Πλήθος ερωτημάτων προκαλούν οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με το Boeing 737-800 που συνετρίβη στη Νότια Κορέα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 179 άνθρωποι.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Yonhap, το αεροσκάφος της Jeju Air Co. είχε πραγματοποιήσει 13 πτήσεις σε 48 ώρες πριν από το δυστύχημα, εγείροντας ανησυχίες για υπερβολική χρήση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ειδικότερα, το Boeing B737-800, που φέρεται να παρουσίασε δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης κατά την κάθοδό του στο διεθνές αεροδρόμιο Muan την Κυριακή (29/12/2024), διαπιστώθηκε ότι είχε ταξιδέψει μεταξύ του Muan, στο νησί Jeju και του Incheon, δυτικά της Σεούλ, κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα των 48 ωρών. Διαπιστώθηκε επίσης ότι είχε ταξιδέψει σε διεθνείς προορισμούς, όπως το Πεκίνο, η Μπανγκόκ, η Κότα Κιναμπαλού, το Ναγκασάκι και η Ταϊπέι.
Το αεροσκάφος χρησίμευσε ως πτήση τσάρτερ για ομαδικές εκδρομές που οργανώθηκαν κυρίως από ταξιδιωτικό γραφείο με έδρα την Γκουανγκτζού, το οποίο προσέφερε ένα 5ήμερο οργανωμένο ταξίδι στην Μπανγκόκ για την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι πτήσεις τσάρτερ είναι ειδικά προγραμματισμένες με βάση τη ζήτηση και συνήθως γεμίζουν αποκλειστικά με επιβάτες που προσλαμβάνονται από ταξιδιωτικά γραφεία.
Ωστόσο, παράγοντες του κλάδου εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με το κατά πόσον η Jeju Air μπορεί να έχει υπερβάλει εαυτόν προγραμματίζοντας υπερβολικές πτήσεις τσάρτερ κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής στο τέλος του έτους. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Νότιας Κορέας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πτήσεις τσάρτερ που εκτελούνται από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Jeju Air.
«Στην περίπτωση των περιφερειακών αεροδρομίων, υπάρχουν πολύ λίγα τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, οπότε συχνά βασίζονται σε πτήσεις τσάρτερ. Δεδομένου ότι οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, η πλειονότητα των πτήσεων τσάρτερ εκτελείται από αυτές τις εταιρείες», δήλωσε αξιωματούχος της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Η Jeju Air έχει αναγνωριστεί ότι έχει ένα από τα υψηλότερα μέσα μηνιαία ποσοστά χρήσης αεροσκαφών μεταξύ των εγχώριων αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο μέσος μηνιαίος χρόνος πτήσης ανά αεροσκάφος της Jeju Air καταγράφηκε στις 418 ώρες την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ο μεγαλύτερος μεταξύ των έξι εγχώριων αερομεταφορέων χαμηλού κόστους. Άλλοι ανταγωνιστές ανέφεραν χαμηλότερα ποσοστά, με την Jin Air να καταγράφει 371 ώρες και την T'way Air 386 ώρες ανά αεροσκάφος κατά την ίδια περίοδο.
Οι αερομεταφορείς πλήρους υπηρεσίας είχαν συγκριτικά μικρότερο μέσο μηνιαίο χρόνο πτήσης, με την Korean Air στις 355 ώρες και την Asiana Airlines στις 335 ώρες ανά αεροσκάφος.
Ακυρώσεις εισιτηρίων
Η Jeju Air δήλωσε ότι περίπου 68.000 κρατήσεις πτήσεων (πάνω από 33.000 για πτήσεις εσωτερικού και 34.000 για διεθνή δρομολόγια) έχουν ακυρωθεί, με την πλειονότητα των ακυρώσεων να πραγματοποιείται μετά το αεροπορικό δυστύχημα.
Την αποκάλυψη αυτή μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, το οποίο ανέφερε επίσης ότι τα τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία ανέφεραν μια έξαρση στις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων στον απόηχο του χειρότερου αεροπορικού δυστυχήματος επί νοτιοκορεατικού εδάφους.
«Είχαμε περίπου 40 ερωτήματα σχετικά με ακυρώσεις ταξιδιών μόνο την Κυριακή», δήλωσε ένας ταξιδιωτικός πράκτορας στο πρακτορείο ειδήσεων Yonhap. «Είδαμε περίπου διπλάσιο αριθμό ακυρώσεων από τον συνηθισμένο και μείωση 50% στις κρατήσεις».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών