
Πίσω ολοταχώς για την απαγόρευση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, υποκύπτοντας στις λογικές εκκλήσεις του κλάδου για επιείκεια όσον αφορά τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων, βάζοντας σε κίνδυνο τη ναυαρχίδα της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Όπως αναφέρει το Politico, υπό την πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα χαλάρωση των στόχων εκπομπών CO₂ για το 2024, επιτρέποντας στις εταιρείες να συμμορφωθούν με μέσο όρο τριών ετών αντί για ετήσιο στόχο. Η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντική νίκη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που απειλούνταν με απώλειες δισεκατομμυρίων σε πρόστιμα για μη επίτευξη των στόχων.
Ενθαρρυμένοι από αυτή την επιτυχία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι πολιτικοί τους υποστηρικτές θέλουν περισσότερα.
- Η Γερμανία επιθυμεί μια εξαίρεση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα — μια συνθετική εναλλακτική λύση αντί της βενζίνης, η οποία όμως είναι πολύ πιο ακριβή από τα ορυκτά καύσιμα και δεν κατασκευάζεται σε μεγάλες ποσότητες.
- Η Ιταλία θέλει να αλλάξει ο νόμος για υπάρξει εξαίρεση για τα βιοκαύσιμα, παρά τις ανησυχίες για την αποψίλωση των δασών, την απώλεια βιοποικιλότητας και τη διάβρωση του εδάφους από τη χρήση του καυσίμου.
- Η Πολωνία υποστηρίζει επίσης αυτήν την ιδέα.
Άνοιξαν σαμπάνιες
Οι Γάλλοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής -συμπεριλαμβανομένου του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Stéphane Séjourné- έκαναν έναν γύρο νίκης σε ένα εργοστάσιο της Renault την Τετάρτη.
Πανηγύριζαν την ανακοίνωση της Επιτροπής ότι θα μείωνε τους φετινούς στόχους εκπομπών, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραπονέθηκαν ότι μπορούσαν να πληρώσουν δισεκατομμύρια πρόστιμα για την απώλεια του στόχου. Τώρα, αντί ο στόχος να βασίζεται στις φετινές πωλήσεις, θα βασίζεται σε μέσο όρο τριών ετών, γεγονός που διευκολύνει τις εταιρείες που έχουν κάνει λιγότερα για να καθαρίσουν τους στόλους τους.
«Πιθανότατα ήμουν ο πρώτος που σήκωσε το χέρι σε αυτό», δήλωσε στο POLITICO ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca De Meo, στο εργοστάσιο της Renault στο Douai στη βόρεια Γαλλία. Ως πρώην πρόεδρος του λόμπι αυτοκινήτων της ΕΕ ACEA, ο De Meo χτύπησε το τύμπανο για επιείκεια στους στόχους εκπομπών.
Ο De Meo χαιρέτισε επίσης την υποστήριξη της Επιτροπής για την τεχνολογική ουδετερότητα -που σημαίνει ότι όχι μόνο τα αυτοκίνητα με μπαταρίες μπορούν να επιτύχουν πράσινους στόχους- αν και επέμεινε ότι δεν θέλει να καταργήσει το μέτρο του 2035.
«Ανοίγει ένα παράθυρο σε μια λογική που πάντα υποστηρίζαμε. Πείτε μας πού θέλετε να πάμε, αλλά μην μας πείτε πώς», είπε, σημειώνοντας ότι «ο εχθρός δεν είναι μια τεχνολογία παρά μια άλλη - ο εχθρός είναι το CO2».
Δεν είναι όμως, όλοι οι κατασκευαστές ευχαριστημένοι. Η Volvo, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική Geely, εξέφρασε τη διαφωνία της με την αλλαγή των στόχων, δηλώνοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που «έχουν κάνει την προετοιμασία τους δεν πρέπει να τιμωρούνται από τελευταίες αλλαγές στη νομοθεσία».
Η Γαλλία συνεχίζει να στηρίζει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά υποστηρίζει τη χαλάρωση των φετινών στόχων εκπομπών ώστε να δοθεί χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμοστούν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών