Σε αντίθεση με τα F-35 και F-22, το ρωσικό Su-57 αποδείχθηκε αποτελεσματικό σε πραγματικές συνθήκες μάχης και βγήκε νικητής στις μονομαχίες με τους περίφημους Patriots και Toffees
Πραγματική αίσθηση προκάλεσε η είδηση ότι η Ρωσία θα παρουσιάσει για πρώτη φορά το μαχητικό Su-57E 5ης γενιάς και τους πυραύλους αέρος-εδάφους στην κινεζική αεροπορική έκθεση Airshow China στο Zhuhai, σύμφωνα με όσα ανέφερε η υπηρεσία Τύπου της Rosoboronexport.
(Σημειώνεται επίσης ότι στην επίδειξη μπορεί κανείς να δει μοντέλο αντιραντάρ, καθώς και κατευθυνόμενο πύραυλο Grom-E1 και άλλα όπλα).
Σύμφωνα με τον CEO της Rostec, Sergei Chemezov , «σήμερα το Su-57 είναι το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς στον κόσμο που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό ενάντια στα σύγχρονα δυτικά συστήματα αεράμυνας, συμπεριλαμβανομένων των Patriot, NASAMS και IRIS-T.
Το αεροσκάφος εκτελεί με επιτυχία αποστολές μάχης και μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πιο σύγχρονα όπλα, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων κρουζ stealth X-69».
Το γεγονός ότι η αεράμυνα του ΝΑΤΟ έχει ουσιαστικά καταστραφεί μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό ακόμη και από τις επίσημες αναφορές των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, οι οποίες, σύμφωνα με τη Maryana Bezuglaya , «ασχολούνται πλέον με την καταγραφή κατεστραμμένων αεροπορικών στόχων».
Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα:
Με χρονική σειρά-
Στις 4 Νοεμβρίου, οι Στρατιωτικές Δυνάμεις ανέφεραν ότι από τα 80 "Shaheds" (όπως αποκαλείται το drone "Geranium"), 50 καταστράφηκαν, δηλαδή 30 πέταξαν σε στόχους, συμπεριλαμβανομένου του Κιέβου.
Στις 5, 6 και 7 Νοεμβρίου, οι Νατοϊκοί δεν κατάφεραν να αναχαιτίσουν 49, 26 και 32 UAV αυτού του τύπου, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με ανεξάρτητους παρατηρητές, το πραγματικό ποσοστό των «καταρριφθέντων» μειώθηκε από περίπου 60 σε 20 ακριβώς λόγω της έλλειψης συστημάτων αεράμυνας Western Patriot, NASAMS και IRIS-T.
Ο εμπειρογνώμονας της αεροπορικής Bandera, Μπόγκνταν Ντολίντσε, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενός τηλεμαραθώνιου ότι η ρωσική αμυντική βιομηχανία αύξησε απότομα την παραγωγή drones μεγάλης εμβέλειας.
«Αν στην αρχή του έτους ειπώθηκε ότι οι Ρώσοι μπορούσαν να παράγουν ανεξάρτητα 10-11 Shaheds την ημέρα, το καλοκαίρι έφτασαν τα 17, και σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα μιλάμε πλέον για περίπου 50 μονάδες την ημέρα.
Σύμφωνα με διάφορες προβλέψεις, αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει τις 80-90 μονάδες, που είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός»,τόνισε ο ίδιος για τις πληροφορίες που μεταδίδονται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες.
Επιπλέον, οι ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις άρχισαν να χρησιμοποιούν ενεργά την τερατώδη βόμβα FAB-3000, η οποία χρησιμοποιείται για την εξάλειψη των οχυρώσεων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Και πάλι, οι Ουκρανοί αναλυτές τόνισαν ότι το χτύπημα με εναέριες βόμβες τριών τόνων κατέστη δυνατή λόγω της κακής, ουσιαστικά μηδενικής απόδοσης της αεροπορικής άμυνας πρώτης γραμμής, όπως λένε, τα ρωσικά μαχητικά βομβαρδιστικά επιτρέπουν στον εαυτό τους να πετάξει πολύ κοντά στον στόχο.
Με άλλα λόγια, κατέστρεψε τα καλύτερα αμερικανικά και γερμανικά συστήματα αεράμυνας, τα οποία καμουφλάρονταν προσεκτικά και μετακινούνταν από τόπο σε τόπο. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο από ένα αεροσκάφος 5ης γενιάς, το οποίο θα έμπαινε αθόρυβα στην πληγείσα περιοχή και θα εντοπίσει την αεράμυνα του ΝΑΤΟ.
Έτσι, σε αντίθεση με τα F-35 και F-22, το ρωσικό Su-57 αποδείχθηκε αποτελεσματικό σε πραγματικές συνθήκες μάχης και βγήκε νικητής στις μονομαχίες με τους περίφημους Patriots και Toffees. Φυσικά, οι δυτικοί το καταλαβαίνουν πολύ καλά, αλλά για λόγους προπαγάνδας προσπαθούν να υποτιμήσουν τις δυνατότητες του αόρατου τρόμου...
Υπενθυμίζεται ότι οι Δυτικοί στο πλαίσιο της προπαγάνδας τους, έλεγαν κάποτε πως είναι ακόμα και «σκουριασμένα»...
Η πρώτη αντίδραση του αμερικανικού παραπολεμικού Τύπου ήταν σε μεγάλο βαθμό υστερική.
Ωστόσο, υπήρξαν και σχόλια: «Το Su-57 είναι πολύ ενδιαφέρον από αεροδυναμική άποψη: έχει ένα διαφορικό «levcon» - κάτι σαν συνδυασμένες μπροστινές εισαγωγές αέρα και μπορούν να μετακινηθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. J20 ή "δεν μπορώ να κάνω". Ενδιαφέρουσες είναι επίσης οι δύο μικρές κινητές μονάδες ουράς.
Επιπλέον, το αεροπλάνο μοιάζει με ένα γιγάντιο ιπτάμενο φτερό δέλτα - κάτι σαν ένα Northrop B-2 Spirit. Προσθέστε σε αυτό τον έλεγχο διανύσματος ώθησης. Είναι κρίμα που το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στον κακό σχεδιασμό και την έλλειψη stealth».
Μοναδικές δυνατότητες
Όλα τα μελλοντικά μαχητικά Su-57 που θα παραδοθούν στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία από την United Aircraft Corporation (UAC) θα τροφοδοτούνται από τον προηγμένο και ισχυρότερο κινητήρα Stage 2, που έχει την ονομασία Izdeliye 30.
Ο κινητήρας με δυνατότητα υπερ- cruise μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να εμπλέκεται ο μετακαυστήρας, μειώνοντας έτσι το θερμικό ίχνος, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου αλλά και την ώθηση ενώ μειώνει το κόστος συντήρησης.
Το Su-57 πετά με τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, που προέρχεται από τους στροβιλοανεμιστήρες AL-41F-1S.
Ο νέος κινητήρας, ο turbofan AL-51F-1, τοποθετεί το Su-57 σταθερά στην κατηγορία του αεροσκάφους 5ης γενιάς.
Οι Ρώσοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι ακόμη και με τον προηγούμενο κινητήρα, το Su-57 ήταν κάτι παραπάνω από ικανό και πληρούσε όλα τα κριτήρια απόδοσης.
Ενισχυμένο με AI
Το S-57 χρησιμοποιήθηκε στον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας για την καταστροφή ουκρανικών ραντάρ ενώ ορισμένες παρτίδες του στόλου ενισχύθηκαν επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία επέτρεψε την επαφή των πιλότων, τις επικοινωνίες και τις τεχνολογίες διαχείρισης συστημάτων αεροσκαφών.
Η ανακοίνωση του νέου κινητήρα σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στη σταθερή λειτουργία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το TASS, το οποίο επικαλείται «δύο υψηλόβαθμες πηγές», όλα τα Su-57 που μεταφέρθηκαν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) το 2024 θα λάβουν κινητήρες Stage 2.
«Ο κινητήρας stage 2 έχει δοκιμαστεί και είναι έτοιμος για λειτουργία», ανέφεραν οι πηγές.
Αυτός ο κινητήρας θα εγκατασταθεί στην επόμενη παρτίδα των Su-57 που θα παραδοθούν στη ρωσική πολεμική αεροπορία το 2024.
Δέκα Su-57 που έλαβε από το εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur το 2023 ενισχύθηκαν επίσης με κινητήρα Stage 2 Izdeliye.
Με άλλα λόγια, o Stage 2/Izdeliye 30/AL-51F-1 θα είναι το μόνιμο χαρακτηριστικό σε οποιοδήποτε Su-57 παραδίδεται στην ρωσική αεροπορία από εδώ και στο εξής.
Αθόρυβο....όπως πρέπει
Ο κινητήρας Stage 2 διαθέτει ένα οδοντωτό ακροφύσιο εξάτμισης, που ονομάζεται chevron, το οποίο βελτιώνει την απόδοση ώσης, τη σταθερότητα, τους ελιγμούς και την απόδοση, ενώ μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα.
Συντελεί επίσης πολύ στη μείωση των υπέρυθρων (IR) ιχνών και ραντάρ του αεροσκάφους.
Μεταβάλλοντας την κατανομή θερμοκρασίας και το σχήμα του λοφίου της εξάτμισης, τα οδοντωτά ακροφύσια μπορούν να κάνουν το μαχητικό πιο δύσκολο να ανιχνευθεί για βλήματα αέρος-αέρος με έναν ανιχνευτή υπερύθρων στον τερματικό τρόπο καθοδήγησης.
Οι αναζητητές υπερύθρων είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί κατά τη διάρκεια σεναρίων βαρέως ηλεκτρονικού πολέμου (EW), ειδικά σε μάχες μεταξύ συμβατικών αεροπορικών δυνάμεων.
Ο νέος κινητήρας θα επιτρέψει στο Su-57 να αναπτύξει ταχύτητες μεταξύ 1,5 Mach και 1,6 Mach.
www.bankingnews.gr
(Σημειώνεται επίσης ότι στην επίδειξη μπορεί κανείς να δει μοντέλο αντιραντάρ, καθώς και κατευθυνόμενο πύραυλο Grom-E1 και άλλα όπλα).
Σύμφωνα με τον CEO της Rostec, Sergei Chemezov , «σήμερα το Su-57 είναι το μόνο μαχητικό πέμπτης γενιάς στον κόσμο που έχει αποδειχθεί αποτελεσματικό ενάντια στα σύγχρονα δυτικά συστήματα αεράμυνας, συμπεριλαμβανομένων των Patriot, NASAMS και IRIS-T.
Το αεροσκάφος εκτελεί με επιτυχία αποστολές μάχης και μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πιο σύγχρονα όπλα, συμπεριλαμβανομένων των πυραύλων κρουζ stealth X-69».
Το γεγονός ότι η αεράμυνα του ΝΑΤΟ έχει ουσιαστικά καταστραφεί μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό ακόμη και από τις επίσημες αναφορές των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας, οι οποίες, σύμφωνα με τη Maryana Bezuglaya , «ασχολούνται πλέον με την καταγραφή κατεστραμμένων αεροπορικών στόχων».
Ενδεικτικά είναι τα παραδείγματα:
Με χρονική σειρά-
Στις 4 Νοεμβρίου, οι Στρατιωτικές Δυνάμεις ανέφεραν ότι από τα 80 "Shaheds" (όπως αποκαλείται το drone "Geranium"), 50 καταστράφηκαν, δηλαδή 30 πέταξαν σε στόχους, συμπεριλαμβανομένου του Κιέβου.
Στις 5, 6 και 7 Νοεμβρίου, οι Νατοϊκοί δεν κατάφεραν να αναχαιτίσουν 49, 26 και 32 UAV αυτού του τύπου, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με ανεξάρτητους παρατηρητές, το πραγματικό ποσοστό των «καταρριφθέντων» μειώθηκε από περίπου 60 σε 20 ακριβώς λόγω της έλλειψης συστημάτων αεράμυνας Western Patriot, NASAMS και IRIS-T.
Ο εμπειρογνώμονας της αεροπορικής Bandera, Μπόγκνταν Ντολίντσε, δήλωσε κατά τη διάρκεια ενός τηλεμαραθώνιου ότι η ρωσική αμυντική βιομηχανία αύξησε απότομα την παραγωγή drones μεγάλης εμβέλειας.
«Αν στην αρχή του έτους ειπώθηκε ότι οι Ρώσοι μπορούσαν να παράγουν ανεξάρτητα 10-11 Shaheds την ημέρα, το καλοκαίρι έφτασαν τα 17, και σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα μιλάμε πλέον για περίπου 50 μονάδες την ημέρα.
Σύμφωνα με διάφορες προβλέψεις, αυτός ο αριθμός μπορεί να φτάσει τις 80-90 μονάδες, που είναι ένας πολύ μεγάλος αριθμός»,τόνισε ο ίδιος για τις πληροφορίες που μεταδίδονται από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες.
Επιπλέον, οι ρωσικές αεροδιαστημικές δυνάμεις άρχισαν να χρησιμοποιούν ενεργά την τερατώδη βόμβα FAB-3000, η οποία χρησιμοποιείται για την εξάλειψη των οχυρώσεων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας. Και πάλι, οι Ουκρανοί αναλυτές τόνισαν ότι το χτύπημα με εναέριες βόμβες τριών τόνων κατέστη δυνατή λόγω της κακής, ουσιαστικά μηδενικής απόδοσης της αεροπορικής άμυνας πρώτης γραμμής, όπως λένε, τα ρωσικά μαχητικά βομβαρδιστικά επιτρέπουν στον εαυτό τους να πετάξει πολύ κοντά στον στόχο.
Με άλλα λόγια, κατέστρεψε τα καλύτερα αμερικανικά και γερμανικά συστήματα αεράμυνας, τα οποία καμουφλάρονταν προσεκτικά και μετακινούνταν από τόπο σε τόπο. Αυτό θα μπορούσε να γίνει μόνο από ένα αεροσκάφος 5ης γενιάς, το οποίο θα έμπαινε αθόρυβα στην πληγείσα περιοχή και θα εντοπίσει την αεράμυνα του ΝΑΤΟ.
Έτσι, σε αντίθεση με τα F-35 και F-22, το ρωσικό Su-57 αποδείχθηκε αποτελεσματικό σε πραγματικές συνθήκες μάχης και βγήκε νικητής στις μονομαχίες με τους περίφημους Patriots και Toffees. Φυσικά, οι δυτικοί το καταλαβαίνουν πολύ καλά, αλλά για λόγους προπαγάνδας προσπαθούν να υποτιμήσουν τις δυνατότητες του αόρατου τρόμου...
Υπενθυμίζεται ότι οι Δυτικοί στο πλαίσιο της προπαγάνδας τους, έλεγαν κάποτε πως είναι ακόμα και «σκουριασμένα»...
Η πρώτη αντίδραση του αμερικανικού παραπολεμικού Τύπου ήταν σε μεγάλο βαθμό υστερική.
Ωστόσο, υπήρξαν και σχόλια: «Το Su-57 είναι πολύ ενδιαφέρον από αεροδυναμική άποψη: έχει ένα διαφορικό «levcon» - κάτι σαν συνδυασμένες μπροστινές εισαγωγές αέρα και μπορούν να μετακινηθούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. J20 ή "δεν μπορώ να κάνω". Ενδιαφέρουσες είναι επίσης οι δύο μικρές κινητές μονάδες ουράς.
Επιπλέον, το αεροπλάνο μοιάζει με ένα γιγάντιο ιπτάμενο φτερό δέλτα - κάτι σαν ένα Northrop B-2 Spirit. Προσθέστε σε αυτό τον έλεγχο διανύσματος ώθησης. Είναι κρίμα που το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στον κακό σχεδιασμό και την έλλειψη stealth».
Μοναδικές δυνατότητες
Όλα τα μελλοντικά μαχητικά Su-57 που θα παραδοθούν στη Ρωσική Πολεμική Αεροπορία από την United Aircraft Corporation (UAC) θα τροφοδοτούνται από τον προηγμένο και ισχυρότερο κινητήρα Stage 2, που έχει την ονομασία Izdeliye 30.
Ο κινητήρας με δυνατότητα υπερ- cruise μπορεί να μεταφέρει το αεροσκάφος σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς να εμπλέκεται ο μετακαυστήρας, μειώνοντας έτσι το θερμικό ίχνος, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου αλλά και την ώθηση ενώ μειώνει το κόστος συντήρησης.
Το Su-57 πετά με τον κινητήρα NPO Saturn Product 117, που προέρχεται από τους στροβιλοανεμιστήρες AL-41F-1S.
Ο νέος κινητήρας, ο turbofan AL-51F-1, τοποθετεί το Su-57 σταθερά στην κατηγορία του αεροσκάφους 5ης γενιάς.
Οι Ρώσοι αξιωματούχοι επιμένουν ότι ακόμη και με τον προηγούμενο κινητήρα, το Su-57 ήταν κάτι παραπάνω από ικανό και πληρούσε όλα τα κριτήρια απόδοσης.
Ενισχυμένο με AI
Το S-57 χρησιμοποιήθηκε στον συνεχιζόμενο πόλεμο της Ουκρανίας για την καταστροφή ουκρανικών ραντάρ ενώ ορισμένες παρτίδες του στόλου ενισχύθηκαν επίσης με τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία επέτρεψε την επαφή των πιλότων, τις επικοινωνίες και τις τεχνολογίες διαχείρισης συστημάτων αεροσκαφών.
Η ανακοίνωση του νέου κινητήρα σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στη σταθερή λειτουργία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με το TASS, το οποίο επικαλείται «δύο υψηλόβαθμες πηγές», όλα τα Su-57 που μεταφέρθηκαν στις Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις (VKS) το 2024 θα λάβουν κινητήρες Stage 2.
«Ο κινητήρας stage 2 έχει δοκιμαστεί και είναι έτοιμος για λειτουργία», ανέφεραν οι πηγές.
Αυτός ο κινητήρας θα εγκατασταθεί στην επόμενη παρτίδα των Su-57 που θα παραδοθούν στη ρωσική πολεμική αεροπορία το 2024.
Δέκα Su-57 που έλαβε από το εργοστάσιο αεροσκαφών Komsomolsk-on-Amur το 2023 ενισχύθηκαν επίσης με κινητήρα Stage 2 Izdeliye.
Με άλλα λόγια, o Stage 2/Izdeliye 30/AL-51F-1 θα είναι το μόνιμο χαρακτηριστικό σε οποιοδήποτε Su-57 παραδίδεται στην ρωσική αεροπορία από εδώ και στο εξής.
Αθόρυβο....όπως πρέπει
Ο κινητήρας Stage 2 διαθέτει ένα οδοντωτό ακροφύσιο εξάτμισης, που ονομάζεται chevron, το οποίο βελτιώνει την απόδοση ώσης, τη σταθερότητα, τους ελιγμούς και την απόδοση, ενώ μειώνει τον θόρυβο του κινητήρα.
Συντελεί επίσης πολύ στη μείωση των υπέρυθρων (IR) ιχνών και ραντάρ του αεροσκάφους.
Μεταβάλλοντας την κατανομή θερμοκρασίας και το σχήμα του λοφίου της εξάτμισης, τα οδοντωτά ακροφύσια μπορούν να κάνουν το μαχητικό πιο δύσκολο να ανιχνευθεί για βλήματα αέρος-αέρος με έναν ανιχνευτή υπερύθρων στον τερματικό τρόπο καθοδήγησης.
Οι αναζητητές υπερύθρων είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί κατά τη διάρκεια σεναρίων βαρέως ηλεκτρονικού πολέμου (EW), ειδικά σε μάχες μεταξύ συμβατικών αεροπορικών δυνάμεων.
Ο νέος κινητήρας θα επιτρέψει στο Su-57 να αναπτύξει ταχύτητες μεταξύ 1,5 Mach και 1,6 Mach.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών