Τελευταία Νέα
Διεθνή

Απίστευτο - Η Lockheed Martin δεν έχει πού να βάλει τα προβληματικά F35, ζητά περισσότερο… πάρκινγκ για τα μαχητικά

Απίστευτο - Η Lockheed Martin δεν έχει πού να βάλει τα προβληματικά F35, ζητά περισσότερο… πάρκινγκ για τα μαχητικά
Tο πρόγραμμα F-35 ξεπερνά τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια
Μια άλλη ένδειξη του πόσο εντυπωσιακά προβληματικό είναι το πρόγραμμα των μαχητικών F-35.
Η τελευταία καταχώριση από το Κυβερνητικό Λογιστήριο των ΗΠΑ (GAO), μέσω μιας νέας αναφοράς με τίτλο "F-35 Joint Strike Fighter: Program Continues to Encounter Production Issues and Modernization Delays", η Lockheed Martin δεν έχει πλέον χώρο στάθμευσης για όλα τα ολοκληρωμένα F-35 που το αμερικανικό Πεντάγωνο αρνείται να δεχτεί.
Το περασμένο καλοκαίρι, το DOD πάγωσε πλήρως την αποδοχή των μαχητικών stealth έως ότου η Lockheed διόρθωνε τα τεράστια προβλήματα υλικού και λογισμικού που σχετίζονται με το "Technology Refresh-3" (TR-3), ένα πακέτο 1,8 δισ. δολαρίων που προορίζεται να επεκτείνει τις δυνατότητες των αεροπλάνων.
Οι χειρότερες από τις δυσλειτουργίες λογισμικού επηρεάζουν τα συστήματα ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου του F-35, «με ορισμένους πιλότους δοκιμής να αναφέρουν ότι έπρεπε να επανεκκινήσουν ολόκληρο το ραντάρ και τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου κατά τη διάρκεια της πτήσης για να τα επαναφέρουν στο διαδίκτυο», είχε αναφέρει ο GAO.
Καθώς το TR-3 συνεχίζει, τα τζετ στοιβάζονται στις εγκαταστάσεις της Lockheed.
Αναφερόμενος σε ένα ορόσημο που είχε ήδη περάσει όταν δημοσίευσε την έκθεσή του, ο GAO έγραψε: «Εάν το λογισμικό TR-3 καθυστερήσει τον Απρίλιο του 2024, η Lockheed Martin αναμένεται να υπερβεί τη μέγιστη χωρητικότητα στάθμευσης και θα χρειαστεί να αναπτύξει ένα σχέδιο για να φιλοξενήσει περισσότερα σταθμευμένα αεροπλάνα.
Ο χρόνος πέρασε και η Lockheed ανακοίνωσε ότι: «Συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τη στάθμευση δεν θα κοινοποιηθούν για λόγους ασφαλείας».

Οι κίνδυνοι

Ακόμη και όταν είναι σταθμευμένα στη Lockheed, τα αεριωθούμενα αεροσκάφη παρουσιάζουν κίνδυνο ευθύνης για την κυβέρνηση, χάρη στις συμβάσεις σύμφωνα με τις οποίες «η κυβέρνηση αναλαμβάνει τον κίνδυνο απώλειας αεροσκαφών «στο ύπαιθρο», ο οποίος υπόκειται στο μερίδιο ζημιών του εργολάβου και εκπίπτει βάσει της σύμβασης», αναφέρει ο GAO.
Ο GAO λέει ότι το λογισμικό δεν θα σταθεροποιηθεί μέχρι «τουλάχιστον τον Ιούνιο του 2024».
Όποτε έρθει αυτή η μέρα, θα είναι μόνο η αρχή του τέλους αυτού του τελευταίου κεφαλαίου, καθώς ο GAO λέει ότι η τελική παράδοση των μαχητικών θα διαρκέσει ένα χρόνο.
Στο μεταξύ, λόγω έλλειψης διαφάνειας «το DOD έκρινε ότι η αναφορά της συγκεκριμένης ποσότητας αεροσκαφών ήταν ακατάλληλη για δημόσια κυκλοφορία».
Ο πρόεδρος της υποεπιτροπής τακτικών αεροπορικών και χερσαίων δυνάμεων της Βουλής ανέφερε στους δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα ότι τουλάχιστον πάνω από 100 αεροσκάφη είναι στοιβαγμένα στην άσφαλτο.
Ήδη το πιο ακριβό πρόγραμμα όπλων στην παγκόσμια ιστορία, το F-35 κοστίζει στους Αμερικανούς περισσότερα από 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Ο αριθμός είναι αρκετά εντυπωσιακός από μόνος του, αλλά εδώ υπάρχει κάποιο πρόσθετο πλαίσιο.
Το F-22 πέμπτης γενιάς, όχι ακριβώς ένα φθηνό πρόγραμμα, κόστισε στους φορολογούμενους 66 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο ετήσιος αμυντικός προϋπολογισμός είναι κάτω από 900 δισεκατομμύρια δολάρια - σχεδόν τρεις φορές ο αμυντικός προϋπολογισμός της Κίνας και δέκα φορές ο αμυντικός προϋπολογισμός της Ρωσίας.
Ωστόσο, το πρόγραμμα F-35 ξεπερνά τα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Όπως ανέφεραν οι Epoch Times νωρίτερα φέτος, μια διαφορετική αναφορά του GAO είχε ακόμη πιο ανησυχητικές πληροφορίες για τα F-35 που βρίσκονται ήδη στα χέρια του Πενταγώνου, υποδεικνύοντας ότι «μόνο το 15 έως 30% των F-35 μπορεί να είναι ικανά για μάχη».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης