γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Τι ζητάει από την κοινοπραξία ETBA ΒΙΠΕ και Goldair Cargo;
Ανατροπές φέρνει η έκθεση της DGComp Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμούς της Κομισιόν στην παραχώρηση των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.
Η οριστική απόφαση της DG Comp αλλάζει άρδην τα δεδομένα για την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ –Goldair Cargo με αντίστοιχα ποσοστά συμμετοχής 80% και 20%.
Η έκθεση των Βρυξελλών με τους νέους 12 όρους υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου πιθανόν να προκαλέσει τριγμούς στην κοινοπραξία ακόμη και να επαναληφθεί ο διαγωνισμός στην περίπτωση οι όροι δεν γίνουν αποδεκτοί.
Η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair πρέπει να απαντήσει στην DG Comp για τους νέους όρους υλοποίησης της σύμβασης παραχώρησης.
Η έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού ανέλαβε ρόλο… κτηματομεσίτη καθώς απαιτεί υψηλότερο τίμημα από την κοινοπραξία και η διάρκεια της σύμβασης να μειωθεί από τα 60 στα 37 χρόνια εκμετάλλευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος για την κοινοπραξία ανεβαίνει στα 62 εκατ. ευρώ από 31 εκατ. ευρώ που ήταν μέχρι πρότινος. Επιπλέον διατυπώθηκε η απαίτηση το ύψος της ελάχιστης επένδυσης να αυξηθεί στα 55 εκατ. ευρώ από 33 εκατ. ευρώ που είχε προβλεφθεί αρχικά.
Η DGComp ανεβάζει την αγορά των logistics
Οι αλλαγές στους όρους της σύμβασης παραχώρησης, φέρνουν εξελίξεις όσον αφορά την επένδυση ύψους 160 εκατ. ευρώ με αντικείμενο την κατασκευή αποθηκών, συνολικής επιφάνειας έως 235.000 τ.μ.
Η DGComp με τις νέες απαιτήσεις της στην πράξη διαμορφώνει την εγχώρια αγορά των logistics η οποία να σημειωθεί αναμένεται να έχει ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια.
Ο διπλασιασμός του τιμήματος προσδιορίζει ότι η αξία του ενός στρέμματος διαμορφώνεται σε 105.442 ευρώ από 52.721 ευρώ που είχε υπολογίσει η κοινοπραξία στο Θριάσιο Πεδίο αφού η παραχώρηση αφορά 588 στρέμματα.
Η απλή αριθμητική δεν λέει την αλήθεια για το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο καθώς στη συγκεκριμένη σύμβαση έχουν προβλεφθεί η χρήση χρηματοοικονομικών εργαλείων που διαμορφώνουν μίσθωμα υψηλότερο από το μέσο όρο της αγοράς. Εκτιμάται ότι θα κινηθεί άνω των 5 ευρώ ανά τ.μ. και θα απευθύνεται σε μεγάλους πελάτες με την ολοκλήρωση της επένδυσης.
Πρόκειται για περιοχή φιλέτο και οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν θα συγκρίνονται με άλλες περιοχές καθώς προβλέπεται σιδηροδρομική γραμμή με πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά.
Τι θα κάνει η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair Cargo
Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ μένει στους θετικούς όρους που έθεσε η DGCom. Όλα δείχνουν ότι αντιμετωπίζει ευνοϊκά τόσο το τίμημα όσο και το χρόνο παραχώρησης παρότι μειώθηκε .
Πηγές που δεν κατέστη εφικτό να διασταυρωθούν αλλά ήταν σκόπιμο να τις εντάξουμε στο ρεπορτάζ λένε ότι το σχέδιο θα υποστηριχθεί από την Τράπεζα Πειραιώς καθώς είναι ο ένας εκ των βασικών μετόχων της ΕΤΒΑ και προτίθεται να χρηματοδοτήσει τα νέα δεδομένα που ζήτησαν οι Βρυξέλλες.
Στο σενάριο να αποδεχθεί η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ το νέο περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης θα πρέπει να διερευνηθεί εάν θέλει να συνεχίσει η Goldair Cargo με τα νέα δεδομένα Στο ενδεχόμενο να εγκαταλείψει την κοινοπραξία εκτιμάται ότι το 20% θα καλυφθεί από άλλον ενδιαφερόμενο επενδυτή. Σε διάστημα δύο μηνών το τοπίο θα είναι ξεκάθαρο για την επένδυση στο Θριάσιο Πεδίο.
Το πιο σημαντικό είναι ότι η DGComp ολοκλήρωσε τις παρεμβάσεις και η συμφωνία παραχώρησης μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς άλλες εγκρίσεις από τις Βρυξέλλες.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankignews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών