Κυριευμένοι από μια διπλή αγωνία είναι καθημερινά οι άνθρωποι του τουρισμού της Βόρειας Εύβοιας που παλεύουν για να σταθούν στα πόδια τους, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές και πλημμύρες που έπληξαν την περιοχή τους τον περασμένο Αύγουστο και Οκτώβριο αντίστοιχα.
Η μία έχει να κάνει με τη μάχη που δίνουν για την επιβίωση μέρα με την ημέρα και η δεύτερη και εξίσου ουσιαστική, με την αγωνία και την ανυπομονησία τους ταυτόχρονα για τα αποκαλυπτήρια του νέου τουριστικού προσώπου της Εύβοιας που για τους ίδιους «πρέπει να οδηγήσει περισσότερους τουρίστες στην περιοχή και να επιμηκύνει τη διάρκεια της παραμονής τους».
«Αυτή τη στιγμή είναι σαν να λειτουργούμε ως ξεχωριστό κρατίδιο, από την άποψη του κυβερνητικού ενδιαφέροντος που έχει να κάνει με την αποκατάσταση της πληγείσας περιοχής μας », δηλώνει στο ΒΝ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αιδηψού κ. Θεόδωρος Ρουμελιώτης και προσθέτει ότι μόνο με τον πρόεδρο της Επιτροπής για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας κ. Σταύρο Μπένο, έχει συναντηθεί ήδη τέσσερις φορές, όπως και με τους εκπροσώπους των εταιρειών που έχουν αναλάβει τις μελέτες, οι οποίες όπως λέει, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο του 2022 για να ξεκινήσουν τα έργα. Σήμερα (Τρίτη) ως εκπρόσωπος των ξενοδόχων μαζί με άλλους φορείς (η περιοχή διαθέτει 120 ξενοδοχεία και 90 ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα) παραβρίσκεται στη σύσκεψη με τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και σχεδόν το μισό υπουργικό συμβούλιο που παρουσιάζει τα έργα του προγράμματος ανασυγκρότησης για την περιοχή.
«Να γίνουμε μια σύγχρονη λουτρόπολη»
Κατά τη διάρκεια της διήμερης συνάντησης που πραγματοποιείται στο ΕΠΑΛ Ιστιαίας, για τους ανθρώπους του τουρισμού της Βόρειας Εύβοιας ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι τοποθετήσεις της γενικής γραμματέως Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Βασιλικής Λοίζου, όπως και της CEO της Marketing Greece κ. Ιωάννας Δρέττα που είναι και η μελετήτρια του «Στρατηγικού Σχεδιασμού Marketing για την ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Εύβοιας», όσο και οι τοποθετήσεις από τους υπόλοιπους μελετητές του προγράμματος.
«Η σκέψη μας και οι συζητήσεις μας με τον πρόεδρο της Επιτροπής Ανασυγκρότησης κ. Μπένο, όσο και με τον Υφυπουργό στον πρωθυπουργό με αρμοδιότητα σε θέματα κρατικής αρωγής και αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, έχουν να κάνουν με το πως θα καταστεί η περιοχή μας μια σύγχρονη λουτρόπολη, με βάση τον ιαματικό τουρισμό στα ευρωπαϊκά πρότυπα», τονίζει ο επικεφαλής των ξενοδόχων.
Πρότεινε μάλιστα την πλήρη ανακατασκευή του υδροθεραπευτηρίου μαζί με την ανάπλαση της γύρω περιοχής και της παραλίας, γιατί όπως υποστηρίζει «το brand name της Αιδηψού είναι οι ιαματικές πηγές της».
Αναιμικές οι πληρότητες για τις γιορτές
Σήμερα στην περιοχή παραμένουν σε λειτουργία είκοσι ξενοδοχεία που υποδέχονται πελάτες για διακοπές, χαλάρωση και σπα. Το 2019 οι πληρότητες για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά άγγιζαν το 80%, φέτος όμως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική.
«Ίσως για την Πρωτοχρονιά, δηλαδή για ένα μόνο τριήμερο, να έχουμε πληρότητες γύρω στο 40% για αυτό και τα περισσότερα ξενοδοχεία δεν σχεδιάζουν ρεβεγιόν, όπως άλλες χρονιές. Τις καθημερινές η κίνηση πέφτει στο 10 – 15%, ενώ για τα Χριστούγεννα δεν υπάρχει ζήτηση», εξηγεί ο κ. Ρουμελιώτης.
Έρχονται νέες ενισχύσεις
Στο μεταξύ, άνοιξε η πλατφόρμα για το ειδικό καθεστώς που αφορά στην κάλυψη των άμεσων και έμμεσων απωλειών σε επιχειρήσεις, από τις μεγάλες πυρκαγιές του καλοκαιριού.
Η ενίσχυση θα έχει τη μορφή επιχορήγησης, σύμφωνα με τους όρους της ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) για το προσωρινό πλαίσιο (COVID-19), όπου οι δικαιούχοι μπορούν έως τις 14 Ιανουαρίου 2022 να υποβάλουν την αίτησή τους στην πλατφόρμα myBusinessSupport της ΑΑΔΕ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Ρουμελιώτη από τις 2.500 επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να επωφεληθούν ούτε οι μισές, εφόσον για τις επιχορηγήσεις υπολογίζεται ο κύκλος εργασιών του γ’ τριμήνου του 2021, δηλαδή και ο Ιούλιος που ήταν ίσως και καλύτερος από τον αντίστοιχο μήνα του 2019, στο σκέλος των εσόδων. «Ζητάμε να αλλάξει αυτό, έτσι ώστε να αποτυπωθεί η πραγματική οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων για να μπορέσουν να επωφεληθούν όλες από αυτή τη στήριξη, διότι πραγματικά οι ζημιές είναι τεράστιες και η ανάκαμψη αργή» επισημαίνει.
Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr
Ρουμελιώτης (ξενοδόχοι Βόρειας Εύβοιας) στο ΒΝ: «Το brand name της Αιδηψού είναι οι ιαματικές πηγές της»
Τι πρότειναν στον Σταύρο Μπένο οι επιχειρηματίες του τουρισμού της Β. Εύβοιας για την επόμενη μέρα στην περιοχή τους
Σχόλια αναγνωστών