γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ο όμιλος Σκλαβενίτη στους κερδισμένους
Σε θετική τροχιά εισήλθε το λιανεμπόριο τη χρονιά που πέρασε σημειώνοντας αύξηση 1,6% σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, σηματοδοτώντας την αλλαγή ψυχολογίας των καταναλωτών η οποία να σημειωθεί πέρασε από … σαράντα κύματα.
Τα στοιχεία της Nielsen αναδεικνύουν ότι η κατανάλωση παρακολουθούσε την πορεία αξιολόγηση της χώρας από του δανειστές.
Όταν απομακρύνονταν η προοπτική εξεύρεσης λύσης η κατανάλωση έπεφτε στα Τάρταρα ενώ όταν η κυβέρνηση πλησίαζε σε συμφωνία με τους δανειστές το ηθικό των καταναλωτών ανέβαινε και άρχιζε να ξοδεύει.Ο Ιανουάριος του 2017,η κατανάλωση είχε πτώση 10% διότι υπήρχε αβεβαιότητα. Ο Απρίλιος σημείωσε έντονες διακυμάνσεις και καταγράφηκαν ακραίες καταναλωτικές συμπεριφορές.
Η δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου είχε άνοδο 34,7% και την τρίτη εβδομάδα εμφάνισε πτώση 22,6% που ήταν και η χαμηλότερη του έτους.
Οι διακυμάνσεις συνεχίσθηκαν και την πρώτη εβδομάδα του Μάιου αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση σημειώνοντας άνοδο κατά 18,8% στην κατανάλωση.
Στη συνέχεια υπήρξε μια σταθεροποίηση κινούμενη με θετικό πρόσημο..
Το Δεκέμβριο πριν τα Χριστούγεννα η καταναλωτική συμπεριφορά ήταν αρκετά ικανοποιητική καθώς σημείωσε άνοδο 15,1%.
Πέρυσι τα φρέσκα και χύμα προϊόντα εμφάνισαν άνοδο 3,6%, και τα τυποποιημένα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 0,8%.
Πάντως οι κατηγορίες της προσωπικής περιποίησης, καθώς και οι κατηγορίες οικιακής χρήσης παρουσίασαν αρνητικές τάσεις καταγράφοντας πτώση -0,7% και
-0,2% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με στέλεχος της Nielsen η άνοδος της κατανάλωσης είναι σημαντική και ουσιαστική καθώς η αγορά απορρόφησε τους κραδασμούς που προκάλεσε ο όμιλος Μαρινόπουλο, οποίος με τη στρατηγική του και τις προσφορές συνέβαλλε στην αύξηση της κατανάλωσης ενώ η απουσία του έφερε τη μείωση της κατανάλωσης το 2016.
Σύμφωνα με το ίδιο οι εξελίξεις στον όμιλο Μαρινόπουλο ανέκοψαν το θετικό κλίμα που είχε διαμορφωθεί στο λιανεμπόριο το 2015.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ιδιωτική κατανάλωση ήταν σε έντονη καθοδική τροχιά από το 2010 μέχρι το 2014.
Το 2011 είχε υποχωρήσει -7%, το 2012 με πτώση -6%, το 2013 με -6,4%, το 2014 -1,4% ενώ το 2015 είχε ενισχυθεί +1,2% και το 2016 μειώθηκε 1,5%.
Η αύξηση του λιανεμπορίου στα επίπεδα του 1,6% σε καθαρή αξία προεξοφλεί ότι οι ισχυροί της αγοράς παίρνουν μερίδια αγοράς ο ένας από το άλλον. Στελέχη του λιανεμπορίου εκτιμούν ότι ο όμιλος Σκλαβενίτης θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της χρονιάς καθώς διέθετε επιπλέον από 300 καταστήματα και με παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος δεν θα επιδείξει άνοδο το 2017 στα επίπεδα του 2016 και με την προοπτική ότι το λιανεμπόριο δεν αναπτύχθηκε με υψηλούς ρυθμούς είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα κινηθούν πιο χαμηλά.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος μπορεί να παρουσιάσει οριακή πτώση και ο κύκλος εργασιών να κινηθεί πιο χαμηλά των 2,2 δισ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Τα στοιχεία της Nielsen αναδεικνύουν ότι η κατανάλωση παρακολουθούσε την πορεία αξιολόγηση της χώρας από του δανειστές.
Όταν απομακρύνονταν η προοπτική εξεύρεσης λύσης η κατανάλωση έπεφτε στα Τάρταρα ενώ όταν η κυβέρνηση πλησίαζε σε συμφωνία με τους δανειστές το ηθικό των καταναλωτών ανέβαινε και άρχιζε να ξοδεύει.Ο Ιανουάριος του 2017,η κατανάλωση είχε πτώση 10% διότι υπήρχε αβεβαιότητα. Ο Απρίλιος σημείωσε έντονες διακυμάνσεις και καταγράφηκαν ακραίες καταναλωτικές συμπεριφορές.
Η δεύτερη εβδομάδα του Απριλίου είχε άνοδο 34,7% και την τρίτη εβδομάδα εμφάνισε πτώση 22,6% που ήταν και η χαμηλότερη του έτους.
Οι διακυμάνσεις συνεχίσθηκαν και την πρώτη εβδομάδα του Μάιου αλλά σε αντίθετη κατεύθυνση σημειώνοντας άνοδο κατά 18,8% στην κατανάλωση.
Στη συνέχεια υπήρξε μια σταθεροποίηση κινούμενη με θετικό πρόσημο..
Το Δεκέμβριο πριν τα Χριστούγεννα η καταναλωτική συμπεριφορά ήταν αρκετά ικανοποιητική καθώς σημείωσε άνοδο 15,1%.
Πέρυσι τα φρέσκα και χύμα προϊόντα εμφάνισαν άνοδο 3,6%, και τα τυποποιημένα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 0,8%.
Πάντως οι κατηγορίες της προσωπικής περιποίησης, καθώς και οι κατηγορίες οικιακής χρήσης παρουσίασαν αρνητικές τάσεις καταγράφοντας πτώση -0,7% και
-0,2% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με στέλεχος της Nielsen η άνοδος της κατανάλωσης είναι σημαντική και ουσιαστική καθώς η αγορά απορρόφησε τους κραδασμούς που προκάλεσε ο όμιλος Μαρινόπουλο, οποίος με τη στρατηγική του και τις προσφορές συνέβαλλε στην αύξηση της κατανάλωσης ενώ η απουσία του έφερε τη μείωση της κατανάλωσης το 2016.
Σύμφωνα με το ίδιο οι εξελίξεις στον όμιλο Μαρινόπουλο ανέκοψαν το θετικό κλίμα που είχε διαμορφωθεί στο λιανεμπόριο το 2015.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ιδιωτική κατανάλωση ήταν σε έντονη καθοδική τροχιά από το 2010 μέχρι το 2014.
Το 2011 είχε υποχωρήσει -7%, το 2012 με πτώση -6%, το 2013 με -6,4%, το 2014 -1,4% ενώ το 2015 είχε ενισχυθεί +1,2% και το 2016 μειώθηκε 1,5%.
Η αύξηση του λιανεμπορίου στα επίπεδα του 1,6% σε καθαρή αξία προεξοφλεί ότι οι ισχυροί της αγοράς παίρνουν μερίδια αγοράς ο ένας από το άλλον. Στελέχη του λιανεμπορίου εκτιμούν ότι ο όμιλος Σκλαβενίτης θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της χρονιάς καθώς διέθετε επιπλέον από 300 καταστήματα και με παρουσία σε όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος δεν θα επιδείξει άνοδο το 2017 στα επίπεδα του 2016 και με την προοπτική ότι το λιανεμπόριο δεν αναπτύχθηκε με υψηλούς ρυθμούς είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα κινηθούν πιο χαμηλά.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος μπορεί να παρουσιάσει οριακή πτώση και ο κύκλος εργασιών να κινηθεί πιο χαμηλά των 2,2 δισ. ευρώ.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών