
Ταχεία πρόοδος στην αεροδιαστημική καινοτομία – Η Κίνα μπορεί να προηγηθεί των ΗΠΑ τουλάχιστον κατά πέντε χρόνια
Πολυάριθμα ντοκουμέντα από διάφορες κινεζικές πηγές επιβεβαιώνουν την εντατικοποίηση των δοκιμαστικών πτήσεων ενός εκ των δύο μαχητικών έκτης γενιάς που αναπτύσσει η Κίνα, και συγκεκριμένα του μεγαλύτερου από τα δύο, γνωστού ως J-36.
Το αεροσκάφος εθεάθη στις 26 Μαρτίου να πραγματοποιεί την τέταρτη γνωστή δοκιμαστική του πτήση μέσα σε διάστημα τριών μηνών και τη δεύτερη μέσα σε μόλις δύο ημέρες.

Νέες εικόνες προσφέρουν πιο καθαρές λεπτομέρειες του πρωτοποριακού σχεδιασμού του, με τρεις κινητήρες και χωρίς ουραίο πτερύγιο.
Το νέο μαχητικό της Κίνας αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, επιτρέποντας τη μεταφορά σημαντικά μεγαλύτερου ραντάρ και βαρύτερου οπλικού φορτίου σε σχέση με τα υπάρχοντα μαχητικά, ενώ θα διαθέτει και μεγαλύτερη επιχειρησιακή αυτονομία.

Υπολογίζεται ότι η ακτίνα δράσης του με εσωτερικά καύσιμα θα ξεπερνά τα 3.500 χιλιόμετρα, τη στιγμή που το J-20 πέμπτης γενιάς φτάνει τα 2.000 χιλιόμετρα και τα αμερικανικά F-22 και F-35 μόλις τα 1.000 χιλιόμετρα.
Το αεροσκάφος βασίζεται σε μια μοναδική σχεδίαση τριών κινητήρων με ταχύπτερη πτέρυγα διπλού δέλτα και διαμόρφωση flying wing χωρίς ουραίο πτερύγιο.
Ταχεία πρόοδος στην αεροδιαστημική καινοτομία – Η Κίνα μπορεί να προηγηθεί των ΗΠΑ κατά πέντε χρόνια
Η υψηλή συχνότητα δοκιμαστικών πτήσεων του J-36 έρχεται μετά από τις επιτυχίες της Chengdu Aircraft Corporation στην ανάπτυξη του προηγούμενου μαχητικού της, J-20, το οποίο ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από τον μισό χρόνο που χρειάστηκαν οι ΗΠΑ και η Ρωσία για τα δικά τους μαχητικά πέμπτης γενιάς.

Συγκεκριμένα, το J-20 πέρασε από την πρώτη του πτήση τον Ιανουάριο του 2011 στην ένταξή του σε υπηρεσία μόλις έξι χρόνια αργότερα, τη στιγμή που το F-22 και το F-35 χρειάστηκαν 15 χρόνια για να φτάσουν στο ίδιο στάδιο.
Η ταχύτητα ανάπτυξης του νέου μαχητικού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η Κίνα να το εντάξει σε υπηρεσία πέντε χρόνια ή και περισσότερο πριν από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Την εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνει ο ειδικός σε κινεζικά αεροπορικά προγράμματα και συγγραφέας του βιβλίου China's Stealth Fighter: The J-20 'Mighty Dragon' and the Growing Challenge to Western Air Dominance, Abraham Abrams, ο οποίος σημείωσε:
«Η σύγκριση των επιδόσεων των κινεζικών και αμερικανικών αμυντικών βιομηχανιών τις τελευταίες δεκαετίες δείχνει ότι είναι πολύ πιθανό η Κίνα να διαθέσει πρώτη ένα μαχητικό έκτης γενιάς, πολύ πριν τις ΗΠΑ... Η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος ανάπτυξης του J-20 με εκείνο των αμερικανικών F-22 και F-35 παρέχει σαφείς ενδείξεις γι’ αυτό».
Οι ΗΠΑ επιλέγουν Boeing για το νέο μαχητικό – Αβεβαιότητα για το χρονοδιάγραμμα
Στις 21 Μαρτίου, επιβεβαιώθηκε ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ επέλεξε τη Boeing για την ανάπτυξη του νέου μαχητικού έκτης γενιάς.

Ωστόσο, το ιστορικό των προγραμμάτων F-22 και F-35, που χαρακτηρίστηκαν από πολυετείς καθυστερήσεις, δημιουργεί έντονες ανησυχίες ότι η ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους ενδέχεται να μείνει πολύ πίσω σε σχέση με την Κίνα.
Τον Δεκέμβριο του 2024, η Κίνα αποκάλυψε δύο διαφορετικά πρωτότυπα μαχητικών έκτης γενιάς, τα οποία πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πτήσεις.
Πρόκειται για τη μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει φτάσει σε αυτό το στάδιο, διατηρώντας σαφές προβάδισμα έναντι των ΗΠΑ.
Την ίδια ώρα, η Ρωσία, που κάποτε ήταν ηγέτιδα δύναμη στην ανάπτυξη μαχητικών αεροσκαφών, φαινομενικά μένει πίσω, καθώς η κούρσα των εξοπλισμών επικεντρώνεται πλέον στις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές υπερδυνάμεις: την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, δεν αποκλείεται η Μόσχα να μας επιφυλάσσει κάποια έκπληξη και σε αυτό το πεδίο στο εγγύς μέλλον...
www.bankingnews.gr
Το αεροσκάφος εθεάθη στις 26 Μαρτίου να πραγματοποιεί την τέταρτη γνωστή δοκιμαστική του πτήση μέσα σε διάστημα τριών μηνών και τη δεύτερη μέσα σε μόλις δύο ημέρες.

Νέες εικόνες προσφέρουν πιο καθαρές λεπτομέρειες του πρωτοποριακού σχεδιασμού του, με τρεις κινητήρες και χωρίς ουραίο πτερύγιο.
Το νέο μαχητικό της Κίνας αναμένεται να είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, επιτρέποντας τη μεταφορά σημαντικά μεγαλύτερου ραντάρ και βαρύτερου οπλικού φορτίου σε σχέση με τα υπάρχοντα μαχητικά, ενώ θα διαθέτει και μεγαλύτερη επιχειρησιακή αυτονομία.

Υπολογίζεται ότι η ακτίνα δράσης του με εσωτερικά καύσιμα θα ξεπερνά τα 3.500 χιλιόμετρα, τη στιγμή που το J-20 πέμπτης γενιάς φτάνει τα 2.000 χιλιόμετρα και τα αμερικανικά F-22 και F-35 μόλις τα 1.000 χιλιόμετρα.
Το αεροσκάφος βασίζεται σε μια μοναδική σχεδίαση τριών κινητήρων με ταχύπτερη πτέρυγα διπλού δέλτα και διαμόρφωση flying wing χωρίς ουραίο πτερύγιο.
Ταχεία πρόοδος στην αεροδιαστημική καινοτομία – Η Κίνα μπορεί να προηγηθεί των ΗΠΑ κατά πέντε χρόνια
Η υψηλή συχνότητα δοκιμαστικών πτήσεων του J-36 έρχεται μετά από τις επιτυχίες της Chengdu Aircraft Corporation στην ανάπτυξη του προηγούμενου μαχητικού της, J-20, το οποίο ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από τον μισό χρόνο που χρειάστηκαν οι ΗΠΑ και η Ρωσία για τα δικά τους μαχητικά πέμπτης γενιάς.

Συγκεκριμένα, το J-20 πέρασε από την πρώτη του πτήση τον Ιανουάριο του 2011 στην ένταξή του σε υπηρεσία μόλις έξι χρόνια αργότερα, τη στιγμή που το F-22 και το F-35 χρειάστηκαν 15 χρόνια για να φτάσουν στο ίδιο στάδιο.
Η ταχύτητα ανάπτυξης του νέου μαχητικού αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η Κίνα να το εντάξει σε υπηρεσία πέντε χρόνια ή και περισσότερο πριν από οποιαδήποτε άλλη χώρα.
Την εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνει ο ειδικός σε κινεζικά αεροπορικά προγράμματα και συγγραφέας του βιβλίου China's Stealth Fighter: The J-20 'Mighty Dragon' and the Growing Challenge to Western Air Dominance, Abraham Abrams, ο οποίος σημείωσε:
«Η σύγκριση των επιδόσεων των κινεζικών και αμερικανικών αμυντικών βιομηχανιών τις τελευταίες δεκαετίες δείχνει ότι είναι πολύ πιθανό η Κίνα να διαθέσει πρώτη ένα μαχητικό έκτης γενιάς, πολύ πριν τις ΗΠΑ... Η σύγκριση του χρονοδιαγράμματος ανάπτυξης του J-20 με εκείνο των αμερικανικών F-22 και F-35 παρέχει σαφείς ενδείξεις γι’ αυτό».
Οι ΗΠΑ επιλέγουν Boeing για το νέο μαχητικό – Αβεβαιότητα για το χρονοδιάγραμμα
Στις 21 Μαρτίου, επιβεβαιώθηκε ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ επέλεξε τη Boeing για την ανάπτυξη του νέου μαχητικού έκτης γενιάς.

Ωστόσο, το ιστορικό των προγραμμάτων F-22 και F-35, που χαρακτηρίστηκαν από πολυετείς καθυστερήσεις, δημιουργεί έντονες ανησυχίες ότι η ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους ενδέχεται να μείνει πολύ πίσω σε σχέση με την Κίνα.
Τον Δεκέμβριο του 2024, η Κίνα αποκάλυψε δύο διαφορετικά πρωτότυπα μαχητικών έκτης γενιάς, τα οποία πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πτήσεις.
Πρόκειται για τη μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει φτάσει σε αυτό το στάδιο, διατηρώντας σαφές προβάδισμα έναντι των ΗΠΑ.
Την ίδια ώρα, η Ρωσία, που κάποτε ήταν ηγέτιδα δύναμη στην ανάπτυξη μαχητικών αεροσκαφών, φαινομενικά μένει πίσω, καθώς η κούρσα των εξοπλισμών επικεντρώνεται πλέον στις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές υπερδυνάμεις: την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, δεν αποκλείεται η Μόσχα να μας επιφυλάσσει κάποια έκπληξη και σε αυτό το πεδίο στο εγγύς μέλλον...
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών