Η μεγάλη επανάσταση που φέρνει ο Elon Musk δεν είναι τα αυτοκίνητα – Πως μειώνει στο μηδέν το κόστος παραγωγής
Όταν οι περισσότεροι αναλυτές συζητούν για την Tesla, επικεντρώνονται στα νέα οχήματα ή στις προόδους της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων στην αυτονομία.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Launch i/o, Jeff Lutz, μια από τις πιο σημαντικές - και εκτός ραντάρ - εξελίξεις στην Tesla δεν συμβαίνει στα στούντιο σχεδιασμού της ή στο δρόμο, αλλά στα εργοστάσιά της.
Ο Lutz, πρώην στέλεχος της Google και της Motorola, υποστηρίζει ότι η πραγματική καινοτομία της Tesla δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα ή τα ρομπότ που κατασκευάζει, αλλά ο τρόπος κατασκευής αυτών των προϊόντων.
Η προσέγγιση των πρώτων αρχών της εταιρείας στην κατασκευή είναι μια ριζική απόκλιση από τον κανόνα του κλάδου, εστιάζοντας όχι μόνο στη φθηνή εργασία ή στα υπάρχοντα μοντέλα, αλλά στην επανεξέταση ολόκληρης της παραγωγικής διαδικασίας.
Τι διαφορετικό κάνει η Tesla
Η Tesla δημιουργεί εργοστάσια που είναι το προϊόν—σχεδιάζοντας, δοκιμάζοντας και τελειοποιώντας κάθε στοιχείο όπως ακριβώς κάνουν με τα αυτοκίνητά τους.
Αυτή η εστίαση στην αποδοτικότητα της παραγωγής, πιστεύει ο Lutz, θα οδηγήσει σε δραματική μείωση του κόστους παραγωγής, φέρνοντάς το ενδεχομένως πιο κοντά στο μηδέν.
Και αυτή η αλλαγή στον τρόπο κατασκευής των προϊόντων —και όχι απλώς συναρμολόγησης— θα μπορούσε να θέσει ένα νέο πρότυπο για ολόκληρο τον κατασκευαστικό κόσμο.
Το κόστος εργασίας
Σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν είναι περίεργο που η καινοτομία έχει λείψει τόσο πολύ, είναι επειδή πολλοί κολοσσοί ανάγκασαν την παραγωγή ουσιαστικά αξιοποιώντας την παγκοσμιοποίηση επειδή είχαμε αυτή την τιμή 2 δολάρια την ώρα στην Κίνα ή το Μεξικό ή οπουδήποτε αλλού
Αλλά κατά τον Lutz, αυτό που δεν συζητείται στον κόσμο των αναλυτών για την Tesla δεν είναι τα νέα οχήματα που έρχονται, ούτε οι αυξανόμενες συζητήσεις για την αυτονομία, αλλά το επόμενο προϊόν της Tesla: ο νέος τρόπος κατασκευής τους.
Είναι μια μεγάλη υπόθεση, ένα τεράστιο βήμα στον τρόπο κατασκευής των προϊόντων σήμερα, και δεν νομίζω ότι πολλές εταιρείες επενδύσεων έχουν τους κατάλληλους ανθρώπους που ερευνούν πραγματικά ποιος είναι αυτός ο αντίκτυπος και τι πρόκειται να γίνει.
Θα επιτρέψει στο μεταβλητό κόστος κατασκευής προϊόντων να συρρικνωθεί όλο και περισσότερο, πλησιάζοντας το μηδέν.
Αυτή είναι η συνάρτηση βήματος που απαιτείται για τη μείωση του κόστους για την επίτευξη περαιτέρω κλίμακας και δεν νομίζω ότι αρκετοί άνθρωποι μιλούν γι' αυτό.
Θα είναι πώς θα κατασκευαστεί το Cybertruck, πώς θα κατασκευαστεί το Optimus.
Η Tesla δημιουργεί τα εργοστάσιά της όπως και τα προϊόντα της.
Αφιερώνουν χρόνο για να τα τελειοποιήσουν και έχουν σχεδιαστικές κριτικές για τα εργοστασιακά τους σχέδια, όπως ακριβώς κάνουν και με τα προϊόντα τους.
Έχουν προδιαγραφές και χαρακτηριστικά απόδοσης που προσπαθούν να ανταποκριθούν.
Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που συμβαίνει σε άλλες εταιρείες σε επίπεδο στελεχών.
Δεν είναι μόνο το εργατικό κόστος
Αυτό που έκαναν περισσότερες εταιρείες είναι να αξιοποιούν το φθηνότερο εργατικό δυναμικό αντί να ξεφύγουν και να ξεπεράσουν πραγματικά τα όρια της μηχανικής και της κατασκευής.
Και τώρα που έχουμε μια εταιρεία που είναι πρόθυμη να το κάνει αυτό επειδή ο ηγέτης το βλέπει ως μια προσέγγιση βασικών αρχών στην κατασκευή.
Το φθηνό εργατικό δυναμικό είναι καλό, αλλά γιατί δεν πιέζουμε την κατασκευή και τη μηχανική όσο μπορούμε για να το κάνουμε αυτό όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και παραγωγικό;
Φυσικά είναι εξαιρετικά ταλαντούχοι, κάνουν κάτι πολύ μοναδικό.
Ουσιαστικά θα δούμε μια έκρηξη στη μεταποίηση σε γενικές γραμμές.
Δεν πρόκειται να είναι απλώς θέμα Tesla. Νομίζω ότι θα το δούμε παντού.
Εάν επιτευχθεί η τέλεια παραγωγή, θα δούμε μια μαζική τοπική προσαρμογή της παραγωγής.
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το κόστος αυξάνεται αμέσως όταν το γίνει αυτό.
Αλλά μια εταιρεία όπως η Tesla στην πραγματικότητα επικεντρώνεται στην τοπική προσαρμογή και στη μείωση του κόστους.
www.bankingnews.gr
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Launch i/o, Jeff Lutz, μια από τις πιο σημαντικές - και εκτός ραντάρ - εξελίξεις στην Tesla δεν συμβαίνει στα στούντιο σχεδιασμού της ή στο δρόμο, αλλά στα εργοστάσιά της.
Ο Lutz, πρώην στέλεχος της Google και της Motorola, υποστηρίζει ότι η πραγματική καινοτομία της Tesla δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα ή τα ρομπότ που κατασκευάζει, αλλά ο τρόπος κατασκευής αυτών των προϊόντων.
Η προσέγγιση των πρώτων αρχών της εταιρείας στην κατασκευή είναι μια ριζική απόκλιση από τον κανόνα του κλάδου, εστιάζοντας όχι μόνο στη φθηνή εργασία ή στα υπάρχοντα μοντέλα, αλλά στην επανεξέταση ολόκληρης της παραγωγικής διαδικασίας.
Τι διαφορετικό κάνει η Tesla
Η Tesla δημιουργεί εργοστάσια που είναι το προϊόν—σχεδιάζοντας, δοκιμάζοντας και τελειοποιώντας κάθε στοιχείο όπως ακριβώς κάνουν με τα αυτοκίνητά τους.
Αυτή η εστίαση στην αποδοτικότητα της παραγωγής, πιστεύει ο Lutz, θα οδηγήσει σε δραματική μείωση του κόστους παραγωγής, φέρνοντάς το ενδεχομένως πιο κοντά στο μηδέν.
Και αυτή η αλλαγή στον τρόπο κατασκευής των προϊόντων —και όχι απλώς συναρμολόγησης— θα μπορούσε να θέσει ένα νέο πρότυπο για ολόκληρο τον κατασκευαστικό κόσμο.
Το κόστος εργασίας
Σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν είναι περίεργο που η καινοτομία έχει λείψει τόσο πολύ, είναι επειδή πολλοί κολοσσοί ανάγκασαν την παραγωγή ουσιαστικά αξιοποιώντας την παγκοσμιοποίηση επειδή είχαμε αυτή την τιμή 2 δολάρια την ώρα στην Κίνα ή το Μεξικό ή οπουδήποτε αλλού
Αλλά κατά τον Lutz, αυτό που δεν συζητείται στον κόσμο των αναλυτών για την Tesla δεν είναι τα νέα οχήματα που έρχονται, ούτε οι αυξανόμενες συζητήσεις για την αυτονομία, αλλά το επόμενο προϊόν της Tesla: ο νέος τρόπος κατασκευής τους.
Είναι μια μεγάλη υπόθεση, ένα τεράστιο βήμα στον τρόπο κατασκευής των προϊόντων σήμερα, και δεν νομίζω ότι πολλές εταιρείες επενδύσεων έχουν τους κατάλληλους ανθρώπους που ερευνούν πραγματικά ποιος είναι αυτός ο αντίκτυπος και τι πρόκειται να γίνει.
Θα επιτρέψει στο μεταβλητό κόστος κατασκευής προϊόντων να συρρικνωθεί όλο και περισσότερο, πλησιάζοντας το μηδέν.
Αυτή είναι η συνάρτηση βήματος που απαιτείται για τη μείωση του κόστους για την επίτευξη περαιτέρω κλίμακας και δεν νομίζω ότι αρκετοί άνθρωποι μιλούν γι' αυτό.
Θα είναι πώς θα κατασκευαστεί το Cybertruck, πώς θα κατασκευαστεί το Optimus.
Η Tesla δημιουργεί τα εργοστάσιά της όπως και τα προϊόντα της.
Αφιερώνουν χρόνο για να τα τελειοποιήσουν και έχουν σχεδιαστικές κριτικές για τα εργοστασιακά τους σχέδια, όπως ακριβώς κάνουν και με τα προϊόντα τους.
Έχουν προδιαγραφές και χαρακτηριστικά απόδοσης που προσπαθούν να ανταποκριθούν.
Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που συμβαίνει σε άλλες εταιρείες σε επίπεδο στελεχών.
Δεν είναι μόνο το εργατικό κόστος
Αυτό που έκαναν περισσότερες εταιρείες είναι να αξιοποιούν το φθηνότερο εργατικό δυναμικό αντί να ξεφύγουν και να ξεπεράσουν πραγματικά τα όρια της μηχανικής και της κατασκευής.
Και τώρα που έχουμε μια εταιρεία που είναι πρόθυμη να το κάνει αυτό επειδή ο ηγέτης το βλέπει ως μια προσέγγιση βασικών αρχών στην κατασκευή.
Το φθηνό εργατικό δυναμικό είναι καλό, αλλά γιατί δεν πιέζουμε την κατασκευή και τη μηχανική όσο μπορούμε για να το κάνουμε αυτό όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό και παραγωγικό;
Φυσικά είναι εξαιρετικά ταλαντούχοι, κάνουν κάτι πολύ μοναδικό.
Ουσιαστικά θα δούμε μια έκρηξη στη μεταποίηση σε γενικές γραμμές.
Δεν πρόκειται να είναι απλώς θέμα Tesla. Νομίζω ότι θα το δούμε παντού.
Εάν επιτευχθεί η τέλεια παραγωγή, θα δούμε μια μαζική τοπική προσαρμογή της παραγωγής.
Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το κόστος αυξάνεται αμέσως όταν το γίνει αυτό.
Αλλά μια εταιρεία όπως η Tesla στην πραγματικότητα επικεντρώνεται στην τοπική προσαρμογή και στη μείωση του κόστους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών