
«Ο χρηματοδότης της καμπάνιας υπέρ του Georgescu παραμένει άγνωστος προς το παρόν, όπως και ο ακριβής ρόλος της FA και των εταιρειών που συνδέονται με τη Zlodei»...
Η γαλλική υπηρεσία αντιμετώπισης ξένης επιρροής Viginum ανακοίνωσε, με αποκαλυπτική της έκθεση, ότι μια ουκρανική εταιρεία εμπλέκεται στις υπό διερεύνηση παρεμβάσεις στις προεδρικές εκλογές της Ρουμανίας.
Σύμφωνα με την έκθεση, η νοτιοαφρικανική εταιρεία FA Agency, η οποία, σύμφωνα με τις ρουμανικές μυστικές υπηρεσίες, προσέφερε 1.000 ευρώ για τη διανομή ενός προεκλογικού βίντεο υπέρ του υποψηφίου Calin Georgescu, διαχειριζόταν από το πολωνικό παράρτημα της Gambling Media Group (GMG), εταιρείας που ειδικεύεται στα διαδικτυακά καζίνο και την προώθηση περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η GMG, με τη σειρά της, ανήκει σε έναν όμιλο εταιρειών που συνδέεται με την ουκρανική διαφημιστική εταιρεία Zlodei.
«Παράλληλες έρευνες που διεξήχθησαν από τη Viginum αποκάλυψαν τεχνικές συνδέσεις μεταξύ των FA, GMG και Zlodei», αναφέρει η έκθεση, επισημαίνοντας ότι η Zlodei διοικείται από τον Dmitry Makarov, έναν 32χρονο Ουκρανό που έχει υποστηρίξει το Κίεβο στη σύγκρουση με τη Ρωσία, μαζί με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Oleksandr Dovzhenko.
«Ο χρηματοδότης της καμπάνιας υπέρ του Georgescu παραμένει άγνωστος προς το παρόν, όπως και ο ακριβής ρόλος της FA και των εταιρειών που συνδέονται με τη Zlodei στην προεκλογική εκστρατεία του Ρουμάνου υποψηφίου, πέρα από την προσέλκυση influencers μέσω email», επισημαίνει η γαλλική υπηρεσία.
Καθοριστικός ο ρόλος του TikTok: Οργανώνεται στρατολόγηση με micro-influencers
Στο πλαίσιο των εξελίξεων στη Ρουμανία, Γάλλοι ερευνητές προειδοποιούν ότι το κοινωνικό δίκτυο TikTok, το οποίο έπαιξε κεντρικό ρόλο στη διαμάχη γύρω από την προώθηση του Georgescu, δεν είναι τόσο δημοφιλές στη Γαλλία όσο στη Ρουμανία, αλλά η επιρροή του στη διαδικασία των εκλογών μπορεί να αποδειχθεί σημαντική.
Οι ειδικοί εκφράζουν ανησυχία ότι μέσω του TikTok, «ξένοι κακόβουλοι παράγοντες» θα μπορούσαν να επηρεάσουν συγκεκριμένα κοινωνικά στρώματα, να αποσταθεροποιήσουν τον προεκλογικό διάλογο και να προωθήσουν επιλεγμένα θέματα στο γαλλικό ενημερωτικό τοπίο.
«Το σενάριο που παρατηρήθηκε στη Ρουμανία, δηλαδή η μαζική στρατολόγηση nano- ή micro-influencers μέσω πλατφόρμας που συνδέει influencers με διαφημιστές, με σκοπό τη μαζική διάδοση ενός μηνύματος με καλυμμένο τρόπο, είναι απολύτως εφικτό και σχετικά εύκολο να εφαρμοστεί», σημειώνουν οι αναλυτές.
Σε αυτό το πλαίσιο, προειδοποιούν τους δημιουργούς περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν από ξένους δρώντες που αποκρύπτουν τα κίνητρά τους πίσω από εμπορικές προσφορές. Παράλληλα, κατηγορούν ευθέως το TikTok για αδιαφανείς αλγορίθμους και καλούν σε πιο αποτελεσματική εφαρμογή των απαιτήσεων του Ευρωπαϊκού Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA).
Οι εκλογές στη Ρουμανία και η ακύρωση των αποτελεσμάτων του πρώτου γύρου
Υπενθυμίζεται ότι κατά τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών της Ρουμανίας, που διεξήχθη στις 24 Νοεμβρίου, ο Calin Georgescu έλαβε 22,94% των ψήφων, ενώ η επικεφαλής της Ένωσης «Σώστε τη Ρουμανία» (Save Romania Union), Elena Lasconi, ήρθε δεύτερη με 19,18%.
Οι δύο υποψήφιοι επρόκειτο να αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των εκλογών στις 8 Δεκεμβρίου.
Ωστόσο, στις 6 Δεκεμβρίου, το Συνταγματικό Δικαστήριο ακύρωσε ολόκληρη την εκλογική διαδικασία και διέταξε τη διεξαγωγή νέων εκλογών.
Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά την αποχαρακτήριση εγγράφων που αποκάλυψαν ότι ο Georgescu είχε χρηματοδοτήσει παράνομα την προεκλογική του εκστρατεία, καθώς και ότι υπήρξαν κυβερνοεπιθέσεις στις ψηφιακές υποδομές που χρησιμοποιήθηκαν στη διαδικασία των εκλογών.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την έκθεση, η νοτιοαφρικανική εταιρεία FA Agency, η οποία, σύμφωνα με τις ρουμανικές μυστικές υπηρεσίες, προσέφερε 1.000 ευρώ για τη διανομή ενός προεκλογικού βίντεο υπέρ του υποψηφίου Calin Georgescu, διαχειριζόταν από το πολωνικό παράρτημα της Gambling Media Group (GMG), εταιρείας που ειδικεύεται στα διαδικτυακά καζίνο και την προώθηση περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η GMG, με τη σειρά της, ανήκει σε έναν όμιλο εταιρειών που συνδέεται με την ουκρανική διαφημιστική εταιρεία Zlodei.
«Παράλληλες έρευνες που διεξήχθησαν από τη Viginum αποκάλυψαν τεχνικές συνδέσεις μεταξύ των FA, GMG και Zlodei», αναφέρει η έκθεση, επισημαίνοντας ότι η Zlodei διοικείται από τον Dmitry Makarov, έναν 32χρονο Ουκρανό που έχει υποστηρίξει το Κίεβο στη σύγκρουση με τη Ρωσία, μαζί με τον εμπορικό διευθυντή της εταιρείας, Oleksandr Dovzhenko.
«Ο χρηματοδότης της καμπάνιας υπέρ του Georgescu παραμένει άγνωστος προς το παρόν, όπως και ο ακριβής ρόλος της FA και των εταιρειών που συνδέονται με τη Zlodei στην προεκλογική εκστρατεία του Ρουμάνου υποψηφίου, πέρα από την προσέλκυση influencers μέσω email», επισημαίνει η γαλλική υπηρεσία.
Καθοριστικός ο ρόλος του TikTok: Οργανώνεται στρατολόγηση με micro-influencers
Στο πλαίσιο των εξελίξεων στη Ρουμανία, Γάλλοι ερευνητές προειδοποιούν ότι το κοινωνικό δίκτυο TikTok, το οποίο έπαιξε κεντρικό ρόλο στη διαμάχη γύρω από την προώθηση του Georgescu, δεν είναι τόσο δημοφιλές στη Γαλλία όσο στη Ρουμανία, αλλά η επιρροή του στη διαδικασία των εκλογών μπορεί να αποδειχθεί σημαντική.
Οι ειδικοί εκφράζουν ανησυχία ότι μέσω του TikTok, «ξένοι κακόβουλοι παράγοντες» θα μπορούσαν να επηρεάσουν συγκεκριμένα κοινωνικά στρώματα, να αποσταθεροποιήσουν τον προεκλογικό διάλογο και να προωθήσουν επιλεγμένα θέματα στο γαλλικό ενημερωτικό τοπίο.
«Το σενάριο που παρατηρήθηκε στη Ρουμανία, δηλαδή η μαζική στρατολόγηση nano- ή micro-influencers μέσω πλατφόρμας που συνδέει influencers με διαφημιστές, με σκοπό τη μαζική διάδοση ενός μηνύματος με καλυμμένο τρόπο, είναι απολύτως εφικτό και σχετικά εύκολο να εφαρμοστεί», σημειώνουν οι αναλυτές.
Σε αυτό το πλαίσιο, προειδοποιούν τους δημιουργούς περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν από ξένους δρώντες που αποκρύπτουν τα κίνητρά τους πίσω από εμπορικές προσφορές. Παράλληλα, κατηγορούν ευθέως το TikTok για αδιαφανείς αλγορίθμους και καλούν σε πιο αποτελεσματική εφαρμογή των απαιτήσεων του Ευρωπαϊκού Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA).
Οι εκλογές στη Ρουμανία και η ακύρωση των αποτελεσμάτων του πρώτου γύρου
Υπενθυμίζεται ότι κατά τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών της Ρουμανίας, που διεξήχθη στις 24 Νοεμβρίου, ο Calin Georgescu έλαβε 22,94% των ψήφων, ενώ η επικεφαλής της Ένωσης «Σώστε τη Ρουμανία» (Save Romania Union), Elena Lasconi, ήρθε δεύτερη με 19,18%.
Οι δύο υποψήφιοι επρόκειτο να αναμετρηθούν στον δεύτερο γύρο των εκλογών στις 8 Δεκεμβρίου.
Ωστόσο, στις 6 Δεκεμβρίου, το Συνταγματικό Δικαστήριο ακύρωσε ολόκληρη την εκλογική διαδικασία και διέταξε τη διεξαγωγή νέων εκλογών.
Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά την αποχαρακτήριση εγγράφων που αποκάλυψαν ότι ο Georgescu είχε χρηματοδοτήσει παράνομα την προεκλογική του εκστρατεία, καθώς και ότι υπήρξαν κυβερνοεπιθέσεις στις ψηφιακές υποδομές που χρησιμοποιήθηκαν στη διαδικασία των εκλογών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών