Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ο Raisi δεν ήταν ο πρώτος - Οι ηγέτες που έχουν σκοτωθεί από μυστήριες πτώσεις αεροπλάνων ή ελικοπτέρων

Ο Raisi δεν ήταν ο πρώτος - Οι ηγέτες που έχουν σκοτωθεί από μυστήριες πτώσεις αεροπλάνων ή ελικοπτέρων
Ορισμένες από αυτές τις συντριβές έχουν οδηγήσει σε οργιώδεις θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με το γιατί συνέβησαν τα ατυχήματα
Η συντριβή του ελικοπτέρου του Ιρανού Προέδρου Ebrahim Raisi σε μια δύσβατη ορεινή περιοχή και σε ένα ομιλώδες τοπίο ήταν σοκ για την όλη την περιοχή της Μέσης Ανατολής, δεδομένου ότι οι πρόεδροι υποτίθεται ότι έχουν πρόσβαση στα καλύτερα ελικόπτερα του στόλου της χώρας τους, καθώς και στους καλύτερους πιλότους και πλήρωματα συντήρησης.
Με άλλα λόγια, δεν είναι και πολύ ... φυσιλογικό για παγκόσμιους ηγέτες να εμπλέκονται σε τέτοιου είδους ατυχήματα.
Παρόλα αυτά, ιστορικά, υπάρχουν ορισμένοι σημαντικοί πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες που έχουν σκοτωθεί σε τέτοια δυστυχήματα.
Ορισμένες από αυτές τις συντριβές έχουν οδηγήσει σε οργιώδεις θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με το τι οδήγησε στα δυστυχήματα.
Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι συντριβές ελικοπτέρων και αεροπλάνων οφείλονταν σε δυσλειτουργίες, σφάλματα των πιλότων ή κακές καιρικές συνθήκες.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Dag Hammarskjold - 1961

image1170x530cropped.jpg

Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Dag Hammarskjöld, γνωστός Σουηδός διπλωμάτης, σκοτώθηκε στη συντριβή ενός επιβατικού αεροπλάνου DC-6 στις 18 Σεπτεμβρίου του 1961.
Το αεροπλάνο διοικούνταν από την Transair Sweden και χρησιμοποιούνταν από τον ΟΗΕ.
Συνετρίβη στη Ζάμπια. Δεκαέξι άνθρωποι σκοτώθηκαν στη συντριβή.
Ο Hammarskjöld συμμετείχε τότε σε κρίσιμες διαπραγματεύσεις για τον πόλεμο στο Κονγκό.
Σχεδίαζει να πραγματοποιήσει συνομιλίες για κατάπαυση του πυρός σχετικά με τον πόλεμο της Κατάνγκα, μια επαρχία του Κονγκό.
Μεταγενέστερη έρευνα δεν βρήκε στοιχεία ότι το αεροπλάνο είχε παραβιαστεί και υποτέθηκε ότι είχε συντριβεί λόγω πτήσης σε επικίνδυνα χαμηλό υψόμετρο.
Ωστόσο, η συντριβή πυροδότησε διάφορες συνωμοσίες σχετικά με τυχόν δολοφονία του επικεφαλής του ΟΗΕ.

Ο αντιπρόεδρος του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας Lin Biao - 1971

lin_biao.jpg

Το 1971, ο αντιπρόεδρος του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος Lin Biao σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα.
Ήταν πολύ γνωστός διοικητής κατά την άνοδο του κομμουνιστικού κόμματος και τις μάχες του ενάντια στους Ιάπωνες και τους Εθνικιστές στην Κίνα.
Σταδίακα ανήλθε στην κομματική ιεραρχία, φθάνοντας στα ανώτατα κλιμάκια.
Ωστόσο, όπως εξήγησε το CNN σε άρθρο για αυτόν, «ενώ ο Lin μπορεί να κέρδισε όλες τις στρατιωτικές του εμπλοκές, μια μάχη άλλου είδους τελικά τον νίκησε, μια πολιτική μάχη στον στενό κύκλο του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Επισημαίνεται ότι ο Lin εξαφανίστηκε το 1971.
Η επίσημη κινεζική γραμμή παραμένει ότι πέθανε σε αεροπορικό δυστύχημα στη Μογγολία μετά την αποτυχία του σχεδίου του για τη δολοφονία του προέδρου Μάο».
Δεν είναι ακόμη γνωστό τι συνέβη κατά τη διάρκεια της πτήσης και πώς ακριβώς σκοτώθηκε.
Το αεροπλάνο, ένα Hawker Siddeley HS-121 Trident, συνετρίβη στη Μογγολία.

Ο ηγέτης του Παναμά Omar Torrijos - 1981

torrikjos.jpg

Ο πρόεδρος του Παναμά Omar Torrijos σκοτώθηκε στις 31 Ιουλίου 1981, όταν το αεροπλάνο του συνετρίβη κοντά στο Penonome του Παναμά.
Πετούσε με ένα de Havilland Canada DHC-6 Twin Otter της Πολεμικής Αεροπορίας του Παναμά.
Χρειάστηκε μια μέρα για να δηλωθεί η εξαφάνιση του αεροπλάνου και αρκετές ημέρες για να βρεθεί το σημείο της συντριβής.
Ο Torrijos ήταν πολύ γνωστός για τη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας με τις ΗΠΑ που έδινε στον Παναμά τον έλεγχο της Διώρυγας του Παναμά.
θάνατός του οδήγησε φυσικά σε πολυάριθμες θεωρίες συνωμοσίας.
Για παράδειγμα, πολλά χρόνια αργότερα, ένας δικηγόρος του δικτάτορα του Παναμά Manuel Noriega ισχυρίστηκε ότι ο Noriega είχε πληροφορίες που έδειχναν μια συνωμοσία για τη δολοφονία του Torrijos.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν στοιχεία που να στηρίζουν αυτή τη συνωμοσία.

Ο πρόεδρος της Μοζαμβίκης Samora Machel - 1986

mavhel.jpeg

Ο πρόεδρος της Μοζαμβίκης Samora Machel σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα στις 19 Οκτωβρίου 1986.
Πετούσε με ένα σοβιετικό αεροσκάφος Tupolev Tu-134 με σοβιετικό πλήρωμα.
Τριάντα τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, αλλά δέκα επέζησαν από τη συντριβή.
Μεταξύ των νεκρών ήταν και ανώτερα μέλη της κυβέρνησης του Machel.
Μια έρευνα διαπίστωσε ότι το πλήρωμα αγνόησε μια προειδοποίηση για πτήση σε υπερβολικά χαμηλό υψόμετρο.
Εκείνη την εποχή, ωστόσο, ορισμένες συνωμοσίες έδειχναν τη συμμετοχή της Νότιας Αφρικής στο δυστύχημα.
Η πτήση κατευθυνόταν από τη Μοζαμβίκη στη Ζάμπια, ωστόσο συνετρίβη στη Νότια Αφρική, οδηγώντας στις συνωμοσίες.
«Η απόφαση να συνεχίσουν να κατεβαίνουν όταν δεν ήξεραν πού βρίσκονταν είναι ασυγχώρητη», δήλωσε μετά τη συντριβή ο δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Νότιας Αφρικής C. Margo, ο οποίος ηγήθηκε της διεθνούς επιτροπής που διερευνά το ατύχημα.

Ο Πρόεδρος του Πακιστάν Muhammad Zia-ul-Haq - 1988

GettyImages-3253273-e1534517810923.avif

Ο Muhammad Zia-ul-Haq, πρώην πρόεδρος του Πακιστάν, σκοτώθηκε σε δυστύχημα στις 17 Αυγούστου 1988.
Το αεροπλάνο συνετρίβη στο Bahawalpur.
Θετούσε 600 χιλιόμετρα μέχρι το Ισλαμαμπάντ.
Τριάντα άτομα επέβαιναν στο πλοίο όταν συνετρίβη.
Στο αεροπλάνο ήταν ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στο Πακιστάν, Άρνολντ Ράφελ, καθώς και ο επικεφαλής της αμερικανικής στρατιωτικής αποστολής στο Πακιστάν και ανώτεροι στρατιωτικοί του Πακιστάν.
Το αεροπλάνο ήταν C-130.
Ο θάνατος του Zia σημειώθηκε σε μια περίοδο που ΗΠΑ και Πακιστάν έρχονταν όλο και πιο κοντά.
Αυτό έγινε εν μέσω του πολέμου κατά των Σοβιετικών στο Αφγανιστάν.
Το γεγονός ότι τόσοι πολλοί σημαντικοί άνθρωποι σκοτώθηκαν στη συντριβή οδήγησε σε συνωμοσίες.
Ο Ζία ήταν ουσιαστικά πολιτικά υπεύθυνος για την υποστήριξη των ισλαμιστών εξτρεμιστών και τη μεταμόρφωση του Πακιστάν στη χώρα που είναι σήμερα.

Ο πρόεδρος του Νοτίου Σουδάν John Garang de Mabior - 2005

GettyImages-51268729-70d3c66440964113bb7edc4015cfd8b1.png

Ο ηγέτης του Σουδάν John Garang de Mabior σκοτώθηκε σε συντριβή ελικοπτέρου το 2005.
Ηγήθηκε του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού/Κινήματος του Σουδάν, το οποίο τώρα είναι γνωστό ως Λαϊκή Άμυνα του Νοτίου Σουδάν, κατά τη διάρκεια του αγώνα του Νοτίου Σουδάν να απελευθερωθεί από τη βάναυση κυριαρχία του Σουδάν.
Ταξίδευε με προεδρικό ελικόπτερο Mi-172 της Ουγκάντα ​​όταν επισυνέβη η μοιραία συντριβή.
Επέστρεφε στο Νότιο Σουδάν μετά από συνάντηση με τον Πρόεδρο Yoweri Museveni της Ουγκάντα.
Δεν ενημέρωσε τους ανθρώπους πού πήγαινε και αυτό οδήγησε σε επιπλέον χρόνο για την αναζήτηση του ελικοπτέρου και επίσης φήμες για το τι άλλο μπορεί να οδήγησε στη συντριβή...
Ωστόσο, οι αρχές κατηγόρησαν για τη συντριβή το ελικόπτερο που συνετρίβη υπό κακές καιρικές συνθήκες στα βουνά του Νοτίου Σουδάν.
Επτά μέλη του πληρώματος της Ουγκάντα ​​σκοτώθηκαν μαζί με έξι άτομα στο περιβάλλον του Garang.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης