γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ένας πολυπράγμων, έμπειρος και σύμβουλος των υπουργών Τουρισμού της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αλωνίζει με την ανάληψη αμφιβόλου νομιμότητας απευθείας αναθέσεων από προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των Οργανισμών Λιμένων της χώρας με σκοπό την ανάπτυξη της κρουαζιέρας(;)
Ο πολυπράγμων, ο έμπειρος και σύμβουλος των υπουργών Τουρισμού της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αλωνίζει με την ανάληψη απευθείας αναθέσεων από προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των Οργανισμών Λιμένων της χώρας με σκοπό την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.(;)
Στο ΤΑΙΠΕΔ ως κάτοχος των μετοχών των Οργανισμών Λιμένων πιθανόν δεν περισσεύει χρόνος να ελέγχει τις συναλλαγές των διοικήσεων των λιμανιών, όπως με ποιους υπογράφουν συμβάσεις οι διορισμένες διοικήσεις από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Ιωάννης Μπράς σύστησε το 2016 μια ΙΚΕ με την επωνυμία Five Senses χωρίς βέβαια στο καταστατικό της εταιρείας να δίνεται με σαφήνεια το αντικείμενο δραστηριότητας αλλά είναι σε θέση η εταιρεία να εμφανίζει έσοδα που απέχουν πολύ ακόμα από τις επιδόσεις του κ. Πετσίτη.
Πάντως το 2020 που δεν υπήρχε κρουαζιέρα διότι η πανδημία είχε κατεβάσει ρολά στην οικονομία παρουσίασε κύκλο εργασιών 58.000 ευρώ, εμφανίζοντας κόστη 33.000 ευρώ για να φτάσει η εταιρεία με καθαρά κέρδη 9.000 ευρώ.
Ο κ. Μπράς αξιοποιεί το γεγονός ότι γνωρίζει εκ των έσω τη λειτουργία των Οργανισμών Λιμένων διότι είχε διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (2009-2015), τοποθετημένος από το ΠΑΣΟΚ της εποχής.
Παρέμεινε στα χρόνια της ΝΔ επί Σαμαρά και χρειάστηκε να βουίξει ο τόπος για απευθείας αναθέσεις, υπερβάσεις ορίων σε συμβάσεις, κλπ, για να απομακρυνθεί από τη θέση αυτή.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για θέματα διαχείρισης δημοσίου χρήματος που απασχολούν τη Δικαιοσύνη ως σήμερα, ενώ σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει και σε ανεξάρτητες αρχές.
Οι υψηλές επαφές του κ. Ιωάννη Μπρα
Διετέλεσε διαδοχικά συνεργάτης του περιφερειάρχη Κρήτης κ. Στ. Αρναουτάκη και στη συνέχεια (λέγεται πως) εκείνος τον «πάσαρε» στον περιφερειάρχη Νοτ. Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκο με την ιδιότητα του συμβούλου για θέματα κρουαζιέρας και επίσης για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων (;).
Τα αποτελέσματα του έργου του αγνοούνται αλλά οι συμβάσεις του έκτοτε ανανεώνονται διαρκώς.
Δεν έπεισε το ΣΥΡΙΖΑ, πήγε στη Νέα Δημοκρατία
Στη συνέχεια αφού δοκίμασε πιεστικά να προσεγγίσει διαδοχικά ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατέληξε λίγο πριν τις εκλογές του 2019 στη ΝΔ, στην οποία και προσχώρησε, παίζοντας σήμερα σημαντικό ρόλο στον Τομέα Τουρισμού, απ’ ότι λέγεται.
Από το καλοκαίρι του 2019, έλεγε παντού πως είναι σύμβουλος του (πρώην) υπουργού Τουρισμού κ. Θεοχάρη ενώ τώρα συνεχίζει κάπως διακριτικά επί υπουργίας Β. Κικίλια.
Με όπλο την απαράμιλλη τόλμη ο κ. Μπρας επιδίδεται σε νέους ρόλους
Σηκώνει το τηλέφωνο και με τη βοήθεια «κομματικών φίλων», επικαλούμενος τη θεσμική ιδιότητα του, κλείνει ακατάπαυστα σε Δήμους και Λιμενικά Ταμεία της περιφέρειας αναθέσεις έργων συμβούλου «ως εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού».
Και η πανδημία έφερε συμβάσεις !
Μετά την έλευση του COVID 19 ήταν ο «ειδικός» σε θέματα υγειονομικών πρωτοκόλλων, αυτό-ανακηρύσσεται σε υπεύθυνο για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, (εκμεταλλευόμενος ουσιαστικά την αδράνεια του υπουργείου Ναυτιλίας στα περί του θαλάσσιου τουρισμού).
Με αυτό το «καπέλο», προχωράει σε απευθείας συνεννοήσεις στο εξωτερικό με εταιρείες, αλλά ακόμη σημαντικότερο:
Φτιάχνει και Εμπορεύεται «υγειονομικά πρωτόκολλα» για τα ελληνικά Λιμάνια.
Όταν η Ε.Ε. ανέθεσε τα σχετικά σε πανεπιστήμια και πληθώρα ειδικών της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού αλλά και υγειονομικών διεθνούς επιπέδου και δημιούργησε ειδικά πλαίσια που τα επικαιροποίησε αρκετές φορές μέχρι τώρα.
Οι κυβερνητικοί προστάτες του γνωρίζουν (τα ονόματα των οποίων συχνά επικαλείται) ότι κυκλοφορεί και επικοινωνεί (και συνεχίζει) με τα ΔΣ Λιμένων και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ανά την επικράτεια κυνηγώντας συμβόλαια συνεργασίας για παροχή υπηρεσιών στα όρια της ανάθεση χωρίς διαγωνισμό (20.000 ευρώ +ΦΠΑ) το καθένα;
Στη λιμενική πιάτσα λένε (και ο ίδιος ο κ. Ι. Μπρας ιδιωτικά αποδέχεται) ότι έχει εν ισχύ συμβόλαια με πάνω από 15 λιμάνια (!) με μια μονοπρόσωπη εταιρεία (και ως πολύ πρόσφατα χωρίς κανένα συνεργάτη).
Οι κυβερνητικοί προστάτες του γνωρίζουν (τα ονόματα των οποίων συχνά επικαλείται) ότι κυκλοφορεί και επικοινωνεί (και συνεχίζει) με τα ΔΣ Λιμένων και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία ανά την επικράτεια κυνηγώντας συμβόλαια συνεργασίας για παροχή υπηρεσιών στα όρια της ανάθεση χωρίς διαγωνισμό (20.000 ευρώ +ΦΠΑ) το καθένα;
Στη λιμενική πιάτσα λένε (και ο ίδιος ο κ. Ι. Μπρας ιδιωτικά αποδέχεται) ότι έχει εν ισχύ συμβόλαια με πάνω από 15 λιμάνια (!) με μια μονοπρόσωπη εταιρεία (και ως πολύ πρόσφατα χωρίς κανένα συνεργάτη).
Η ΙΚΕ του κ Μπρα με μετοχικό κεφάλαιο 1000 ευρώ
Φέρεται επίσης να εκπροσωπεί -διακριτικά- τον ισχυρό όμιλο κρουαζιέρας Global Ports Holding (τουρκικών συμφερόντων) στην πολυετή διαδικασία παραχώρησης που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), δηλαδή σε φορέα στον οποίο ο κ. Μπρας διετέλεσε επικεφαλής για πολλά χρόνια…
Ο κ. Μπρας κυκλοφορεί -διαπιστωμένα- σε διεθνή φόρα και αυτοπροβάλλεται ως ο επικεφαλής της επανεκκίνησης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, μιλάει (υποτίθεται) εκ μέρους της Ελληνικής κυβέρνησης στα σχετικά θέματα, ενώ μπαινοβγαίνει συστηματικά σε δημόσιους φορείς (υπουργεία, κλπ), με εκπροσώπους εταιρειών κρουαζιέρας, υποσχόμενος πως μέσω των «στενών επαφών» του θα προσελκύσει στον Α ή τον Β προορισμό κρουαζιερόπλοια.
Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, όμως τίθενται απροκάλυπτα ζητήματα (στοιχειώδους) νομιμότητας.
Ενδεικτικά, στις 23/10/2020 η (μονοπρόσωπη) εταιρεία FIVE SENSES CONSULTING AND DEVELOPMENT (ΙΚΕ μετοχικού κεφαλαίου 1000 ευρώ), νόμιμα εκπροσωπούμενη από τον κ. Ιωάννη Μπρά, υπέγραψε σύμβαση με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας με διαδικασία απευθείας ανάθεσης ετήσιας διάρκειας.
Το αντικείμενο της σύμβασης αυτής αφορά στην υποστήριξη του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας
α) σε θέματα κρουαζιέρας, δηλ. σχετίζεται με μια βιομηχανία βαρέως πληγείσα από τον κορονοϊό σε φάση ύφεσης
β) σε θέματα αντιμετώπισης κρουσμάτων κορονοϊού. Ταυτόχρονα, η ίδια ανωτέρω εταιρεία κατάρτισε (αλληλεξαρτώμενες) συμβάσεις με απολύτως παρεμφερές αντικείμενο τόσο με τη Δημοτική Επιχείρηση Καβάλας «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ», όσο και με το Επιμελητήριο Καβάλας.
Ποιος ο λόγος που η εταιρεία του κ Μπρά έπρεπε να συμβληθεί χωριστά με καθέναν από αυτούς τους δημόσιους φορείς – φτάνοντας στο όριο της απευθείας ανάθεσης;
Πόσο νόμιμα αποδεκτή μεθόδευση είναι η κατάτμηση ενός ενιαίου φυσικού αντικειμένου σε τρεις (3) συμβάσεις;
Και ακόμη σημαντικότερο: ποια νέα έργα ‘γεννάει’ η προαναφερόμενη σύμβαση προς υλοποίηση με εποπτεία του Συμβούλου;
Το πολυδιαφημισμένο ΤΑΙΠΕΔ στην κυριότητα του οποίου εντάσσεται ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας, πως αποδέχεται τέτοιες πρακτικές κατάτμησης;
Συμπερασματικά, είναι «νόμιμο και ηθικό» να βασίζεται κάποιος σε παραχωρηθείσες θέσεις μετακλητού συνεργάτη σε υπουργεία, ως απροκάλυπτο όχημα τροφοδότησης ιδίων επιχειρηματικών συμφερόντων με σκανδαλώδη τρόπο;
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών