Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Ολυμπία Οδός είχε κάνει προβλέψεις συντήρησης... για έργο που δεν είχε γίνει;

Η Ολυμπία Οδός είχε κάνει προβλέψεις συντήρησης... για έργο που δεν είχε γίνει;
Το κατασκευαστικό τέχνασμα που φέρνει λεφτά στα ταμεία
Το δικό της «χρυσό» χιλιόμετρο χτίζει η «Ολυμπία  Οδός Λειτουργία  Α.Ε».  
Αυτό λέει επι της ουσίας ο Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής και συγκεκριμένα η Deloitte που έχει αναλάβει να υπογράψει τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας «Ολυμπία  Οδός  Α.Ε.»
Πιο συγκεκριμένα η Deloitte μετά από τον έλεγχο που διενέργησε αναφέρει στο φύλλο ελέγχου ότι «στο  λογαριασμό «λοιπές προβλέψεις» περιλαμβάνεται το ποσό των 8.487.949 ευρώ για το 2016 και το ποσό των 10.075.823 ευρώ το 2015 και στις δύο περιπτώσεις αφορά πρόβλεψη για βαριά συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου.  
Επισημαίνει η Deloitte ότι από τον έλεγχό μας δεν κατέστη εφικτό να αποκτήσουμε επαρκή και κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια για την επάρκεια της πρόβλεψης.  
Η παρατήρηση του Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή, πράγματι ξαφνιάζει και συνάμα αποκαλύπτει το τέχνασμα της μητρικής εταιρεία η Ολυμπία Οδός Α.Ε. το οποίο έχει ως βάση τα έξοδα από τη μία πλευρά και από την άλλη τα έσοδα.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι πως είναι δυνατόν η εταιρεία Ολυμπία Οδός Α.Ε. να σχηματίζει πρόβλεψη για  βαριά συντήρηση, όπως αναφέρεται για ένα έργο  που ήταν σε κατασκευή και δεν είχε ολοκληρωθεί
Να επισημανθεί ότι το συνολικό κόστος της συντήρησης υπολογίστηκε στα 18.563.772 ευρώ για το αυτοκινητόδρομο ο οποίος ήταν υπό κατασκευή.
Στέλεχος κατασκευαστικής εταιρείας είπε ότι αυτά τα έργα  φέρουν την υπογραφή των …Θεών, καθώς η αρχική σύμβαση του έργου υπεγράφη  στις 10 Δεκεμβρίου 2007 και κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων στις 30.12.2007 με το νόμο 3621/2007.
Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης ανέρχεται σε 30 χρόνια.
Η αρχική επένδυση για το έργο είχε ορισθεί στα 2,14 δισ. ευρώ.
Η αρχική  σύμβαση αναθεωρήθηκε το 2013 η οποία επαναπροσδιόρισε την επένδυση στο 1,34 δισ. ευρώ.
Οι νέες οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν όπως και οι Μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας κατέβασαν  περίπου 1 δισ. ευρώ το κόστος του έργου.
Τι διατηρήθηκε στην αρχική σύμβαση;
Η Ολυμπία Οδός Α.Ε., όπως προβλέπει η Σύμβαση Μελέτη Κατασκευής η μητρική εταιρεία έχει αναθέσει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στην εταιρεία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ Κατασκευαστική Κοινοπραξία.
Η λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου έχει ανατεθεί από την εταιρεία στην «Ολυμπία Οδός  Λειτουργία  Α.Ε.» .
Η μια εταιρεία χρεώνει και άλλη εταιρεία πληρώνει αφού έχει τα έσοδα από τα διόδια.
Αυτός είναι κι ο λόγος που η Delloitte δεν μπορούσε να εγκρίνει καθώς δεν είχε τα κατάλληλα ελεγκτικά τεκμήρια για τις προβλέψεις συντήρησης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς της κατασκευαστικής αγοράς από τη μια έχουμε έσοδα από την άλλη έξοδα.
Δηλαδή από τη μία τσέπη πάνε στην άλλη που σκοπό έχει τη βελτίωση των κεφαλαίων που επενδύθηκαν για την ολοκλήρωση του έργου.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια οικονομική διέξοδος που παρέχεται σε λίγους και «εκλεκτούς», όπως λένε αυτοί που γνωρίζουν τα πράγματα και καταστάσεις.  

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingews.gr  

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης