
Τα καυχήματα και τα χαμόγελα του James Taiclet στους επενδυτές για το πρόγραμμα του αεροσκάφους πάγωσαν ξαφνικά από τη συντριβή ενός stealth στην Αλάσκα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της μεγαλύτερης εταιρείας όπλων στον κόσμο, της Lockheed Martin, και κατασκευάστριας του πιο ακριβού οπλικού συστήματος του στρατού των ΗΠΑ, του μαχητικού stealth F-35, μιλώντας στους επενδυτές την Τρίτη (28/1/12025) τόνιζε ότι η επίθεση του Ισραήλ στην αεράμυνα του Ιράν τον Οκτώβριο 2024 κατέδειξε τη μεγάλη αξία του συγκεκριμένου αεροσκάφους.
Τα καυχήματα του James Taiclet στους επενδυτές για το πρόγραμμα του αεροσκάφους πάγωσαν ξαφνικά από τα γεγονότα την ίδια μέρα, όταν κυκλοφόρησε βίντεο με ένα εκτός ελέγχου F-35 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να συντρίβεται και να καίγεται ολοσχερώς στην Αλάσκα, μετά την εκτίναξη του πιλότου του.

«Δυσλειτουργία εν πτήσει»
Μια «δυσλειτουργία εν πτήσει» οδήγησε στη συντριβή, είπε ο σμήναρχος Paul Townsend, διοικητής της 354ης Πτέρυγας Μάχης, σε συνέντευξη Τύπου.
Ο Townsend υποσχέθηκε «μια διεξοδική έρευνα με την ελπίδα να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να επαναληφθούν τέτοια περιστατικά».
Ακόμη και εκτός από τις αμφιβολίες που εγείρονται από τη συντριβή, ο ισχυρισμός από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Lockheed, δεν υποστηρίζεται από την πραγματικότητα που υπογραμμίζει τα σοβαρά προβλήματα με το πρόγραμμα F-35 που εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τους Αμερικανούς φορολογούμενους με 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Dan Grazier, ανώτερος συνεργάτης και διευθυντής προγράμματος στο Stimson Centre, επισήμανε ότι ο Taiclet μπορεί να εμπλακεί σε σοβαρά προβλήματα διαφημίζοντας την αποτελεσματικότητα της ισραηλινής παραλλαγής του F-35, γνωστής ως Adir, και της αμερικανικής που χρησιμοποιείται οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.
Διαφορετικό αεροσκάφος το ισραηλινό F -35
«Δεν είναι σωστή η σύγκριση μεταξύ του F-35 Adir και του αμερικανικού F-35. Είναι διαφορετικά αεροσκάφη» , είπε ο Grazier.
«Οι Ισραηλινοί πήραν μια ειδική απαλλαγή που κανένας άλλος συνεργάτης ή πελάτης του προγράμματος των F -35 δεν έχει.
Οι Ισραηλινοί πέτυχαν μία συμφωνία με την οποία έχουν τον έλεγχο των βασικών δικαιωμάτων δεδομένων στο αεροσκάφος, ώστε να μπορούν να τροποποιήσουν το F-35 με τρόπους που κανείς άλλος δεν μπορεί.
Είναι διαφορετικό από τα F-35 όλων των άλλων».

Ο Grazier πρόσθεσε επίσης ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τη χρήση των F-35 στην επίθεση στην αεράμυνα του Ιράν θέτει υπό αμφισβήτηση τους ισχυρισμούς της Lockheed.
«Αν οι Ισραηλινοί μπόρεσαν να καταστρέψουν ιρανικά συστήματα αεράμυνας με το αεροσκάφος εν στάσει τότε εγείρεται το εξής ερώτημα: Έπρεπε να γίνει με ένα F-35;», ρώτησε ο Grazier.
Γιατί οι ΗΠΑ δεν έστειλαν F - 35 στη μεγάλη επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ
«Θα μου έκανε πολύ μεγαλύτερη εντύπωση αν έλεγαν ότι τα F-35 πέταξαν απευθείας πάνω από το Ιράν και κατέστρεφαν τους στόχους τους από κοντινή απόσταση, αλλά αν κατέστρεφαν στόχους αεράμυνας από απόσταση, τότε θέλω να μάθω γιατί χρειάζονταν ένα αεροσκάφος stealth.
Μια κεντρική κριτική στο πρόγραμμα F-35 είναι ότι παρά το κόστος του τα αεροσκάφη έχουν εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό ετοιμότητας.

Τον Απρίλιο 2024, οι αξιωματούχοι αναγνώρισαν ότι τα F-35 των ΗΠΑ είναι ικανά αποστολής μόνο στο 55,7% των περιπτώσεων», τόνισε ο Grazier.
Υποστηρίζει ότι η έλλειψη ετοιμότητας εμφανίστηκε πλήρως τον Απρίλιο 2024, όταν ο στρατός των ΗΠΑ έπαιξε κεντρικό ρόλο στην καταπολέμηση μιας μαζικής ιρανικής επίθεσης με drones και πυραύλων στο Ισραήλ, αλλά δεν έστειλε F-35.
«Κατά τη μεγάλη επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ, οι ΗΠΑ δεν έστειλαν κανένα F-35.
Στείλαμε F-15.
Γιατί δεν χρησιμοποιήσαμε F-35 για να αμυνθούμε ενάντια στην ιρανική επίθεση;» διερωτήθηκε.
Ο Taiclet διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι η Lockheed «προσβλέπει σε μια πολύ παραγωγική εργασιακή σχέση με τον Πρόεδρο Trump, την ομάδα του και το νέο Κογκρέσο για την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας» και είπε pvw «είναι επικεντρωμένος στην παροχή της καλύτερης αμυντικής τεχνολογίας κρίσιμης σημασίας για την αποστολή τον κόσμο και με τη μεγαλύτερη αξία για τον Αμερικανό φορολογούμενο».
Καυχήθηκε επίσης για το πώς τα F-35 δίνουν στο Ισραήλ τα εργαλεία για να ξεκινήσει έναν νέο πόλεμο στη Μέση Ανατολή.
Η επιτυχία των F-35 του Ισραήλ στην εξάλειψη της αεράμυνας του Ιράν βοηθά «να ανοίξει ο δρόμος για αεροσκάφη 4ης γενιάς και drones» δήλωσε.
Το πανάκριβο αεροσκάφος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, που αποτυπώνονται στα συνεχή ατυχήματα..
Πολλά αεροσκάφη είχαν ατυχήματα λόγω προβλημάτων λογισμικού.
Προβλήματα επίσης παρουσιάζονται και στην αορατότητα (stealth).
Προβλήματα παρουσιάστηκαν επίσης στην επίδειξη του πολυδιαφημισμένου κράνους, το οποίο κοστίζει όσο ένα σπορ αυτοκίνητο: 400 χιλιάδες δολάρια.
Και ο πίνακας οργάνων της οθόνης αφής στο πιλοτήριο, σύμφωνα με τους δοκιμαστές, συχνά δεν ανταποκρινόταν στα αγγίγματα —σύμφωνα με ορισμένα δεδομένα, στο 20% των περιπτώσεων.
Όλες αυτές οι αδυναμίες και τα προβλήματα συνθέτουν μια όχι πολύ ρόδινη εικόνα για την Ουάσιγκτον: τα περισσότερα F-35, σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, δεν είναι έτοιμα για μάχη.
Γεγονός είναι ότι τόσο το γραφείο προγράμματος όσο και το Πεντάγωνο χρησιμοποιούν τη διατύπωση «ικανά για αποστολή» στις αναφορές τους για την κατάσταση των μαχητικών.
Δηλαδή, το αεροσκάφος μπορεί να πετάξει και να εκτελέσει ορισμένες μάχιμες αποστολές.
Πλήρης ετοιμότητα μάχης σημαίνει πλήρης ικανότητα για αποστολή.
Σύμφωνα με έκθεση του Λογιστικού Επιμελητηρίου, τα αεροσκάφη είναι μερικώς έτοιμα για μάχη - 54,69%, πλήρως έτοιμα για μάχη - 27,75%.
Αυτό είναι πολύ λιγότερο από αυτό που απαιτείται.

Τα προβλήματα με τον κινητήρα
Το F-35 αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες και λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.

Μειωμένη η ζωή του
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποπτέραρχος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από το 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
www.bankingnews.gr
Τα καυχήματα του James Taiclet στους επενδυτές για το πρόγραμμα του αεροσκάφους πάγωσαν ξαφνικά από τα γεγονότα την ίδια μέρα, όταν κυκλοφόρησε βίντεο με ένα εκτός ελέγχου F-35 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να συντρίβεται και να καίγεται ολοσχερώς στην Αλάσκα, μετά την εκτίναξη του πιλότου του.

«Δυσλειτουργία εν πτήσει»
Μια «δυσλειτουργία εν πτήσει» οδήγησε στη συντριβή, είπε ο σμήναρχος Paul Townsend, διοικητής της 354ης Πτέρυγας Μάχης, σε συνέντευξη Τύπου.
Ο Townsend υποσχέθηκε «μια διεξοδική έρευνα με την ελπίδα να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να επαναληφθούν τέτοια περιστατικά».
Ακόμη και εκτός από τις αμφιβολίες που εγείρονται από τη συντριβή, ο ισχυρισμός από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Lockheed, δεν υποστηρίζεται από την πραγματικότητα που υπογραμμίζει τα σοβαρά προβλήματα με το πρόγραμμα F-35 που εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τους Αμερικανούς φορολογούμενους με 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Dan Grazier, ανώτερος συνεργάτης και διευθυντής προγράμματος στο Stimson Centre, επισήμανε ότι ο Taiclet μπορεί να εμπλακεί σε σοβαρά προβλήματα διαφημίζοντας την αποτελεσματικότητα της ισραηλινής παραλλαγής του F-35, γνωστής ως Adir, και της αμερικανικής που χρησιμοποιείται οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.
Διαφορετικό αεροσκάφος το ισραηλινό F -35
«Δεν είναι σωστή η σύγκριση μεταξύ του F-35 Adir και του αμερικανικού F-35. Είναι διαφορετικά αεροσκάφη» , είπε ο Grazier.
«Οι Ισραηλινοί πήραν μια ειδική απαλλαγή που κανένας άλλος συνεργάτης ή πελάτης του προγράμματος των F -35 δεν έχει.
Οι Ισραηλινοί πέτυχαν μία συμφωνία με την οποία έχουν τον έλεγχο των βασικών δικαιωμάτων δεδομένων στο αεροσκάφος, ώστε να μπορούν να τροποποιήσουν το F-35 με τρόπους που κανείς άλλος δεν μπορεί.
Είναι διαφορετικό από τα F-35 όλων των άλλων».

Ο Grazier πρόσθεσε επίσης ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τη χρήση των F-35 στην επίθεση στην αεράμυνα του Ιράν θέτει υπό αμφισβήτηση τους ισχυρισμούς της Lockheed.
«Αν οι Ισραηλινοί μπόρεσαν να καταστρέψουν ιρανικά συστήματα αεράμυνας με το αεροσκάφος εν στάσει τότε εγείρεται το εξής ερώτημα: Έπρεπε να γίνει με ένα F-35;», ρώτησε ο Grazier.
Γιατί οι ΗΠΑ δεν έστειλαν F - 35 στη μεγάλη επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ
«Θα μου έκανε πολύ μεγαλύτερη εντύπωση αν έλεγαν ότι τα F-35 πέταξαν απευθείας πάνω από το Ιράν και κατέστρεφαν τους στόχους τους από κοντινή απόσταση, αλλά αν κατέστρεφαν στόχους αεράμυνας από απόσταση, τότε θέλω να μάθω γιατί χρειάζονταν ένα αεροσκάφος stealth.
Μια κεντρική κριτική στο πρόγραμμα F-35 είναι ότι παρά το κόστος του τα αεροσκάφη έχουν εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό ετοιμότητας.

Τον Απρίλιο 2024, οι αξιωματούχοι αναγνώρισαν ότι τα F-35 των ΗΠΑ είναι ικανά αποστολής μόνο στο 55,7% των περιπτώσεων», τόνισε ο Grazier.
Υποστηρίζει ότι η έλλειψη ετοιμότητας εμφανίστηκε πλήρως τον Απρίλιο 2024, όταν ο στρατός των ΗΠΑ έπαιξε κεντρικό ρόλο στην καταπολέμηση μιας μαζικής ιρανικής επίθεσης με drones και πυραύλων στο Ισραήλ, αλλά δεν έστειλε F-35.
«Κατά τη μεγάλη επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ, οι ΗΠΑ δεν έστειλαν κανένα F-35.
Στείλαμε F-15.
Γιατί δεν χρησιμοποιήσαμε F-35 για να αμυνθούμε ενάντια στην ιρανική επίθεση;» διερωτήθηκε.
Λόγια του αέρα στους επενδυτές - Το αεροσκάφος είναι προβληματικόJUST IN: F-35 fighter jet crashes at Eielson Air Force Base in Alaska. The pilot survived pic.twitter.com/zEuPNY8jqk
— BNO News (@BNONews) January 29, 2025
Ο Taiclet διαβεβαίωσε τους επενδυτές ότι η Lockheed «προσβλέπει σε μια πολύ παραγωγική εργασιακή σχέση με τον Πρόεδρο Trump, την ομάδα του και το νέο Κογκρέσο για την ενίσχυση της εθνικής μας άμυνας» και είπε pvw «είναι επικεντρωμένος στην παροχή της καλύτερης αμυντικής τεχνολογίας κρίσιμης σημασίας για την αποστολή τον κόσμο και με τη μεγαλύτερη αξία για τον Αμερικανό φορολογούμενο».
Καυχήθηκε επίσης για το πώς τα F-35 δίνουν στο Ισραήλ τα εργαλεία για να ξεκινήσει έναν νέο πόλεμο στη Μέση Ανατολή.
Η επιτυχία των F-35 του Ισραήλ στην εξάλειψη της αεράμυνας του Ιράν βοηθά «να ανοίξει ο δρόμος για αεροσκάφη 4ης γενιάς και drones» δήλωσε.
Προβλήματα με το λογισμικόVideo circulating online shows the moment an F-35 fighter jet crashed Tuesday during a training exercise at Eielson Air Force Base in Alaska.
— ABC News (@ABC) January 29, 2025
The pilot experienced an “inflight malfunction” but was able to safely eject from the aircraft, officials said. https://t.co/dsv7KRNNJN pic.twitter.com/YaTfonFS7S
Το πανάκριβο αεροσκάφος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, που αποτυπώνονται στα συνεχή ατυχήματα..
Πολλά αεροσκάφη είχαν ατυχήματα λόγω προβλημάτων λογισμικού.
Προβλήματα επίσης παρουσιάζονται και στην αορατότητα (stealth).
Προβλήματα παρουσιάστηκαν επίσης στην επίδειξη του πολυδιαφημισμένου κράνους, το οποίο κοστίζει όσο ένα σπορ αυτοκίνητο: 400 χιλιάδες δολάρια.
Και ο πίνακας οργάνων της οθόνης αφής στο πιλοτήριο, σύμφωνα με τους δοκιμαστές, συχνά δεν ανταποκρινόταν στα αγγίγματα —σύμφωνα με ορισμένα δεδομένα, στο 20% των περιπτώσεων.
Όλες αυτές οι αδυναμίες και τα προβλήματα συνθέτουν μια όχι πολύ ρόδινη εικόνα για την Ουάσιγκτον: τα περισσότερα F-35, σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, δεν είναι έτοιμα για μάχη.
Γεγονός είναι ότι τόσο το γραφείο προγράμματος όσο και το Πεντάγωνο χρησιμοποιούν τη διατύπωση «ικανά για αποστολή» στις αναφορές τους για την κατάσταση των μαχητικών.
Δηλαδή, το αεροσκάφος μπορεί να πετάξει και να εκτελέσει ορισμένες μάχιμες αποστολές.
Πλήρης ετοιμότητα μάχης σημαίνει πλήρης ικανότητα για αποστολή.
Σύμφωνα με έκθεση του Λογιστικού Επιμελητηρίου, τα αεροσκάφη είναι μερικώς έτοιμα για μάχη - 54,69%, πλήρως έτοιμα για μάχη - 27,75%.
Αυτό είναι πολύ λιγότερο από αυτό που απαιτείται.
Τα προβλήματα με τον κινητήρα
Το F-35 αντιμετωπίζει επιχειρησιακές δυσκολίες και λόγω των προβλημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα του.
Aνώτατος αξιωματούχος των ΗΠΑ αποκάλυψε ότι οι κινητήρες Pratt & Whitney F135 που τροφοδοτούν τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 παρουσιάζουν πρόβλημα.
Η συνεχής λειτουργία των κινητήρων σε υψηλότερες από τις αναμενόμενες θερμοκρασίες και οι αυξημένες δραστηριότητες συντήρησης και υλικοτεχνικής στήριξης υποβαθμίζουν τα συνολικά ποσοστά ετοιμότητας του F-35.
Ως αποτέλεσμα, ο αμερικανικός στρατός θεωρεί τις προτεινόμενες βελτιώσεις κινητήρα για όλους τους τύπους F-35 Joint Strike Fighter ως κρίσιμες, πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Κορυφαίοι στρατιωτικοί ηγέτες των ΗΠΑ υπογράμμισαν τις αδυναμίες του κινητήρα F135 όταν δικαιολόγησαν την απόφαση να αναληφθεί πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του πυρήνα του κινητήρα (ECU) ενώπιον των μελών της υποεπιτροπής της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Στην πρόταση προϋπολογισμού του Πενταγώνου για το οικονομικό έτος 2024, ο στρατός των ΗΠΑ απέρριψε την ιδέα της ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για τα F-35, με βάση το Advanced Engine Transition Program (AETP), λόγω υψηλού αναμενόμενου κόστους και τεχνικών προκλήσεων.

Μειωμένη η ζωή του
Ο αμερικανικός στρατός θεωρεί σημαντική μια αναβάθμιση, επειδή το «Σύστημα Διαχείρισης Ισχύος», που κατασκευάστηκε από τη Lockheed Martin, «δεν αποδίδει», οδηγώντας σε μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών F-35 του Πενταγώνου διαθέτει μόνο περίπου τα μισά αεροσκάφη που θεωρούνται ικανά για αποστολή, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από τον στόχο του 65%, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αξιωματικό του Προγράμματος F-35.
Κατά την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον του Κογκρέσου ως εκτελεστικός αξιωματικός του προγράμματος F-35, ο υποπτέραρχος της Πολεμικής Αεροπορίας Mike Schmidt εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του που μόνο ο μισός στόλος των Ηνωμένων Πολιτειών Joint Strike Fighter είναι επιχειρησιακός από τον Φεβρουάριο του 2023, κάτι που περιέγραψε ως μη ικανοποιητική εικόνα.
Ο διευθυντής του προγράμματος είπε ότι από το 2023, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός επιχειρησιακών αεροσκαφών στον στόλο με περισσότερα από 540 F-35 είναι 53,1%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών