Τελευταία Νέα
Διεθνή

Mega project αποθήκευσης φυσικού αερίου άρχισε η Ρωσία στην Αρκτική – Το εμβληματικό έργο του Putin, παρακολουθούν οι ΗΠΑ

Mega project αποθήκευσης φυσικού αερίου άρχισε η Ρωσία στην Αρκτική – Το εμβληματικό έργο του Putin, παρακολουθούν οι ΗΠΑ
Η ιστορία των ενεργειακών κυρώσεων λέει ότι κάποιος πάντα θα είναι πρόθυμος να πάρει τον κίνδυνο και να εισάγει αυτούς τους όγκους
Το εμβληματικό έργο του Vladimir Putin στην Αρκτική άρχισε, με τη Ρωσία να φαίνεται ότι έχει αρχίσει να αποθηκεύει φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων και δορυφορικές εικόνες, τρία πλοία έχουν αποστείλει υγροποιημένο φυσικό αέριο από το υπό την έγκριση των ΗΠΑ Arctic LNG 2 από τότε που ξεκίνησε τις εργασίες φόρτωσης τον περασμένο μήνα.
Ένα από τα πλοία, το Everest Energy, φαίνεται να έχει ξεφορτώσει στο Saam FSU, μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης αγκυροβολημένη σε έναν κόλπο στην περιοχή Μούρμανσκ της βόρειας Ρωσίας.
Έκτοτε έχει επιστρέψει προς την κατεύθυνση του Arctic LNG 2.
Βέβαια για τους αναλυτές της Kpler, η μεταφορά «υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ρωσία στην εύρεση αγοραστών για το LNG που υπόκειται σε κυρώσεις».

Το εμβληματικό έργο της Ρωσίας

Το Arctic LNG 2 προοριζόταν ως το μεγάλο έργο για το Κρεμλίνο: η σχεδιαζόμενη πλήρης παραγωγή του έπρεπε να αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο του ετήσιου στόχου παραγωγής LNG της Ρωσίας των 100 εκατομμυρίων τόνων έως το 2030, που θα ανερχόταν σε περισσότερο από τρεις φορές τον όγκο των εξαγωγών της χώρας τώρα.
Οι ΗΠΑ πρόσθεσαν πέρυσι το Arctic LNG 2, του οποίου ηγείται η ιδιωτική ενεργειακή εταιρεία Novatek, στον κατάλογο κυρώσεων ως απάντηση στην ευρείας κλίμακας εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.
Η Ρωσία προσπάθησε να αντιμετωπίσει τις κυρώσεις συγκεντρώνοντας έναν «σκιώδη στόλο» πλοίων μεταφοράς LNG για την εξαγωγή του φυσικού αερίου, αλλά οι ΗΠΑ στα τέλη Αυγούστου επέβαλαν γρήγορα κυρώσεις σε αυτά τα πλοία και τις εταιρείες διαχείρισης.
Το πρώτο σκάφος που πήρε τα καύσιμα από το έργο, η Pioneer, μετέφερε το LNG του σε ένα μη εγκεκριμένο σκάφος στην ανατολική Μεσόγειο βόρεια του Port Said στην Αίγυπτο στα τέλη Αυγούστου, αλλά και τα δύο πλοία κράτησαν τις θέσεις τους από τότε.
Το Asya Energy, το δεύτερο σκάφος που φόρτωσε από τις εγκαταστάσεις της Αρκτικής, είχε αρχικά να χαράξει τον δρόμο του γύρω από τη Νορβηγική Θάλασσα αφού ανέλαβε το φορτίο, αλλά επέστρεψε στα ρωσικά ύδατα χωρίς να έχει εκφορτώσει.
Τώρα βρίσκεται δίπλα στο Saam FSU, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων από την εταιρεία συμβούλων ICIS.
Αυτά τα πλοία προσπάθησαν να συγκαλύψουν τις κινήσεις τους με τους αναμεταδότες ηλεκτρονικών ταυτοτήτων τους να μεταδίδουν ψευδείς θέσεις.
Για παράδειγμα, οι αναμεταδότες της Pioneer έδειξαν ότι το σκάφος βρισκόταν στη θάλασσα βόρεια της Νορβηγίας, όταν οι δορυφορικές εικόνες έδειξαν ότι όντως παραλάμβανε LNG στις εγκαταστάσεις της Αρκτικής.
Η ανησυχία για μια τέτοια συμπεριφορά του στόλου που εξυπηρετεί την ενεργειακή βιομηχανία της Ρωσίας έχει αυξηθεί: τον Ιούνιο, η ΕΕ πρόσθεσε τη χρήση «παράτυπων και υψηλού κινδύνου ναυτιλιακών πρακτικών» στους λόγους επιβολής κυρώσεων.
Η Pioneer, η Asya Energy και η Everest Energy ανέστειλαν όλες τις εγγραφές τους από τις αρχές στο έθνος Παλάου της Μικρονησίας, όπου είχαν επισημανθεί, μετά τις τελευταίες κυρώσεις των ΗΠΑ.
Radar image captured on 26 August showing the Saam FSU on its own
Τα έσοδα από το LNG

Οι εξαγωγές LNG προσθέτουν στα ενεργειακά έσοδα που υποστηρίζουν την οικονομία της Ρωσίας εν καιρώ πολέμου, αν και σε πολύ μικρότερη κλίμακα από τις εξαγωγές μέσω αγωγών προς την Ευρώπη, οι οποίες έχουν περικοπεί μετά την πλήρη εισβολή της στην Ουκρανία.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις υδρογονανθράκων της Novatek για το τρίμηνο έως τον Ιούνιο αυξήθηκαν 15% από έτος σε έτος, υποδηλώνοντας μια μέτρια αύξηση του όγκου των αποστολών.
Ωστόσο, από την εισβολή στην Ουκρανία, η Novatek, όπως και πολλές ρωσικές εταιρείες, σταμάτησε να δημοσιεύει λεπτομερείς αναλύσεις, γεγονός που καθιστά δύσκολο να εκτιμηθεί πόσο από τα έσοδα προήλθαν από το Arctic LNG 2.
Οι ειδικοί του LNG και των κυρώσεων συμφωνούν ότι λόγω των κυρώσεων των ΗΠΑ, υπάρχει μικρή πιθανότητα οι ευρωπαϊκές χώρες ή τα κράτη της δυτικής συμμαχίας να εισάγουν από το έργο της Αρκτικής.
Ωστόσο, οι κυρώσεις είναι απίθανο να αποτρέψουν πλήρως το LNG να καταλήξει σε χώρες εκτός αυτού του ομίλου, είπαν οι αναλυτές.
«Η ιστορία των ενεργειακών κυρώσεων μας λέει ότι κάποιος θα είναι πρόθυμος να πάρει τον κίνδυνο και να εισάγει αυτούς τους όγκους», δήλωσε ο Francis Bot, ειδικός κυρώσεων στη δικηγορική εταιρεία Macfarlanes.
«Οι πιο πιθανοί αγοραστές είναι επομένως αυτοί που βρίσκονται εξ ολοκλήρου εκτός του «συνασπισμού επιβολής κυρώσεων» της Ρωσίας, οι μεγαλύτεροι από τους οποίους είναι η Ινδία και η Κίνα...[και οι δύο] παραμένουν πολύ υψηλοί σε κρατικό επίπεδο στην αντίθεσή τους στα μέτρα των ΗΠΑ».

Ο ρόλος της Κίνας και της Ινδίας

Οι δύο χώρες έχουν γίνει κρίσιμοι αγοραστές του ρωσικού πετρελαίου στον απόηχο του ανώτατου ορίου τιμών που επιβλήθηκε από τη Δύση.
Ωστόσο, μια έκθεση μεγάλης ρωσικής τράπεζας που εκδόθηκε τον Μάιο και είδαν οι Financial Times έδειξε ότι η Μόσχα είναι πιθανό να αντιμετωπίσει παρόμοιες προκλήσεις με τις αποστολές LNG στην Ασία με αυτές με αργό πετρέλαιο: οι αγοραστές αναμενόταν να ζητήσουν εκπτώσεις.
«Είναι σίγουρα μια δύσκολη μάχη για τη Novatek», δήλωσε ο Sergey Vakulenko, ανώτερος συνεργάτης στο Carnegie Endowment for International Peace.
«Οι ΗΠΑ φαίνεται να είναι πολύ πιο αποφασιστικές στην επιβολή κυρώσεων όταν πρόκειται για το Arctic LNG 2» σε σύγκριση με τις ενέργειές τους στο πετρέλαιο.
«Όμως με τα χρόνια η Novatek έχει αποδείξει τον εαυτό της ως έμπειρος χειριστής.
Υπάρχει κάποια πιθανότητα να βρουν έναν τρόπο να ξεπεράσουν όλα αυτά».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης