Τελευταία Νέα
Διεθνή

Glazyev (σύμβουλος Putin) – Ο «δολοφόνος» του δολαρίου ανοίγει τα χαρτιά του για τη νέα νομισματική τάξη - Πλήρης ανατροπή στην αγορά των εμπορευμάτων

Glazyev (σύμβουλος Putin) – Ο «δολοφόνος» του δολαρίου ανοίγει τα χαρτιά του για τη νέα νομισματική τάξη - Πλήρης ανατροπή στην αγορά των εμπορευμάτων
Τι λέει ο αρχιστράτηγος.. του Putin για τους BRICS και την αποδολαριοποίηση – Αιχμές κατά της ηγεσίας της κεντρικής τράπεζες και του υπουργείου Οικονομιών
Μετρημένοι είναι οι άνθρωποι στη Ρωσία και τον Παγκόσμιο Νότο που έχουν τη δυνατότητα του Sergei Glazyev, επικεφαλής της μακροοικονομικής πολιτικής της Οικονομικής Επιτροπής Ευρασίας (EEC - Eurasian Economic Commission), του πολιτικού σκέλους της Eurasia Economic Union (EAEU), να μιλήσουν για το σχεδιασμό, τις προκλήσεις και τις παγίδες στον δρόμο του Παγκόσμιου Νότου προς την αποδολαριοποίηση.
Ο ίδιος υπήρξε ο «αρχιστράτηγος» του Putin επι νομισματικών θεμάτων και στενός συνεργάτης του στην αντιμετώπιση των δυτικών κυρώσεων και εισηγητής της ιδιαίτερα επιτυχημένης στρατηγικής της Ρωσίας να διεξάγει τις διεθνείς συναλλαγές σε τοπικά νομίσματα, γεγονός που διέσωσε την οικονομία της παρα τις πρωτοφανείς κυρώσεις της Δύσης.
Ο Παγκόσμιος Νότος πραγματοποιεί ευρέως εκκλήσεις για τη διασφάλιση παγκόσμιας της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας την οποία πλέον οι καταχρεωμένες ΗΠΑ απειλούν καθιστώντας «τοξικό» το δολάριο.
Η Ινδία εντός των BRICS 10 καθιστά σαφές ότι όλοι πρέπει να σκεφτούν σοβαρά τις καταστροφικές επιπτώσεις των μονομερών κυρώσεων και ο καθηγητής Michael Hudson επαναλαμβάνει συνεχώς ότι οι τρέχουσες πολιτικές δεν είναι πια βιώσιμες, ο Glazyev τοποθετείται για την υπό εξέλιξη ανατροπή των σχέσεων ισχύος στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Letter #61, 2022, Thur, Mar 31: Voices - Inside The Vatican
Το σχέδιο για ένα νέο νόμισμα των BRICS

Αυτά είναι τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης που έδωσε - καθώς οι ιδέες του Glazyev αναθεωρούνται με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις και υπάρχει τεράστια προσδοκία για το «πράσινο» φως από τη ρωσική κυβέρνηση για ένα νέο μοντέλο όσον αφορά τη διεξαγωγής των διεθνών εμπορικών συναλλαγών - το οποίο προς το παρόν βρίσκεται στα τελευταία στάδια της ολοκλήρωσης.
Ο Glazyev εξήγησε πώς η κύρια ιδέα του αποτελεί εδώ και πολύ καιρό αντικείμενο συστηματικής επεξεργασίας.
Η βασική ιδέα είναι ότι ένα νέο νόμισμα πρέπει πρώτα από όλα να εισαχθεί βάσει των κανόνων του διεθνούς δικαίου, με εγγύηση της αξίας του από τις χώρες που ενδιαφέρονται για την προαγωγή αυτού του νέου νομίσματος ως μέσου διεθνών συναλλαγών και αποθεματικού νομίσματος.
Όχι μέσω κάποιου είδους διεθνούς διάσκεψης, όπως το Bretton Woods το 1944, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η διεθνής νομιμότητα.
Στο πρώτο στάδιο, δεν θα συμπεριληφθούν όλες οι χώρες.
Τα κράτη BRICS θα είναι αρκετά – και επιπλέον τα κράτη του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO).
Στη Ρωσία, έχουμε ήδη το δικό μας SWIFT – το SPFS.
Ανταλλάσσουμε νομίσματα, έχουμε συστήματα συνεργασίας μεταξύ των τραπεζών, συμμετέχουμε στις διαβουλεύσεις μεταξύ Κεντρικών Τραπεζών, είμαστε απολύτως αυτάρκεις».
Όλα αυτά οδηγούν στην υιοθέτηση ενός νέου διεθνούς νομίσματος: «Δεν χρειάζεται πραγματικά να προχωρήσουμε σε μεγάλη κλίμακα.
Η ομάδα των BRICS αρκεί…

Τα δύο «καλάθια»

Στο πλαίσιο της ιδέας του νομίσματος είναι υπάρχουν δύο «καλάθια»: το ένα καλάθι είναι τα εθνικά νομίσματα όλων των χωρών που εμπλέκονται στη διαδικασία, όπως τα ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (SDR), αλλά με πιο σαφή κριτήρια.
Το δεύτερο καλάθι θα αποτελούν τα εμπορεύματα.
Θα έχουμε τα δύο «καλάθια» και θα δημιουργήσουμε το νέο νόμισμα ως μέσο υπολογισμού της αξίας των εμπορευμάτων και εθνικών νομισμάτων, επίσης θα έχουμε έναν μηχανισμό για τα συναλλαγματικά αποθεματικά , σύμφωνα με έναν αξιόπιστο μαθηματικό μοντέλο
Σταθερό και βολικό (σ.σ. για τις εμπορευματικές συναλλαγές και την άσκηση νομισματικής πολιτικής».
Are We Living Through a De-Dollarization? – Sri Lanka Guardian
Σε ψηφιακή μορφή

Στη συνέχεια, η εξέλιξη του σχεδίου εξαρτάται από την πολιτική βούληση των εμπλεκόμενων πλευρών: «Η εισαγωγή αυτού του νομίσματος ως μέσου συναλλαγών δεν θα αποδειχθεί πολύ δύσκολο εγχείρημα.
Εφόσον διαμορφωθεί μια αξιόπιστη υποδομή και όλες οι Κεντρικές Τράπεζες να την εγκρίνουν κι τη υιοθετήσουν, εναπόκειται στις επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν αυτό το νόμισμα.
Θα πρέπει να είναι σε ψηφιακή μορφή – πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς το τραπεζικό σύστημα, επομένως θα είναι τουλάχιστον δέκα φορές φθηνότερο από τις τρέχουσες συναλλαγές μέσω τραπεζών και ανταλλακτηρίων συναλλάγματος».

Οι κινεζικές θέσεις

«Έχετε παρουσιάσει αυτή την ιδέα στους Κινέζους;», ρωτά ο δημοσιογράφος Pepe Escobar.
«Το παρουσιάσαμε σε Κινέζους ειδικούς, τους συνεργάτες μας στο Πανεπιστήμιο Renmin.
Αποκομίσαμε θετικά σχόλια – αλλά δεν είχα την ευκαιρία να την παρουσιάσω σε πολιτικό επίπεδο.
Στη Ρωσία προωθούμε τη συζήτηση για το νόμισμα μέσω επιστημονικών εργασιών, συνεδρίων, σεμιναρίων, αλλά δεν υπάρχει ακόμη πολιτική απόφαση για την εισαγωγή αυτού του μηχανισμού ακόμη και στην ατζέντα των BRICS.
Η πρόταση της ομάδας των εμπειρογνωμόνων μας είναι το ζήτημα να συμπεριληφθεί στην ατζέντα της συνόδου κορυφής των BRICS τον προσεχή Οκτώβριο (2024) στο Καζάν.
Το πρόβλημα είναι ότι η Ρωσική Κεντρική Τράπεζα δεν είναι ενθουσιώδης όσον αφορά το σχέδιο, σημειώνει με νόημα.
Οι BRICS έχουν αποφασίσει μόνο για ένα επιχειρησιακό σχέδιο όσον αφορά τη χρήση εθνικών νομισμάτων – που είναι επίσης μια αρκετά σαφής ιδέα, καθώς τα εθνικά νομίσματα χρησιμοποιούνται ήδη στις συναλλαγές μας.
Το ρωσικό ρούβλι είναι το κύριο νόμισμα στην Ευρασιατική Οικονομική Ένωση, το εμπόριο με την Κίνα διεξάγεται σε ρούβλια και γιουάν, το εμπόριο με την Ινδία και το Ιράν και την  Τουρκία πραγματοποιείται επίσης σε εθνικά νομίσματα.
Κάθε χώρα έχει την υποδομή για αυτή την προσαρμογή.
Εάν οι Κεντρικές Τράπεζες εισάγουν ψηφιακά εθνικά νομίσματα και επιτρέπουν τη χρήση τους στο διεθνές εμπόριο, θα αποτελέσει ένα θετικό μοντέλο ανάπτυξης του νέου νομίσματος.
Σε αυτήν την περίπτωση, τα ανταλλακτήρια των κρυπτογραφημένων νομισμάτων έχουν τη δυνατότητα εύκολα να εκκαθαρίσουν τις πληρωμές - και είναι ένας πολύ φθηνός και ταχύς μηχανισμός.
Αυτό που χρειάζεται είναι μια συμφωνία από τις Κεντρικές Τράπεζες ώστε να επιτρέπεται σε ένα συγκεκριμένο ποσό εθνικών νομισμάτων σε ψηφιακή μορφή να συμμετέχουν σε διεθνείς συναλλαγές».
 Trend-of-GDP-per-capita-growth-in-BRICS-countries-Source-authors-own-presentation_1.png
Υπάρχει η ζήτηση


«Θα ήταν αυτό εφικτό ήδη το 2024, εάν υπάρξει πολιτική βούληση;»
«Έχουν ήδη εμπλακεί ήδη κάποιες νεοφυείς επιχειρήσεις.
Παρεμπιπτόντως, βρίσκονται στη Δύση και η ψηφιοποίηση γίνεται από ιδιωτικές εταιρείες, όχι από Κεντρικές Τράπεζες.
Άρα η ζήτηση υπάρχει.
Η Κεντρική μας Τράπεζα πρέπει να επεξεργαστεί μια πρόταση για τη σύνοδο κορυφής στο Καζάν.
Αλλά αυτό είναι μόνο ένα μέρος του όλου εγχειρήματος.
Το δεύτερο μέρος είναι η ισοτιμία και η τιμολόγηση των εμπορευμάτων.
Προς το παρόν, αυτή καθορίζεται από τη δυτική κερδοσκοπία.
Παράγουμε αυτά τα εμπορεύματα, τα καταναλώνουμε, αλλά δεν έχουμε δικό μας μηχανισμό τιμών, που θα εξισορροπεί την προσφορά και τη ζήτηση.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid, η τιμή του πετρελαίου έπεσε σχεδόν στο μηδέν.
Είναι αδύνατο να κάνει κάποιος στρατηγικό σχεδιασμό για την οικονομική ανάπτυξη εάν δεν ελέγχει τις τιμές των βασικών εμπορευμάτων.
Το νόμισμα αυτό θα πρέπει να απεξαρτηθεί από τις ανταλλαγές εμπορευμάτων με τη Δύση.
Η ιδέα μου βασίζεται σε έναν μηχανισμό που υπήρχε στη Σοβιετική Ένωση, στην Comecon (την εμπορική ένωση του ανατολικού μπλοκ).
Εκείνη την περίοδο είχαμε μακροπρόθεσμες συμφωνίες όχι μόνο με τις σοσιαλιστικές χώρες, αλλά και με την Αυστρία και άλλες δυτικές χώρες, για προμήθεια φυσικού αερίου για 10 χρόνια, 20 χρόνια, ενώ η βάση υπολογισμού της αξίας ήταν η τιμή του πετρελαίου και η τιμή για το φυσικό αέριο».

Κοινή αγορά συναλλάγματος

Αυτό που ξεχωρίζει λοιπόν είναι η αποτελεσματικότητα μιας μακροπρόθεσμης νομισματικής πολιτικής: «Δημιουργήσαμε ένα μακροπρόθεσμο πρότυπο.
Εξετάζουμε την ιδέα μιας κοινής αγοράς συναλλάγματος.
Έχουμε ήδη ετοιμάσει ένα προσχέδιο, με ορισμένες προκαταρτικές πειραματικές εφαρμογές.
Το πρώτο βήμα ήταν η δημιουργία ενός δικτύου πληροφοριών σε διάφορες χώρες.
Ήταν μάλλον επιτυχημένο.
Το δεύτερο βήμα θα είναι η δημιουργία δικτύων επικοινωνίας μεταξύ των χρηματιστηρίων, ένα ψηφιακό δίκτυο με διάφορα κράτη και, τέλος, θα προχωρήσουμε σε έναν κοινό μηχανισμό διαμόρφωσης των τιμών και θα ανοίξουμε αυτόν τον μηχανισμό για όλες τις άλλες χώρες.
Το κύριο πρόβλημα είναι ότι οι μεγάλοι παραγωγοί εμπορευμάτων, πρώτα απ' όλα οι εταιρείες πετρελαίου, δεν αρέσκονται να συναλλάσσονται μέσω χρηματιστηρίων.
Επιθυμούν να πραγματοποιούν εξατομικευμένες συμφωνίες.
Επομένως χρειάζεται μια πολιτική απόφαση προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι τουλάχιστον το ήμισυ της παραγωγής εμπορευμάτων πρέπει να περάσει μέσα από την αγορά.
Πρόκειται για έναν μηχανισμό όπου η προσφορά και η ζήτηση ισορροπούνται.
Προς το παρόν ο τρόπος διαμόρφωσης της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές είναι πλήρως αδιαφανής.
Είναι κάποιο είδος πρακτικής αποικιακών εποχών.
Πρέπει να δημιουργήσουμε το θεσμικό πλαίσιο για να ανοίξουμε όλες αυτές τις πληροφορίες στο κοινό».

Η NDB σε νέο ρόλο

Ο Glazyev προσέφερε μια εκτενή ανάλυση του κλίματος που επικρατεί στην ομάδα των BRICS, με βάση τον τρόπο με τον οποίο το Επιχειρηματικό Συμβούλιο των BRICS είχε την πρώτη του συνεδρίαση για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στις αρχές Φεβρουαρίου.
Συμφώνησαν σε ένα σχέδιο εργασίας, υπήρξε μια πρώτη συνεδρία ειδικών fintech και κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας μια σημαντική συνάντηση μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα πρόταση –προς το παρόν δεν έχει δημοσιοποιηθεί– που θα τεθεί στην ατζέντα των BRICS για τη σύνοδο κορυφής του Οκτωβρίου.
«Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις εντός της δομής των BRICS σε αυτό το επόμενο στάδιο της προσπάθειας παράκαμψης του δολαρίου;»
«Οι BRICS είναι στην πραγματικότητα ένας συνασπιτσμός κρατών που δεν έχει ένα κεντρικό καθοδηγητικό όργανο.
Συζητήσαμε την ιδέα μιας τελωνειακής ένωσης στη μετασοβιετική επικράτεια, αμέσως μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ.
Είχαμε πολλές διακηρύξεις, ακόμη και κάποιες συμφωνίες που υπέγραψαν αρχηγοί κρατών, για έναν κοινό οικονομικό χώρο.
Αλλά μόνο μετά τη σύσταση μιας επιτροπής η πραγματική στόχευση κατέστη εμφανής το 2008.
Μετά από 20 χρόνια ανακοινώσεων, συνεδρίων, δεν έγινε τίποτα.
Χρειάζεται κάποιος να κινεί τα νήματα.
Στην ομάδα των BRICS υπάρχει ένας τέτοιος οργανισμός – η NDB [Νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα].
Εάν οι αρχηγοί κρατών αποφασίσουν να ορίσουν την NDB ως όργανο που θα επεξεργαστεί το νέο νομισματικό μοντέλο, το νέο νόμισμα, θα οργανώσει μια διεθνή διάσκεψη με το προσχέδιο μιας διεθνούς συνθήκης, αυτό μπορεί να λειτουργήσει.
Το πρόβλημα είναι ότι η NDB λειτουργεί με βάση το δολάριο.
Πρέπει να αναδιοργανωθεί αυτός ο θεσμός για να καταστεί λειτουργικός στο νέο νομισματικό περιβάλλον.
Τώρα λειτουργεί ως μια συνηθισμένη διεθνής αναπτυξιακή τράπεζα υπό το αμερικανικό πλαίσιο.
Η δεύτερη επιλογή θα ήταν να το κάνουμε χωρίς αυτήν την τράπεζα, αλλά αυτό θα ήταν πολύ πιο δύσκολο.
Αυτή η τράπεζα διαθέτει αρκετή τεχνογνωσία».
«Θα μπορούσε να προταθεί μια εσωτερική ανατροπή στη λειτουργία της NDB από τη ρωσική προεδρία των BRICS φέτος;»
«Κάνουμε το καλύτερο δυνατό.
Δεν είμαι σίγουρος ότι το Υπουργείο Οικονομικών κατανοεί πόσο σοβαρό είναι αυτό. Ο Πρόεδρος καταλαβαίνει.
Εγώ προσωπικά του υπέβαλα αυτήν την ιδέα.
Αλλά η πρόεδρος της Κεντρικής Τράπεζας και οι υπουργοί εξακολουθούν να σκέφτονται με βάση το παλαιό υπόδειγμα του ΔΝΤ».
BRICS New Development Bank de-dollarizing, adding Argentina, Saudi Arabia,  Zimbabwe as members - Geopolitical Economy Report
Οι… θρησκευτικές αιρέσεις δεν παράγουν  καινοτομία

Ο Glazyev σημειώνει ότι είχε μια σοβαρή συζήτηση όσον αφορά τις δυτικές κυρώσεις για τις κυρώσεις στην NDB:
«Συζήτησα αυτό το θέμα με την κυρία Rousseff [τον πρώην Πρόεδρο της Βραζιλίας, που προεδρεύει αυτή τη στιγμή του NDB) στο Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης. Της έδωσα ένα κείμενο για αυτό το ζήτημα.
Ήταν μάλλον ενθουσιώδης και μας κάλεσε να συζητήσουμε το θέμα εντός της NDB.
Αλλά μετά δεν υπήρξε συνέχεια.
Πέρυσι όλα ήταν πολύ δύσκολα».
Όσον αφορά τους BRICS, «η ομάδα εργασίας για τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες συζητά αντασφάλιση, αξιολόγηση πιστοληπτικής ικανότητας, νέα νομίσματα στο πλαισιο της fintech.
Αυτό το ζήτημα πρέπει να ενταχθεί στην ατζέντα της NDB.
Η καλύτερη πιθανότητα θα ήταν μια συνάντηση στη Μόσχα τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, για να συζητηθεί σε βάθος όλο το φάσμα των θεμάτων του μηχανισμού των BRICS για τη διεξαγωγή των διμερών εμπορευματικών συναλλαγών, από το πιο εξελιγμένο έως το λιγότερο εξελιγμένο.
Δυστυχώς έχει υπάρχει ένα de facto χάσμα μεταξύ των BRICS και της NDB».
Το βασικό σημείο, επιμένει ο Glazyev, είναι ότι «η Dilma (Rousseff) θα πρέπει να βρει χρόνο για να οργανώσει αυτές τις συζητήσεις σε υψηλό επίπεδο.
Απαιτείται πολιτική απόφαση».
«Αλλά αυτή η απόφαση δεν θα έπρεπε να προέλθει από τον ίδιο τον Putin;»

H πολιτική απόφαση

«Δεν είναι τόσο εύκολο.
Ακούσαμε δηλώσεις τουλάχιστον τριών αρχηγών κρατών: Ρωσίας, Νότιας Αφρικής και Βραζιλίας.
Επισήμαναν δημόσια «αυτή είναι μια καλή ιδέα».
Το πρόβλημα, για άλλη μια φορά, είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη ειδική ομάδα.
Η ιδέα μου, την οποία προτείναμε πριν από τη σύνοδο κορυφής των BRICS στο Γιοχάνεσμπουργκ, είναι να δημιουργηθεί μια διεθνής ομάδα εργασίας – για προετοιμασία στο επόμενο το πρότυπο ή το σχέδιο της συνθήκης.
Για τη μετάβαση των συναλλαγών στα εθνικά νομίσματα.
Αυτή είναι η επίσημη ατζέντα τώρα.
Και πρέπει να υπάρξει στην ατζέντα στο Καζάν [για την ετήσια σύνοδο κορυφής των BRICS].
Υπάρχουν κάποιες διαβουλεύσεις μεταξύ των Κεντρικών Τραπεζών και των Υπουργών Οικονομικών».

Ενάντια στην αδράνεια

Ο Glazyev εντόπισε το πρόβλημα στην αδράνεια του συστήματος: «Το κύριο πρόβλημα για τους γραφειοκράτες και τους ειδικούς είναι ότι δεν έχουν νέες ιδέες.
Επειδή υποθέτουν ότι το τρέχον status quo είναι το καλύτερο.
Αν δεν υπάρξουν κυρώσεις, όλα θα πάνε καλά.
Η διεθνής οικονομική αρχιτεκτονική που δημιουργήθηκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη είναι βολική.
Όλοι ξέρουν πώς να εργάζονται στο σύστημα.

Επομένως, είναι αδύνατο να μετακινηθείτε από αυτό το σύστημα σε άλλο.
Για τις επιχειρήσεις θα είναι πολύ δύσκολο.
Για τις τράπεζες θα είναι δύσκολο.
Οι άνθρωποι έχουν εκπαιδευτεί στο παράδειγμα της οικονομικής θεωρίας της γενοκής ισορρπίας.
Δεν τους νοιάζει που οι τιμές χειραγωγούνται από κερδοσκόπους, δεν τους νοιάζει η αστάθεια των εθνικών νομισμάτων, πιστεύουν ότι είναι φυσικό (…)
Είναι ένα είδος θρησκευτικής αίρεσης.
Οι θρησκευτικές αιρέσεις δεν παράγουν καινοτομία».

Ήρθε η ώρα 

Επιστρέφουμε στο κρίσιμο ζήτημα των εθνικών νομισμάτων: «Ακόμα και πριν από πέντε χρόνια, όταν μίλησα για τα εθνικά νομίσματα στο εμπόριο, όλοι είπαν ότι ήταν εντελώς αδύνατο.
Έχουμε μακροπρόθεσμα συμβόλαια σε δολάρια και ευρώ.
Έχουμε μια εδραιωμένη κουλτούρα συναλλαγών.
Όταν ήμουν υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου, πριν από 30 χρόνια, εκείνη την εποχή προσπάθησα να ωθήσω όλο μας το εμπόριο σε εμπορεύματα σε ρούβλια.
Συγκρούστηκα με τον (Βoris) Yeltsin και άλλους, «πρέπει να διεξάγουμε τις εμπορικές συναλλαγές σε ρούβλια, όχι σε δολάρια».
Αυτό θα μετέτρεπε αυτόματα το ρούβλι αποθεματικό νόμισμα.
Όταν η Ευρώπη πέρασε στο ευρώ, είχα μια συνάντηση με τον κ. Prodi και συμφωνήσαμε, «θα χρησιμοποιήσουμε το ευρώ ως νόμισμά σας και εσείς θα χρησιμοποιήσετε ρούβλια».
Τότε ο Prodi ήρθε σε μένα μετά από διαβουλεύσεις και είπε: «Μίλησα με τον κ. Kudrin [πρώην Υπουργός Οικονομικών της Ρωσίας, 2000-2011], δεν μου ζήτησε να κάνω το ρούβλι αποθεματικό νόμισμα».
Αυτό ήταν δολιοφθορά.
Ήταν βλακεία».

Η διαφθορά στην αγορά πετρελαίου

Τα προβλήματα στην πραγματικότητα είναι βαθιά – και συνεχίζουν να τρέχουν: «Το πρόβλημα ήταν οι ρυθμιστικές μας αρχές, που είχαν εκπαιδευτεί από το ΔΝΤ, και το δεύτερο πρόβλημα ήταν η διαφθορά. Εάν ανταλλάσσετε πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε δολάρια, ένα μεγάλο μέρος των κερδών υφαρπάσσεται - υπάρχουν πολλές ενδιάμεσες εταιρείες που χειραγωγούν τις τιμές.
Οι τιμές είναι μόνο το πρώτο βήμα.
Η τιμή του φυσικού αερίου στην πρώτη συμφωνία είναι περίπου 10 φορές μικρότερη από την τελική ζήτηση.
Υπάρχουν θεσμικά εμπόδια.
Η πλειονότητα των κρατών δεν επιτρέπει στις εταιρείες μας να πωλούν πετρέλαιο και φυσικό αέριο στον τελικό πελάτη.
Όπως δεν μπορούμε να πουλήσουμε φυσικό αέριο σε νοικοκυριά.
Ωστόσο, ακόμη και στην ανοιχτή αγορά, αρκετά ανταγωνιστική, έχουμε ενδιάμεσους μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή – τουλάχιστον τα μισά από τα έσοδα κλέβονται από τον κρατικό έλεγχο. Δεν καταβάλλεται η φορολόγηση».
Ωστόσο, υπάρχουν γρήγορες λύσεις: «Όταν μας επιβλήθηκαν κυρώσεις πριν από δύο χρόνια, η μετάβαση από το δολάριο και το ευρώ σε εθνικά νομίσματα χρειάστηκε μόνο μερικούς μήνες.
Η αντίδραση μας ήταν ιδιαίτερα ταχεία».
Όσον αφορά τις επενδύσεις, ο Glazyev τόνισε την επιτυχία στο τοπικό εμπόριο, αλλά οι ροές κεφαλαίων δεν είναι ακόμα επαρκής: «Οι Κεντρικές Τράπεζες δεν κάνουν τη δουλειά τους.
Η ανταλλαγή σε ρούβλι-γιουάν λειτουργεί καλά.
Από την άλλη, η ανταλλαγή ρουβλίων - ρουπίων δεν λειτουργεί.
Οι τράπεζες που κρατούν αυτές τις ρουπίες, έχουν πολλά χρήματα, συγκεντρώνουν επιτόκια σε αυτές τις ρουπίες και μπορούν να παίξουν μαζί τους.
Δεν γνωρίζω ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό, η Κεντρική μας Τράπεζα ή η Κεντρική Τράπεζα της Ινδίας».
Το κεντρικό στοιχείο των σοβαρών προειδοποιήσεων του Glazyev είναι ότι εναπόκειται δτην NDB –που υποκινήθηκε από την ηγεσία των BRICS– να οργανώσει ένα συνέδριο παγκόσμιων εμπειρογνωμόνων και να το ανοίξει για δημόσια συζήτηση.
Ο Glazyev χρησιμοποίησε τη μεταφορά ενός ποδηλάτου που συνεχίζει να κυλάει - οπότε γιατί να εφεύρουμε ένα νέο ποδήλατο;
Λοιπόν, ήρθε η ώρα σε έναν υπό διαμόρφωση πολιπολιτικό κόσμο για ένα νέο υπερηχητικό ποδήλατο
, κατέληξε.
As Russian oil turns toxic, Saudi Arabia could see a windfall
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης