Μία 20ετία μετά το «ιστορικό λάθος» της ιδιωτικοποίησης
«Ανακτήσαμε ένα μοναδικό περιουσιακό στοιχείο που θα πρέπει να κρατάμε πάντα», δήλωσε ο Viktor Orban, ελπίζοντας ότι «θα αυξηθεί γρήγορα η αξία του».
Το ύψος της συναλλαγής ανέρχεται σε 3,1 δισεκ. ευρώ, στο οποίο προστίθεται ένα καθαρό χρέος 1,2 δισεκ. ευρώ που εκκρεμεί από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες, συγκεκριμένα τη γερμανική εταιρεία AviAlliance.
Το ουγγρικό κράτος θα πάρει ένα μερίδιο 80% μέσω του εθνικού επενδυτικού ταμείου Corvinus, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Márton Nagy, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την επιστροφή του αεροδρομίου σε εθνικά χέρια», σχεδόν 20 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση που χαρακτηρίστηκε «ιστορικό λάθος».
Η Vinci Airports, θυγατρική της Vinci Concessions, εξαγόρασε το εναπομείναν 20%. Πρόκειται για μια εκχώρηση υπολειπόμενης διάρκειας άνω των 55 ετών που εκπνέει το 2080" διευκρίνισε εταιρία σε ανακοίνωση.
Με την κυκλοφορία που αναμένεται να φθάσει το 2024 στο επίπεδο ρεκόρ των 17 εκατομμυρίων επιβατών, το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης είναι επί του παρόντος το 39ο πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης, σύμφωνα με τον οργανισμό Eurocontrol.
Ο αερολιμένας έχει μεγάλες φιλοδοξίες στον τουρισμό και στις εμπορευματικές μεταφορές, κυρίως με την ανάπτυξη συνδέσεων με την Κίνα, η οποία έγινε ο πρώτος επενδυτής στην Ουγγαρία.
Από τότε που επέστρεψε στην εξουσία ο Viktor Orban, το 2010, το ουγγρικό κράτος επένδυσε εκ νέου σε αρκετούς τομείς της οικονομίας, όπως στον τραπεζικό και τις τηλεπικοινωνίες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών