Η άμεση αντίδραση της Kallas παραπέμπει στη περίφημη προβοκάτσια του 2022, όταν η Ρωσία κατονομάστηκε ως υπεύθυνη για το σαμποτάζ στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream 2, το οποίο όμως υποκινήθηκε από το καθεστώς του Zelensky...
Παρά το γεγονός ότι η φινλανδική έρευνα για το περιστατικό βλάβης στον αγωγό υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς ενέργειας Estlink 2 είναι ακόμη σε εξέλιξη, οι αρχές της ΕΕ φαίνονται αποφασισμένες να υποδείξουν ως, εκ των προτέρων, υπαίτια τη Ρωσία.
Κατά τρόπο, μάλιστα, τέτοιο που παραπέμπει στη περίφημη προβοκάτσια του 2022, όταν η Ρωσία κατονομάστηκε ως ένοχη για το σαμποτάζ στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream 2, το οποίο όμως υποκινήθηκε από το καθεστώς του Zelensky.
Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να επιβάλει νέες κυρώσεις κατά του αποκαλούμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, μετά το περιστατικό στη Βαλτική Θάλασσα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Kaja Kallas.
«Το ύποπτο πλοίο είναι μέρος του σκιώδους στόλου της Ρωσίας, που απειλεί την ασφάλεια και το περιβάλλον, ενώ χρηματοδοτεί τον στρατιωτικό προϋπολογισμό της Ρωσίας.
Θα προτείνουμε περαιτέρω μέτρα, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων, για την αντιμετώπιση αυτού του στόλου», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
EE: Ενισχύουμε την ασφάλεια των υποθαλάσσιων αγωγών
Παράλληλα, η ΕΕ ενισχύει την προστασία των υποβρύχιων καλωδίων της κοινότητας, ως απάντηση στο περιστατικό.
«Σε απάντηση αυτών των περιστατικών, εντείνουμε τις προσπάθειες για την προστασία των υποβρύχιων καλωδίων, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της ανταλλαγής πληροφοριών, της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών ανίχνευσης, καθώς και των δυνατοτήτων υποβρύχιων επισκευών και της διεθνούς συνεργασίας», τονίζεται.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι Βρυξέλλες συνεργάζονται με τις φινλανδικές αρχές για τη διερεύνηση του περιστατικού:
«Συνεργαζόμαστε με τις φινλανδικές αρχές για τη συνεχιζόμενη έρευνα. Είμαστε πλήρως αλληλέγγυοι με τη Φινλανδία, την Εσθονία και τη Γερμανία».
Το σαμποτάζ στον υποθαλάσσιο αγωγό που θύμισε... Nord Stream και η περίεργη εμπλοκή από Εμιράτα
Οι φινλανδικές αρχές επιβιβάστηκαν στο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου Eagle S. και συνέλαβαν το πλήρωμά του, μετά από διακοπή στη λειτουργία του υποθαλάσσιου αγωγού ενέργειας Estlink 2, ισχύος 658 μεγαβάτ, καθώς και αρκετών επικοινωνιακών καλωδίων μεταφοράς δεδομένων, όπως τονίζει το Bloomberg.
Η διακοπή του ηλεκτρικού καλωδίου Estlink 2, που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία, σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων, προκαλώντας ανησυχίες για πιθανό περιστατικό δολιοφθοράς υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική, παρόμοιο με το ουκρανικό σαμποτάζ στον αγωγό φυσικού αερίου τον Σεπτέμβριο του 2022.
Σχολιάζοντας το περιστατικό και τη διερεύνησή του, ο Φινλανδός Πρωθυπουργός Petteri Orpo ανέφερε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X ότι οι αρχές διεξάγουν έρευνες για το συμβάν, χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.
Ο ίδιος σημείωσε: «Η διακοπή της διασύνδεσης δεν επηρεάζει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους Φινλανδούς.»
Η Εσθονική δημόσια ραδιοτηλεόραση ERR ανέφερε ότι δεν υπήρξαν απώλειες ρεύματος για τους πολίτες σε Εσθονία ή Φινλανδία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι τοπικές αρχές ηλεκτρικής ενέργειας διαβεβαίωσαν πως υπάρχει επαρκής εφεδρική δυναμικότητα στο δίκτυο για την κάλυψη της ζήτησης και την αποφυγή μπλακ άουτ.
Η περιοχή της Βαλτικής βρίσκεται σε κατάσταση υψηλής επαγρύπνησης για ενδεχόμενα περιστατικά δολιοφθοράς.
Τον προηγούμενο μήνα, ένα κινεζικό πλοίο θεωρήθηκε ύποπτο για δολιοφθορά στο υποθαλάσσιο καλώδιο C-Lion 1, που συνδέει το Ελσίνκι με το γερμανικό λιμάνι Rostock.
Τα σενάρια για τη βλάβη στο καλώδιο διασύνδεσης ηλεκτρικής ενέργειας «Estlink 2»
Επισημαίνεται ότι τη νύχτα της 25ης Δεκεμβρίου, η αστυνομία και οι συνοριοφύλακες της χώρας επιβιβάστηκαν στο πλοίο, υποπτευόμενοι ότι είχε εμπλοκή στη ζημιά του υποθαλάσσιου καλωδίου EstLink 2.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της τηλεοπτικής εταιρείας Yle, το δεξαμενόπλοιο επιβράδυνε ακριβώς τη στιγμή που καταγράφηκε η βλάβη στο καλώδιο μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας.
Η προσοχή έχει στραφεί στην Caravella, μια εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ιδιοκτήτρια του μοναδικού πλοίου αυτού του τύπου.
Οι αρχές υποψιάζονται ότι το καλώδιο EstLink 2 ενδέχεται να υπέστη ζημιά από άγκυρα.
Ωστόσο, εκτός από ένα πιθανό ατύχημα, εξετάζονται και σενάρια τρομοκρατίας ή βανδαλισμού.
Ο εκπρόσωπος της Fingrid, Arto Pahkin, δήλωσε ότι η αποκατάσταση του καλωδίου μπορεί να διαρκέσει έως και επτά μήνες.
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Εσθονίας παρακολουθεί στενά την κατάσταση.
Ο επικεφαλής της υπηρεσίας, Margus Tsahkna, τόνισε ότι θα συνεχιστεί η συνεργασία με τη Φινλανδή ομόλογό του, Elina Valtonen, για να διευκρινιστούν τα αίτια του περιστατικού.
Το τελευταίο διάστημα, τα περιστατικά ζημιών σε υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική έχουν αυξηθεί, προκαλώντας πανικό στις τοπικές αρχές.
www.bankingnews.gr
Κατά τρόπο, μάλιστα, τέτοιο που παραπέμπει στη περίφημη προβοκάτσια του 2022, όταν η Ρωσία κατονομάστηκε ως ένοχη για το σαμποτάζ στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream 2, το οποίο όμως υποκινήθηκε από το καθεστώς του Zelensky.
Πιο συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση σκοπεύει να επιβάλει νέες κυρώσεις κατά του αποκαλούμενου «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, μετά το περιστατικό στη Βαλτική Θάλασσα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Kaja Kallas.
«Το ύποπτο πλοίο είναι μέρος του σκιώδους στόλου της Ρωσίας, που απειλεί την ασφάλεια και το περιβάλλον, ενώ χρηματοδοτεί τον στρατιωτικό προϋπολογισμό της Ρωσίας.
Θα προτείνουμε περαιτέρω μέτρα, συμπεριλαμβανομένων κυρώσεων, για την αντιμετώπιση αυτού του στόλου», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
EE: Ενισχύουμε την ασφάλεια των υποθαλάσσιων αγωγών
Παράλληλα, η ΕΕ ενισχύει την προστασία των υποβρύχιων καλωδίων της κοινότητας, ως απάντηση στο περιστατικό.
«Σε απάντηση αυτών των περιστατικών, εντείνουμε τις προσπάθειες για την προστασία των υποβρύχιων καλωδίων, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της ανταλλαγής πληροφοριών, της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών ανίχνευσης, καθώς και των δυνατοτήτων υποβρύχιων επισκευών και της διεθνούς συνεργασίας», τονίζεται.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι Βρυξέλλες συνεργάζονται με τις φινλανδικές αρχές για τη διερεύνηση του περιστατικού:
«Συνεργαζόμαστε με τις φινλανδικές αρχές για τη συνεχιζόμενη έρευνα. Είμαστε πλήρως αλληλέγγυοι με τη Φινλανδία, την Εσθονία και τη Γερμανία».
Το σαμποτάζ στον υποθαλάσσιο αγωγό που θύμισε... Nord Stream και η περίεργη εμπλοκή από Εμιράτα
Οι φινλανδικές αρχές επιβιβάστηκαν στο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου Eagle S. και συνέλαβαν το πλήρωμά του, μετά από διακοπή στη λειτουργία του υποθαλάσσιου αγωγού ενέργειας Estlink 2, ισχύος 658 μεγαβάτ, καθώς και αρκετών επικοινωνιακών καλωδίων μεταφοράς δεδομένων, όπως τονίζει το Bloomberg.
Η διακοπή του ηλεκτρικού καλωδίου Estlink 2, που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία, σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων, προκαλώντας ανησυχίες για πιθανό περιστατικό δολιοφθοράς υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική, παρόμοιο με το ουκρανικό σαμποτάζ στον αγωγό φυσικού αερίου τον Σεπτέμβριο του 2022.
Σχολιάζοντας το περιστατικό και τη διερεύνησή του, ο Φινλανδός Πρωθυπουργός Petteri Orpo ανέφερε σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα X ότι οι αρχές διεξάγουν έρευνες για το συμβάν, χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.
Ο ίδιος σημείωσε: «Η διακοπή της διασύνδεσης δεν επηρεάζει την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους Φινλανδούς.»
Η Εσθονική δημόσια ραδιοτηλεόραση ERR ανέφερε ότι δεν υπήρξαν απώλειες ρεύματος για τους πολίτες σε Εσθονία ή Φινλανδία.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι τοπικές αρχές ηλεκτρικής ενέργειας διαβεβαίωσαν πως υπάρχει επαρκής εφεδρική δυναμικότητα στο δίκτυο για την κάλυψη της ζήτησης και την αποφυγή μπλακ άουτ.
Η περιοχή της Βαλτικής βρίσκεται σε κατάσταση υψηλής επαγρύπνησης για ενδεχόμενα περιστατικά δολιοφθοράς.
Τον προηγούμενο μήνα, ένα κινεζικό πλοίο θεωρήθηκε ύποπτο για δολιοφθορά στο υποθαλάσσιο καλώδιο C-Lion 1, που συνδέει το Ελσίνκι με το γερμανικό λιμάνι Rostock.
Τα σενάρια για τη βλάβη στο καλώδιο διασύνδεσης ηλεκτρικής ενέργειας «Estlink 2»
Επισημαίνεται ότι τη νύχτα της 25ης Δεκεμβρίου, η αστυνομία και οι συνοριοφύλακες της χώρας επιβιβάστηκαν στο πλοίο, υποπτευόμενοι ότι είχε εμπλοκή στη ζημιά του υποθαλάσσιου καλωδίου EstLink 2.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της τηλεοπτικής εταιρείας Yle, το δεξαμενόπλοιο επιβράδυνε ακριβώς τη στιγμή που καταγράφηκε η βλάβη στο καλώδιο μεταξύ Φινλανδίας και Εσθονίας.
Η προσοχή έχει στραφεί στην Caravella, μια εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ιδιοκτήτρια του μοναδικού πλοίου αυτού του τύπου.
Οι αρχές υποψιάζονται ότι το καλώδιο EstLink 2 ενδέχεται να υπέστη ζημιά από άγκυρα.
Ωστόσο, εκτός από ένα πιθανό ατύχημα, εξετάζονται και σενάρια τρομοκρατίας ή βανδαλισμού.
Ο εκπρόσωπος της Fingrid, Arto Pahkin, δήλωσε ότι η αποκατάσταση του καλωδίου μπορεί να διαρκέσει έως και επτά μήνες.
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Εσθονίας παρακολουθεί στενά την κατάσταση.
Ο επικεφαλής της υπηρεσίας, Margus Tsahkna, τόνισε ότι θα συνεχιστεί η συνεργασία με τη Φινλανδή ομόλογό του, Elina Valtonen, για να διευκρινιστούν τα αίτια του περιστατικού.
Το τελευταίο διάστημα, τα περιστατικά ζημιών σε υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική έχουν αυξηθεί, προκαλώντας πανικό στις τοπικές αρχές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών