Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ποιες υπηρεσίες επηρεάζονται παγκοσμίως από το πληροφοριακό κραχ

Ποιες υπηρεσίες επηρεάζονται παγκοσμίως από το πληροφοριακό κραχ
Χιλιάδες εργαζόμενοι σε πόλεις από το Τόκιο έως το Λονδίνο δεν μπόρεσαν να συνδεθούν στους υπολογιστές τους σήμερα, 19 Ιουλίου 2024
Ένα από τα μεγαλύτερα κραχ των πληροφοριακών συστημάτων έχει πλήξει εταιρείες σε όλο τον κόσμο, από αεροπορικές εταιρείες μέχρι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και ομίλους μέσων ενημέρωσης, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα.
Χιλιάδες εργαζόμενοι σε πόλεις από το Τόκιο έως το Λονδίνο δεν μπόρεσαν να συνδεθούν στους υπολογιστές τους σήμερα, 19 Ιουλίου 2024, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις από τα οικονομικά μέχρι την υγειονομική περίθαλψη και τις δημόσιες υπηρεσίες όπως οι μεταφορές, η υγειονομική περίθαλψη και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
Η διακοπή οφείλεται σε μια ενημέρωση ασφαλείας από τον αμερικανικό όμιλο CrowdStrike, η οποία προκάλεσε πρόβλημα με τα Windows της Microsoft.
Επηρεάζονται τόσο οι υπολογιστές όσο και οι διακομιστές, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί να χρειαστεί να επιδιορθωθούν εκατομμύρια υπολογιστές για να επιλυθεί πλήρως το πρόβλημα.
«Δεν νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να το ονομάσουμε: αυτή θα είναι η μεγαλύτερη διακοπή πληροφορικής στην ιστορία», δήλωσε ο Troy Hunt, ένας εξέχων σύμβουλος ασφαλείας, σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Αυτό είναι βασικά για το οποίο όλοι ανησυχούσαμε με το Y2K, εκτός από το ότι συνέβη στην πραγματικότητα αυτή τη φορά».
Οι αυστραλιανές επιχειρήσεις ήταν οι πρώτες που προειδοποίησαν για προβλήματα, με τις δραστηριότητες των εμπόρων λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Woolworths και 7-Eleven hit.
Το αεροδρόμιο του Σίδνεϊ είπε ότι «μια παγκόσμια τεχνική διακοπή» επηρέασε τις δραστηριότητές του.

Η εικόνα στην Ευρώπη

Στην Ευρώπη, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια προειδοποίησαν για προβλήματα.
Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ δήλωσε ότι η Delta, η United και η American Airlines ζήτησαν να καθυστερήσουν οι απογειώσεις.
Σε μια διαδικτυακή ανάρτηση την Παρασκευή, η Microsoft είπε ότι γνώριζε για «ένα πρόβλημα» που επηρεάζει τις συσκευές Windows που εκτελούν τον παράγοντα CrowdStrike Falcon, ο οποίος μπορεί να «κολλήσει σε κατάσταση επανεκκίνησης».
Αυτό φαίνεται ότι συνέβαλε στα προβλήματα που έπληξαν ορισμένους από τους πελάτες του cloud computing.
«Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η επηρεαζόμενη ενημέρωση έχει τραβήξει το CrowdStrike», πρόσθεσε η Microsoft.
Το CrowdStrike είναι ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους λογισμικού ασφαλείας "τελικού σημείου" στον κόσμο, που χρησιμοποιείται από εταιρείες για την παρακολούθηση προβλημάτων ασφαλείας σε μια τεράστια γκάμα συσκευών, από επιτραπέζιους υπολογιστές έως τερματικά πληρωμών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της CrowdStrike, George Kurtz, δήλωσε το πρωί της Παρασκευής ότι η εταιρεία «συνεργάζεται με πελάτες που επηρεάζονται από ένα ελάττωμα που βρέθηκε σε μια ενημερωμένη έκδοση περιεχομένου για κεντρικούς υπολογιστές των Windows».
«Δεν πρόκειται για περιστατικό ασφαλείας ή επίθεση στον κυβερνοχώρο», είπε ο Kurtz.
"Το πρόβλημα εντοπίστηκε, απομονώθηκε και έχει αναπτυχθεί μια επιδιόρθωση."

Συνεχίζονται τα προβλήματα

Ωστόσο, το περιστατικό απέχει πολύ από το να επιλυθεί.
Η αναστάτωση σε αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο αυξήθηκε το πρωί της Παρασκευής.
Στην Ευρώπη, ο ολλανδικός αερομεταφορέας KLM είπε ότι τα προβλήματα είχαν «καταστήσει αδύνατο τον χειρισμό πτήσεων» και ότι η αεροπορική εταιρεία είχε αναστείλει τις «περισσότερες» από τις δραστηριότητές της.
Άλλες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια δήλωσαν ότι εξακολουθούν να λειτουργούν, αν και προειδοποίησαν τους επιβάτες για καθυστερήσεις.
Πολλοί, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης, Ryanair, συμβούλευσαν τους επιβάτες να φτάσουν στο αεροδρόμιο τουλάχιστον τρεις ώρες πριν από τις πτήσεις τους και να ελέγξουν την κατάσταση.
Το αεροδρόμιο της Πράγας είπε ότι τα προβλήματα είχαν επικεντρωθεί στο IT πίσω από το παγκόσμιο σύστημα check-in, το οποίο είναι η ραχοκοκαλιά των αεροπορικών επιχειρήσεων για τις πτήσεις αναχώρησης.
Το αεροδρόμιο Βρανδεμβούργου του Βερολίνου είπε ότι είχε επίσης πληγεί από «τεχνικό σφάλμα» και ότι οι επιβάτες καθυστέρησαν να κάνουν check-in.
Η Aena, ο κύριος φορέας εκμετάλλευσης αεροδρομίων της Ισπανίας, είπε ότι «οι επιχειρήσεις πραγματοποιούνται με τη χρήση χειροκίνητων συστημάτων».
Ο Όμιλος Χρηματιστηρίου του Λονδίνου είπε ότι η υπηρεσία του για ανακοινώσεις εταιρειών αντιμετώπιζε «ένα παγκόσμιο τεχνικό ζήτημα τρίτων, το οποίο εμπόδισε τη δημοσίευση ειδήσεων», σύμφωνα με δήλωση στον ιστότοπο της εταιρείας.
Η LSEG είπε ότι άλλα συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του Exchange, λειτουργούσαν κανονικά.
Ο David Rhodes, εκτελεστικός πρόεδρος του Sky News, δήλωσε στο X ότι ο βρετανικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός «δεν μπόρεσε να μεταδώσει ζωντανή τηλεόραση σήμερα το πρωί, λέγοντας προς το παρόν στους θεατές ότι ζητούμε συγγνώμη για τη διακοπή».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης