
Το AIM-260A, γνωστό ως Joint Advanced Tactical Missile (JATM), αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει το παλιό AIM-120 AMRAAM, διατηρώντας παράλληλα ένα παρόμοιο αποτύπωμα για ενσωμάτωση με μαχητικά όπως τα F-35 και F/A-18
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έδειξε για πρώτη φορά στον κόσμο τον σχεδιασμό του προηγμένου πυραύλου αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς του, του AIM-260A JATM, πάνω στον οποίο εργάζονται Αμερικανοί μηχανικοί.
Η εικόνα του πυρομαχικού κυκλοφόρησε από τη Διοίκηση Ναυτικών Συστημάτων Αεροπορίας (NAVAIR) ως μέρος μιας ανασκόπησης της τρέχουσας ανάπτυξης πυραύλων.
Η δημοσίευση, με ημερομηνία Φεβρουαρίου 2025 και αναρτήθηκε στην πύλη Naval News, έδωσε στους ειδικούς και στο κοινό την πρώτη λεπτομερή ματιά στο όπλο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την αμερικανική αεροπορική υπεροχή στους ουρανούς.
Τα διακριτικά χαρακτηριστικά του πυραύλου - η απουσία επιφανειών ελέγχου στη μέση και ένας πιθανός εκσυγχρονισμένος κινητήρας στερεού καυσίμου - υποδηλώνουν την αυξημένη εμβέλεια και τη συμβατότητά του με τις υπάρχουσες πλατφόρμες.
Το AIM-260A, γνωστό ως Joint Advanced Tactical Missile (JATM), αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει το παλιό AIM-120 AMRAAM, διατηρώντας παράλληλα ένα παρόμοιο αποτύπωμα για ενσωμάτωση με μαχητικά όπως τα F-35 και F/A-18.
Οι αποδόσεις δείχνουν ότι ο πύραυλος έχει πιο κομψό νέο σχεδιασμό και ένας προτεινόμενος κινητήρας δύο σταδίων θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την εμβέλειά του.
Είναι μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σχέση με μια προηγούμενη απεικόνιση που κυκλοφόρησε από την Πολεμική Αεροπορία το 2022 και άφησε περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις.
Η παρουσίαση του NAVAIR υπογραμμίζει τις φιλοδοξίες του Πενταγώνου να κατασκευάσει ένα όπλο που μπορεί να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες απειλές, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών και ρωσικών εξελίξεων σε πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς.
Παρά τη μυστικότητα γύρω από το έργο, ορισμένες λεπτομέρειες έχουν διαρρεύσει στο κοινό.
Οι δοκιμές του AIM-260A ξεκίνησαν το 2020 χρησιμοποιώντας μη επανδρωμένα αεροσκάφη στόχων QF-16 και ο πρώην υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Frank Kendall, ανακοίνωσε την έναρξη της σειριακής παραγωγής το 2023.
Ωστόσο, από τον Φεβρουάριο του 2025, η ακριβής κατάσταση του προγράμματος παραμένει ασαφής - το Πεντάγωνο δεν αποκαλύπτει εάν έχει φτάσει σε πλήρη ετοιμότητα. Εν τω μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Raytheon John Norman άφησε να εννοηθεί ότι η νεότερη έκδοση του AMRAAM, το AIM-120D-3, πλησιάζει ήδη σε εμβέλεια 100 μιλίων (160 km), αλλά το AIM-260A πιθανότατα θα ξεπεράσει αυτό το όριο, υποσχόμενος ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη μάχη.
Το έργο AIM-260A, που αναπτύχθηκε από κοινού από τη Lockheed Martin και τη Raytheon, σχεδιάστηκε αρχικά ως απάντηση στις αυξανόμενες δυνατότητες των ρωσικών πυραύλων R-37M και των κινεζικών πυραύλων PL-15, των οποίων η εμβέλεια υπερβαίνει τα 200 km.
Σύμφωνα με το Defense News, το 2021, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ολοκλήρωσε με επιτυχία μια σειρά δοκιμών JATM, επιβεβαιώνοντας την ικανότητά της να χτυπά στόχους σε αποστάσεις απρόσιτες για το AMRAAM. Οι αναλυτές προτείνουν ότι ο πύραυλος μπορεί να φτάσει τα 200-250 km.
www.bankingnews.gr
Η εικόνα του πυρομαχικού κυκλοφόρησε από τη Διοίκηση Ναυτικών Συστημάτων Αεροπορίας (NAVAIR) ως μέρος μιας ανασκόπησης της τρέχουσας ανάπτυξης πυραύλων.
Η δημοσίευση, με ημερομηνία Φεβρουαρίου 2025 και αναρτήθηκε στην πύλη Naval News, έδωσε στους ειδικούς και στο κοινό την πρώτη λεπτομερή ματιά στο όπλο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει την αμερικανική αεροπορική υπεροχή στους ουρανούς.
Τα διακριτικά χαρακτηριστικά του πυραύλου - η απουσία επιφανειών ελέγχου στη μέση και ένας πιθανός εκσυγχρονισμένος κινητήρας στερεού καυσίμου - υποδηλώνουν την αυξημένη εμβέλεια και τη συμβατότητά του με τις υπάρχουσες πλατφόρμες.
Το AIM-260A, γνωστό ως Joint Advanced Tactical Missile (JATM), αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει το παλιό AIM-120 AMRAAM, διατηρώντας παράλληλα ένα παρόμοιο αποτύπωμα για ενσωμάτωση με μαχητικά όπως τα F-35 και F/A-18.
Οι αποδόσεις δείχνουν ότι ο πύραυλος έχει πιο κομψό νέο σχεδιασμό και ένας προτεινόμενος κινητήρας δύο σταδίων θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την εμβέλειά του.
Είναι μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σχέση με μια προηγούμενη απεικόνιση που κυκλοφόρησε από την Πολεμική Αεροπορία το 2022 και άφησε περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις.
Η παρουσίαση του NAVAIR υπογραμμίζει τις φιλοδοξίες του Πενταγώνου να κατασκευάσει ένα όπλο που μπορεί να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες απειλές, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών και ρωσικών εξελίξεων σε πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς.
Παρά τη μυστικότητα γύρω από το έργο, ορισμένες λεπτομέρειες έχουν διαρρεύσει στο κοινό.
Οι δοκιμές του AIM-260A ξεκίνησαν το 2020 χρησιμοποιώντας μη επανδρωμένα αεροσκάφη στόχων QF-16 και ο πρώην υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Frank Kendall, ανακοίνωσε την έναρξη της σειριακής παραγωγής το 2023.
Ωστόσο, από τον Φεβρουάριο του 2025, η ακριβής κατάσταση του προγράμματος παραμένει ασαφής - το Πεντάγωνο δεν αποκαλύπτει εάν έχει φτάσει σε πλήρη ετοιμότητα. Εν τω μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Raytheon John Norman άφησε να εννοηθεί ότι η νεότερη έκδοση του AMRAAM, το AIM-120D-3, πλησιάζει ήδη σε εμβέλεια 100 μιλίων (160 km), αλλά το AIM-260A πιθανότατα θα ξεπεράσει αυτό το όριο, υποσχόμενος ακόμη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη μάχη.
Το έργο AIM-260A, που αναπτύχθηκε από κοινού από τη Lockheed Martin και τη Raytheon, σχεδιάστηκε αρχικά ως απάντηση στις αυξανόμενες δυνατότητες των ρωσικών πυραύλων R-37M και των κινεζικών πυραύλων PL-15, των οποίων η εμβέλεια υπερβαίνει τα 200 km.
Σύμφωνα με το Defense News, το 2021, η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ολοκλήρωσε με επιτυχία μια σειρά δοκιμών JATM, επιβεβαιώνοντας την ικανότητά της να χτυπά στόχους σε αποστάσεις απρόσιτες για το AMRAAM. Οι αναλυτές προτείνουν ότι ο πύραυλος μπορεί να φτάσει τα 200-250 km.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών