"Η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων και νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά τη βιομηχανία αυτοκινήτων", δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, σε συνέντευξη Tύπου
Tην «απέλπιδα προσπάθειά τους» και την αγωνιώδη ανάγκη τους να συμβαδίσουν με τη θεαματικά αναπτυσσόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Κίνα και την σημαντική τους αγορά στο εξωτερικό αντικατοπτρίζουν οι συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ των Ιαπωνικών κατασκευαστών αυτοκινήτων Nissan και Honda, όπως δήλωσε τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024 υψηλόβαθμος Κινέζος ειδικός της βιομηχανίας.
Σημειωτέον, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης ώστε να ξεκινήσουν συζητήσεις με σκοπό τη συγχώνευση των δύο εταιρειών μέσω της δημιουργίας μιας κοινοπραξίας.
Εν τω μεταξύ, η Mitsubishi Motors, μια άλλη ιαπωνική εταιρεία, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025 θα αποφασίσει για τη συμμετοχή ή εμπλοκή της στην επιχειρηματική συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda.
"Η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων και νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά τη βιομηχανία αυτοκινήτων", δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, σε συνέντευξη τύπου τη Δευτέρα.
"Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να πολεμήσουμε μαζί τους μέχρι το 2030, αλλιώς θα χάσουμε", είπε.
Οι συνομιλίες αντικατοπτρίζουν την "απελπισμένη" ανάγκη να συμβαδίσουν με την άνθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Κινεζικής Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων, στην Global Times τη Δευτέρα.
Ένας από τους κύριους λόγους πίσω από τις συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ αυτών των δύο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η φθίνουσα απόδοσή τους στην κινεζική αγορά και η αδυναμία τους να ανταγωνιστούν κινεζικές μάρκες όπως η BYD, δήλωσε ο Cui.
Δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την παγκόσμια τάση για μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα λόγω των σχετικά χαμηλών καινοτομικών τους δυνατοτήτων στον τομέα, δήλωσε ο Cui, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη της αλυσίδας βιομηχανίας τους καθυστερεί επίσης - κάτι που τους εμποδίζει να ανταγωνιστούν με τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην παραγωγή και την καινοτομία.
Mένουν πίσω στον αγώνα
Επιπλέον, η σχετικά ανεπαρκής καθοδήγηση πολιτικής για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην Ιαπωνία είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο οι ιαπωνικές μάρκες μένουν πίσω στον αγώνα για τα ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Cui.
Τα νέα έγιναν πρωτοσέλιδο σε πολλές ειδησεογραφικές πηγές, με κάποια μέσα ενημέρωσης όπως το Bloomberg και το Wall Street Journal να συνδέουν τις συνομιλίες συγχώνευσης με την Κίνα, υποστηρίζοντας ότι η ανταγωνιστικότητα των Κινέζων κατασκευαστών EV όπως η BYD είναι ο λόγος πίσω από τη συγχώνευση.
Σύμφωνα με την αναφορά του Bloomberg, «η αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που κατασκευάζονται από την BYD Co και άλλες εταιρείες έχει ρίξει από τον θρόνο τους τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες».
Η Wall Street Journal ανέφερε ότι «η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών αναδιαμορφώνει τη παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων, με τις συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ Honda και Nissan να είναι το τελευταίο παράδειγμα εταιρειών που προσπαθούν να ανταποκριθούν στην ανταγωνιστική απειλή».
Ο Cui δήλωσε ότι η λεγόμενη «μεγάλη απειλή» δεν προέρχεται από άλλους παίκτες της βιομηχανίας, αλλά από την αργή αντίδραση των ιαπωνικών εταιρειών στις αλλαγές της αγοράς, κάτι που αποτυπώνεται στις επιδόσεις τους στην αγορά.
Κρίνοντας από τις σωρευτικές πωλήσεις στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, η Honda κατέγραψε μείωση 30,7% και η Nissan μείωση 10,5%, ανέφερε το Nikkei.
Σε απόλυτη αντίθεση, η BYD παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη. Στους πρώτους 11 μήνες του τρέχοντος έτους, οι σωρευτικές πωλήσεις της BYD ανήλθαν σε 3,758 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 40,0% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι ετήσιες πωλήσεις της κατευθύνονται σταθερά προς το όριο των 4 εκατομμυρίων, ανέφερε το thepaper.cn.
Η Honda κάνει νέες κινήσεις για να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Τη Δευτέρα, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να επεκταθεί στην κινεζική αγορά EV, άρχισε να λειτουργεί νέο εργοστάσιο EV της Honda, το οποίο σηματοδοτεί ότι η εταιρεία έχει εισέλθει σε μια νέα φάση ανάπτυξης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της νοημοσύνης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Honda.
Το νέο εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στην Οικονομική και Τεχνολογική Αναπτυξιακή Περιοχή της Καντόνας στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της Νότιας Κίνας, έχει σχεδιασμένη παραγωγική ικανότητα 120.000 οχημάτων ετησίως και ενσωματώνει πολλές προηγμένες τεχνολογίες.
Η κινεζική αγορά είναι σημαντική για τις ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, αλλά για να ανταγωνιστούν στην ανοιχτή αγορά, πρέπει να καταβάλουν περισσότερες προσπάθειες στην καινοτομία και τις επενδύσεις στον τομέα των EV, δήλωσε ο Xiang Haoyu, ερευνητής στο China Institute of International Studies, στην Global Times τη Δευτέρα.
«Το ανταγωνιστικό τοπίο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων αλλάζει, με την ταχεία ανάπτυξη των EV...
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο αναπτυξιακό μοντέλο και να κάνουν έγκαιρες προσαρμογές» πρόσθεσε ο Xiang.
Carlos Ghosn: Κίνηση απελπισίας
«Είναι κίνηση απελπισίας», δήλωσε στην τηλεόραση του Bloomberg. «Δεν είναι ρεαλιστική συμφωνία, γιατί πολύ απλά οι συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών είναι δύσκολο να υπάρξουν».
Η Honda επιβεβαίωσε τις προηγούμενες μέρες ότι εξετάζει διάφορες επιλογές, όπως συγχώνευση, δέσμευση κεφαλαίου ή ίδρυση εταιρείας χαρτοφυλακίου με τη Nissan. Ενώ η Hon Hai Precision, κατασκευάστρια iPhone του ταϊβανέζικου ομίλου Foxconn, είχε επίσης δείξει ενδιαφέρον για τη Nissan, ανέκρουσε πρύμναν, ανέφερε το Bloomberg.
Η Nissan και η Honda λειτουργούν στις ίδιες αγορές με παρόμοια προϊόντα, είπε ο Ghosn, εκφράζοντας αμφιβολίες για τα πλεονεκτήματα του συνδυασμού τους.
Υποστήριξε ότι το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας πιθανώς σπρώχνει τη Honda σε συμφωνία.
«Προσπαθούν να ανακαλύψουν κάτι που θα μπορούσε να συνδυάσει τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα της Nissan και το μακροπρόθεσμο όραμα της Honda», είπε ο Ghosn. Αν και δεν υπάρχει «βιομηχανική λογική» σε μια συμφωνία, «κάποια στιγμή πρέπει να διαλέξεις μεταξύ απόδοσης και ελέγχου».
Ο Ghosn, ηλικίας 70 ετών, κατοικεί στη Βηρυτό αφού άφησε την Ιαπωνία πριν από πέντε χρόνια. Βρισκόταν υπό περιορισμό αντιμετωπίζοντας κατηγορίες οικονομικών ατασθαλιών, ωστόσο πέταξε λαθραία με ιδιωτικό αεροπλάνο στον Λίβανο, χώρα που σπάνια εκδίδει πολίτες.
Η Nissan και ο Ghosn είναι στα δικαστήρια για διάφορες υποθέσεις εδώ και πάνω από έξι χρόνια. Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίστηκε ότι ο πρώην πρόεδρος υποδήλωνε το εισόδημά του και υπεξαίρεσε περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας για προσωπικό όφελος.
Ο Ghosn το αρνείται και κατηγορεί τη Nissan ότι βλάπτει τα οικονομικά και τη φήμη του.
Ο Ghosn σημείωσε ότι η Foxconn -που επιχειρεί εδώ και χρόνια να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων- θα ενδιαφερόταν να αγοράσει φθηνά μια εταιρεία αυτοκινήτων.
«Μια εταιρεία όπως η Foxconn -που έχει πολύ σοβαρή διοίκηση- θα πει: "Ξέρετε τι, αντί να επενδύσουμε για να φτιάξουμε το δικό μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας αγοράσουμε μια εταιρεία αυτοκινήτων"», πρόσθεσε ο Ghosn. «Δεν θα είναι οι μόνοι που θα το επιχειρήσουν».
www.bankingnews.gr
Σημειωτέον, οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης ώστε να ξεκινήσουν συζητήσεις με σκοπό τη συγχώνευση των δύο εταιρειών μέσω της δημιουργίας μιας κοινοπραξίας.
Εν τω μεταξύ, η Mitsubishi Motors, μια άλλη ιαπωνική εταιρεία, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025 θα αποφασίσει για τη συμμετοχή ή εμπλοκή της στην επιχειρηματική συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda.
"Η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων και νέων παικτών έχει αλλάξει αρκετά τη βιομηχανία αυτοκινήτων", δήλωσε ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, σε συνέντευξη τύπου τη Δευτέρα.
"Πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες για να πολεμήσουμε μαζί τους μέχρι το 2030, αλλιώς θα χάσουμε", είπε.
Οι συνομιλίες αντικατοπτρίζουν την "απελπισμένη" ανάγκη να συμβαδίσουν με την άνθηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Κινεζικής Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων, στην Global Times τη Δευτέρα.
Ένας από τους κύριους λόγους πίσω από τις συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ αυτών των δύο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η φθίνουσα απόδοσή τους στην κινεζική αγορά και η αδυναμία τους να ανταγωνιστούν κινεζικές μάρκες όπως η BYD, δήλωσε ο Cui.
Δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την παγκόσμια τάση για μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα λόγω των σχετικά χαμηλών καινοτομικών τους δυνατοτήτων στον τομέα, δήλωσε ο Cui, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη της αλυσίδας βιομηχανίας τους καθυστερεί επίσης - κάτι που τους εμποδίζει να ανταγωνιστούν με τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην παραγωγή και την καινοτομία.
Mένουν πίσω στον αγώνα
Επιπλέον, η σχετικά ανεπαρκής καθοδήγηση πολιτικής για τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην Ιαπωνία είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο οι ιαπωνικές μάρκες μένουν πίσω στον αγώνα για τα ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Cui.
Τα νέα έγιναν πρωτοσέλιδο σε πολλές ειδησεογραφικές πηγές, με κάποια μέσα ενημέρωσης όπως το Bloomberg και το Wall Street Journal να συνδέουν τις συνομιλίες συγχώνευσης με την Κίνα, υποστηρίζοντας ότι η ανταγωνιστικότητα των Κινέζων κατασκευαστών EV όπως η BYD είναι ο λόγος πίσω από τη συγχώνευση.
Σύμφωνα με την αναφορά του Bloomberg, «η αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων που κατασκευάζονται από την BYD Co και άλλες εταιρείες έχει ρίξει από τον θρόνο τους τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες».
Η Wall Street Journal ανέφερε ότι «η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών αναδιαμορφώνει τη παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων, με τις συνομιλίες συγχώνευσης μεταξύ Honda και Nissan να είναι το τελευταίο παράδειγμα εταιρειών που προσπαθούν να ανταποκριθούν στην ανταγωνιστική απειλή».
Ο Cui δήλωσε ότι η λεγόμενη «μεγάλη απειλή» δεν προέρχεται από άλλους παίκτες της βιομηχανίας, αλλά από την αργή αντίδραση των ιαπωνικών εταιρειών στις αλλαγές της αγοράς, κάτι που αποτυπώνεται στις επιδόσεις τους στην αγορά.
Κρίνοντας από τις σωρευτικές πωλήσεις στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2024, η Honda κατέγραψε μείωση 30,7% και η Nissan μείωση 10,5%, ανέφερε το Nikkei.
Σε απόλυτη αντίθεση, η BYD παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη. Στους πρώτους 11 μήνες του τρέχοντος έτους, οι σωρευτικές πωλήσεις της BYD ανήλθαν σε 3,758 εκατομμύρια οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 40,0% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι ετήσιες πωλήσεις της κατευθύνονται σταθερά προς το όριο των 4 εκατομμυρίων, ανέφερε το thepaper.cn.
Η Honda κάνει νέες κινήσεις για να καλύψει το χαμένο έδαφος.
Τη Δευτέρα, στο πλαίσιο των προσπαθειών της να επεκταθεί στην κινεζική αγορά EV, άρχισε να λειτουργεί νέο εργοστάσιο EV της Honda, το οποίο σηματοδοτεί ότι η εταιρεία έχει εισέλθει σε μια νέα φάση ανάπτυξης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της νοημοσύνης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Honda.
Το νέο εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στην Οικονομική και Τεχνολογική Αναπτυξιακή Περιοχή της Καντόνας στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της Νότιας Κίνας, έχει σχεδιασμένη παραγωγική ικανότητα 120.000 οχημάτων ετησίως και ενσωματώνει πολλές προηγμένες τεχνολογίες.
Η κινεζική αγορά είναι σημαντική για τις ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων, αλλά για να ανταγωνιστούν στην ανοιχτή αγορά, πρέπει να καταβάλουν περισσότερες προσπάθειες στην καινοτομία και τις επενδύσεις στον τομέα των EV, δήλωσε ο Xiang Haoyu, ερευνητής στο China Institute of International Studies, στην Global Times τη Δευτέρα.
«Το ανταγωνιστικό τοπίο της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων αλλάζει, με την ταχεία ανάπτυξη των EV...
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο αναπτυξιακό μοντέλο και να κάνουν έγκαιρες προσαρμογές» πρόσθεσε ο Xiang.
Carlos Ghosn: Κίνηση απελπισίας
«Είναι κίνηση απελπισίας», δήλωσε στην τηλεόραση του Bloomberg. «Δεν είναι ρεαλιστική συμφωνία, γιατί πολύ απλά οι συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών είναι δύσκολο να υπάρξουν».
Η Honda επιβεβαίωσε τις προηγούμενες μέρες ότι εξετάζει διάφορες επιλογές, όπως συγχώνευση, δέσμευση κεφαλαίου ή ίδρυση εταιρείας χαρτοφυλακίου με τη Nissan. Ενώ η Hon Hai Precision, κατασκευάστρια iPhone του ταϊβανέζικου ομίλου Foxconn, είχε επίσης δείξει ενδιαφέρον για τη Nissan, ανέκρουσε πρύμναν, ανέφερε το Bloomberg.
Η Nissan και η Honda λειτουργούν στις ίδιες αγορές με παρόμοια προϊόντα, είπε ο Ghosn, εκφράζοντας αμφιβολίες για τα πλεονεκτήματα του συνδυασμού τους.
Υποστήριξε ότι το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας πιθανώς σπρώχνει τη Honda σε συμφωνία.
«Προσπαθούν να ανακαλύψουν κάτι που θα μπορούσε να συνδυάσει τα βραχυπρόθεσμα προβλήματα της Nissan και το μακροπρόθεσμο όραμα της Honda», είπε ο Ghosn. Αν και δεν υπάρχει «βιομηχανική λογική» σε μια συμφωνία, «κάποια στιγμή πρέπει να διαλέξεις μεταξύ απόδοσης και ελέγχου».
Ο Ghosn, ηλικίας 70 ετών, κατοικεί στη Βηρυτό αφού άφησε την Ιαπωνία πριν από πέντε χρόνια. Βρισκόταν υπό περιορισμό αντιμετωπίζοντας κατηγορίες οικονομικών ατασθαλιών, ωστόσο πέταξε λαθραία με ιδιωτικό αεροπλάνο στον Λίβανο, χώρα που σπάνια εκδίδει πολίτες.
Η Nissan και ο Ghosn είναι στα δικαστήρια για διάφορες υποθέσεις εδώ και πάνω από έξι χρόνια. Η αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίστηκε ότι ο πρώην πρόεδρος υποδήλωνε το εισόδημά του και υπεξαίρεσε περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας για προσωπικό όφελος.
Ο Ghosn το αρνείται και κατηγορεί τη Nissan ότι βλάπτει τα οικονομικά και τη φήμη του.
Ο Ghosn σημείωσε ότι η Foxconn -που επιχειρεί εδώ και χρόνια να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων- θα ενδιαφερόταν να αγοράσει φθηνά μια εταιρεία αυτοκινήτων.
«Μια εταιρεία όπως η Foxconn -που έχει πολύ σοβαρή διοίκηση- θα πει: "Ξέρετε τι, αντί να επενδύσουμε για να φτιάξουμε το δικό μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας αγοράσουμε μια εταιρεία αυτοκινήτων"», πρόσθεσε ο Ghosn. «Δεν θα είναι οι μόνοι που θα το επιχειρήσουν».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών