν αυτή τη στιγμή οι Ουκρανοί.
Στις αρχές του 2022, η Ουκρανία διέθετε 71 μαχητικά Su-27 και MiG-29, 14 βομβαρδιστικά Su-24M και 31 επιθετικά αεροσκάφη Su-25, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Military Balance του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών.
Η έκθεση του 2024 αναφέρει ότι η Ουκρανία διαθέτει 78 αεροσκάφη ικανά για μάχη.
Τον τρίτο χρόνο του πολέμου, η Ρωσία διαθέτει 1.169 τέτοια αεροσκάφη.
Από την έναρξη της εισβολής, η Σλοβακία και η Πολωνία έχουν επίσης μεταφέρει περίπου 33 μαχητικά αεροσκάφη MiG-29 στην Ουκρανία — πολλά με ενημερωμένα ηλεκτρονικά και όπλα για να τα φέρουν στα πρότυπα του ΝΑΤΟ.
Τα F-16, σε υπηρεσία με τις δυτικές αεροπορικές δυνάμεις για 45 χρόνια, θα ενισχύσουν την αεροπορία της Ουκρανίας και θα της δώσουν πολύ πιο ισχυρές δυνατότητες ενάντια στους Ρώσους εχθρούς της.
«Το F-16 θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της αεροπορίας μας.
Ένας πιλότος θα μπορεί να ελέγχει πυραύλους από αέρος, προσδιορίζοντας τον στόχο.
Μπορεί να λάβει πραγματική εικόνα σε περιβάλλον μάχης και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις για το χτύπημα στόχων.
Επιπλέον, θα είναι δυνατή η χρήση πυραύλων αέρος-αέρος.
Το οποίο μπορεί να πετάξει έως και 180 χιλιόμετρα», είπε ο Ihnat.
Αυτό θα αποδειχθεί κρίσιμο σε πεδία μάχης όπου οι στρατιώτες της Ουκρανίας χτυπιούνται από ρωσικές βόμβες και πυραύλους που ρίχνονται από τον αέρα.
Τα πρώτα αεροπλάνα θα πρέπει να παραδοθούν μέχρι αυτό το καλοκαίρι, δήλωσε το υπουργείο Άμυνας της Δανίας.
«Είναι δύσκολο να τεθεί ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα για τη δωρεά των μαχητικών αεροσκαφών F-16, επειδή υπάρχουν αρκετές προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται προκειμένου η Ουκρανία να χρησιμοποιήσει το δωρεά αεροσκάφος», δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Troels Lund Poulsen, τονίζοντας την προσαρμογή που πρέπει να συμβεί πριν τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν από αεροδρόμια της Ουκρανίας.
Προετοιμασία του εδάφους
Υπάρχει η απαίτηση ότι τα πάντα, από εργαλειοθήκη μέχρι ανταλλακτικά και βάσεις είναι στη θέση τους — μαζί με εξοπλισμό για την ασφαλή διαχείριση της υδραζίνης, ένα εξαιρετικά εύφλεκτο υγρό που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του εφεδρικού συστήματος έκτακτης ανάγκης F-16.
Ενώ οι Ουκρανοί πιλότοι και τα πληρώματα εκπαιδεύονται για να πετούν και να συντηρούν F-16, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρέπει επίσης να βρίσκονται στη χώρα πολύ εξειδικευμένοι δυτικοί μηχανικοί για να επιβλέπουν τις εργασίες, είπε ο Bronk από την RUSI.
Οι στρατιώτες του Κιέβου πρέπει να μάθουν πώς να επισκευάζουν, να συντηρούν και να κρύβουν τα Falcons από ρωσικά ραντάρ, κατασκόπους και δορυφόρους.
«Οι τεχνικοί μας και οι μηχανικοί αεροπορίας μας εκπαιδεύονται επίσης στη Δύση μαζί με τους πιλότους μας.
Αποτελούν τη βάση του προσωπικού της ξηράς μας», είπε ο Ihnat.
Ο Ihnat υποστήριξε ότι τα F-16 είναι ευκολότερα, πιο σύγχρονα και αυτοματοποιημένα από τα MiG.
«Είναι σαν κατασκευαστικό τζετ. Μπορείτε απλώς να βγάλετε ένα σπασμένο στοιχείο και να το στείλετε για επισκευή», είπε, προσθέτοντας: «Είναι το πιο κοινό τζετ στον κόσμο.
Πρώτον, είναι εύκολο να διατηρηθεί.
Δεύτερον, μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντα που χρειάζεται η Ουκρανία σε αυτό το στάδιο του πολέμου».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών