Τα προκαταρκτικά στοιχεία «ενοχοποιούν» το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης Blue Cruise
Οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ διεξάγουν έρευνα για το μερικώς αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης της Ford μετά από δύο θανατηφόρα ατυχήματα, που φέρεται να προκλήθηκαν από οχήματα της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ειδικότερα, η αμερικανική Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) τόνισε σε πρόσφατες εκθέσεις της ότι το Γραφείο Διερεύνησης Βλαβών (ODI) εξετάζει τις συγκρούσεις που οφείλονται στο BlueCruise της Ford – το οποίο η εταιρεία περιγράφει ως «τεχνολογία οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο χωρίς χέρια».
Η λειτουργία περιλαμβάνει υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας χωρίς χέρια και αλλαγή θέσης εντός λωρίδας σε ορισμένα οχήματα.
Η έκθεση αναφέρει ότι η ODI έλαβε αναφορές για δύο περιστατικά οχημάτων Ford Mustang Mach-E που «συγκρούστηκαν με ακίνητα οχήματα» με αποτέλεσμα καθένα από αυτά να οδηγήσει σε τουλάχιστον ένα θάνατο.
Παράλληλα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι και οι δύο συγκρούσεις σημειώθηκαν τη νύχτα στις «λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων ελεγχόμενης πρόσβασης».
Το BlueCruise μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν το όχημα βρίσκεται σε συγκεκριμένους δρόμους και σε οχήματα όπου είναι εξοπλισμένο το χαρακτηριστικό.
Από την πλευρά της, η Ford προειδοποιεί στον ιστότοπό της ότι το BlueCruise δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους οδηγούς, οι οποίοι πρέπει να προσέχουν όταν ενεργοποιείται η σχετική λειτουργία.
Οι αρχικές έρευνες για τα δύο περιστατικά διαπίστωσαν ότι το σύστημα BlueCruise είχε ενεργοποιηθεί αμέσως πριν από τις συντριβές, όπως αναφέρουν τα αρχεία.
Η NHTSA πάντως προαναγγέλλει ότι οι ερευνητές «θα αξιολογήσουν την απόδοση του συστήματος όσον αφορά τη δυναμική οδήγηση και την παρακολούθηση του οδηγού», σύμφωνα με το πόρισμα.
Το Associated Press ανέφερε ότι ένα από τα δυστυχήματα σημειώθηκε στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, σκοτώνοντας ένα άτομο.
Η άλλη σύγκρουση επισυνέβη τον Μάρτιο στη Φιλαδέλφεια και είχε ως αποτέλεσμα δύο νεκρούς, σύμφωνα με το AP.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ερευνά επίσης το περιστατικό του Σαν Αντόνιο, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Μια προκαταρκτική αναφορά δείχνει μάλιστα ότι στην περίπτωση της συντριβή στις 24 Φεβρουαρίου το αυτοματοποιημένο σύστημα BlueCruise είχε ενεργοποιηθεί ακριβώς πριν από τη συντριβή στις 24 Φεβρουαρίου.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, η αμερικανική Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) τόνισε σε πρόσφατες εκθέσεις της ότι το Γραφείο Διερεύνησης Βλαβών (ODI) εξετάζει τις συγκρούσεις που οφείλονται στο BlueCruise της Ford – το οποίο η εταιρεία περιγράφει ως «τεχνολογία οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο χωρίς χέρια».
Η λειτουργία περιλαμβάνει υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας χωρίς χέρια και αλλαγή θέσης εντός λωρίδας σε ορισμένα οχήματα.
Η έκθεση αναφέρει ότι η ODI έλαβε αναφορές για δύο περιστατικά οχημάτων Ford Mustang Mach-E που «συγκρούστηκαν με ακίνητα οχήματα» με αποτέλεσμα καθένα από αυτά να οδηγήσει σε τουλάχιστον ένα θάνατο.
Παράλληλα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι και οι δύο συγκρούσεις σημειώθηκαν τη νύχτα στις «λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων ελεγχόμενης πρόσβασης».
Το BlueCruise μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν το όχημα βρίσκεται σε συγκεκριμένους δρόμους και σε οχήματα όπου είναι εξοπλισμένο το χαρακτηριστικό.
Από την πλευρά της, η Ford προειδοποιεί στον ιστότοπό της ότι το BlueCruise δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους οδηγούς, οι οποίοι πρέπει να προσέχουν όταν ενεργοποιείται η σχετική λειτουργία.
Οι αρχικές έρευνες για τα δύο περιστατικά διαπίστωσαν ότι το σύστημα BlueCruise είχε ενεργοποιηθεί αμέσως πριν από τις συντριβές, όπως αναφέρουν τα αρχεία.
Η NHTSA πάντως προαναγγέλλει ότι οι ερευνητές «θα αξιολογήσουν την απόδοση του συστήματος όσον αφορά τη δυναμική οδήγηση και την παρακολούθηση του οδηγού», σύμφωνα με το πόρισμα.
Το Associated Press ανέφερε ότι ένα από τα δυστυχήματα σημειώθηκε στο Σαν Αντόνιο του Τέξας, σκοτώνοντας ένα άτομο.
Η άλλη σύγκρουση επισυνέβη τον Μάρτιο στη Φιλαδέλφεια και είχε ως αποτέλεσμα δύο νεκρούς, σύμφωνα με το AP.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) ερευνά επίσης το περιστατικό του Σαν Αντόνιο, σύμφωνα με το πρακτορείο.
Μια προκαταρκτική αναφορά δείχνει μάλιστα ότι στην περίπτωση της συντριβή στις 24 Φεβρουαρίου το αυτοματοποιημένο σύστημα BlueCruise είχε ενεργοποιηθεί ακριβώς πριν από τη συντριβή στις 24 Φεβρουαρίου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών