Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Διερευνητικές επαφές του αμερικανικού fund CVC για εξαγορά του supermarket Μασούτης

Διερευνητικές επαφές του αμερικανικού fund CVC για εξαγορά του supermarket Μασούτης
Σε αγορά τριών μεγάλων παικτών οδηγείται ο κλάδος των super markets
Σχετικά Άρθρα

Σε επαφές με την εταιρία supermarket Μασούτης βρίσκεται το αμερικανικό fund CVC γεγονός που θα σηματοδοτήσει την είσοδό του στην αγορά των super markets δημιουργώντας συνθήκες αναδιάρθρωσης του κλάδου που πιθανότατα θα καταλήξει σε τρεις μεγάλους πόλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί δύο συναντήσεις και το κλίμα μεταξύ των δύο πλευρών θεωρείται ότι δημιουργεί τις προϋποθέσεις να υπάρξει συμφωνία.
Η ολοκλήρωση των επαφών είναι προφανές ότι θα φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά καθώς η είσοδος του CVC στο Μασούτη θα δημιουργήσει τεράστια πίεση στον ανταγωνισμό και θα οδηγήσει στην συγκέντρωση του κλάδου την οποία άλλωστε αναμένουν και το δηλώνουν δημοσίως όλες οι μεγάλες αλυσίδες.

Η ευκαιρία

Άλλωστε στην Ελλάδα ο βαθμός συγκέντρωσης του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι χαμηλός, σε σχέση με άλλες χώρες είναι πολύ χαμηλός γεγονός που προσφέρει τεράστια περιθώρια για κινήσεις συγκέντρωσης.
Άλλωστε σήμερα είναι η καλύτερη περίοδος για τέτοιου είδους συναλλαγές καθώς ο κλάδος απολαμβάνει τις … δάφνες της πανδημίας οι οποίες πλέον θα σταματήσουν να υπάρχουν.
Η είσοδος του CVC στην αγορά των Super Markets είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνει στην Μασούτης καθώς ο στόχος είναι η δημιουργία μεγάλου μεγέθους.
Και αυτή τη στιγμή στην αγορά ουσιαστικά υπάρχουν οι τρεις μεγάλοι παίκτες Σκλαβενίτης, AB Βασιλόπουλος, Lidl και ακολουθούν οι My Market, Μασούτης και Γαλαξίας.

Ο επόμενος… ΑΒ Βασιλόπουλος

Εκ πρώτης όψεως η είσοδος CVC στη Μασούτης δεν βάζει στην κορυφή το funs στον κλάδο.
Αλλά όσοι παρακολουθούν το CVC αντιλαμβάνονται όπως αν ξεκινήσει η μια εξαγορά θα φέρει και την επόμενη.
Και αυτή τη φορά πιθανός στόχος είναι η AB Βασιλόπουλος δεδομένου ότι ελέγχεται από fund και είναι πιο «εύκολη» μια διαπραγμάτευση.
Είναι προφανές ότι μια μελλοντική συνένωση δυνάμεων Μασούτη, ΑΒ Βασιλόπουλο με φορέα το CVC θα ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα στην αγορά καθώς θα δημιουργήσει ουσιαστική πίεση στη Σκλαβενίτης που παραμένει αδιαμφισβήτητα ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς και έχει πιέσει ασφυκτικά τον ανταγωνισμό ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει συζητήσεις μεταξύ ΑΒ και Μασούτης οι οποίες ωστόσο δεν κατέληξαν.
Το γεγονός όμως δείχνει ότι υπάρχει έδαφος συνένωσης στις δύο αυτές εταιρίες.
Έτσι πέραν του Lidl που έχει επιλέξει την οργανική ανάπτυξη και κινείται στη χαμηλή αγορά προωθώντας δικά του προϊόντα ιδιωτικής εττικέτας στο παιγνίδι των παραδοσιακών super markets μένουν να πιέζονται το My Market και η Γαλαξίας.
Πρόκειται για δύο αλυσίδες με ισχυρούς μετόχους γεγονός που ειδικά το μεγαλύτερο My Market καθιστά εν δυνάμει τρίτο παίκτη της αγοράς.
Άλλωστε ο μέτοχος του My Market έχει εκφράσει την πρόθεση για εξαγορές καθώς πλέον η οργανική ανάπτυξη είναι δύσκολη.
Έτσι φαίνεται ότι θα δούμε το My Market να εστιάζει στην εξαγορά μικρότερων αλυσίδων οι οποίες όσο θα συγκεντρώνεται ο κλάδος τόσο περισσότερο θα πιέζονται.
Υπό αυτές τις συνθήκες η είσοδος του CVC εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε τρεις ισχυρούς πόλους.
Τη Σκλαβενίτης, τη Μασούτης-ΑΒ και τη My Market χωρίς να αποκλείονται και συμπράξεις έκπληξη.

Ισχυρή πίεση στους μικρούς

Προκειμένου να γίνει αντιληπτή η κατάσταση στον κλάδο και η συγκέντρωση που έρχεται αρκεί να αναφερθεί ότι το 2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν σε σχέση με το 2019 κατά 10% περίπου.
Οι τρεις μεγαλύτεροι παίκτες δηλαδή Σκλαβενίτης, Lidl και ΑΒ αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 12,3% και το μερίδό τους κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Την ίδια στιγμή My Market, Μασούτης και Γαλαξίας αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 7,6%, με το μερίδιό τους να υποχωρεί κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες, στο 21,4%.
Οι υπόλοιπες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αύξησαν τις πωλήσεις τους μόλις κατά 2,6% και το μερίδιό τους μειώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα, σε 13,9%.
Το γεγονός αυτό δείχνει ότι σε μια αγορά που κάλπασε οι μεγάλοι κέρδισαν μερίδια και οι μικροί χάνουν. Αυτό όταν η αγορά τρέχει δεν αποτυπώνεται σε πίεση.
Όμως το πάρτι έχει τελειώσει και οι απώλειες μεριδίων αγοράς θα οδηγήσουν τις πολύ μικρές αλυσίδες σε απελπιστική κατάσταση.
Ταυτόχρονα θα πιέσουν και τους μεσαίους παίκτες του κλάδου οι οποίοι έχουν δύο επιλογές.
Ή να πουληθούν ή να εξαγοράσουν τους μικρούς.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης