γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Πως παραμένει η πιο φθηνή αλυσίδα στην αγορά τροφίμων.
Στις χαμηλές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό και στα μικρότερα περιθώρια κέρδους στηρίζεται η πρωτοκαθεδρία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης στην αγορά των τροφίμων.
Η αλυσίδα είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα στα εκατομμύρια των καταναλωτών όταν οι τρείς στους δέκα επιλέγουν τον «Σκλαβενίτη» για τα καθημερινά ψώνια τους ενώ οι επτά στους δέκα επιλέγουν μικρές, μεσαίες και μεγάλες αλυσίδες για τις αγορές διότι τα 440 καταστήματα του ομίλου Σκλαβενίτη δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το σύνολο του καταναλωτικού κοινού.
Το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας σύμφωνα με τις μετρήσεις είναι στο 32% με τον δεύτερο να είναι σε απόσταση και να τον επιλέγουν οι δύο στους δέκα καταναλωτές.
Οι χαμηλές τιμές στα ράφια του Σκλαβενίτη
Το μεγάλο «ατού» της αλυσίδας είναι ότι πουλάει τα προϊόντα που διαθέτει στα ράφια της αλυσίδας στις καλύτερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το περιθώριο κέρδους για το 2021 διαμορφώθηκε στο 2,6% που την καθιστά ανταγωνιστική όταν άλλα καταστήματα τροφίμων κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά και ξεπερνούν το 3% και 4%.
Πως εξασφαλίζει τις χαμηλές τιμές;
Οι καταναλωτές που συγκρίνουν τις τιμές στο ράφι διαπιστώνουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό ότι είναι οι βέλτιστες για τις καθημερινές αγορές τους.
Το περιθώριο κέρδους της αλυσίδας στο επίπεδο του 2,6% σημαίνει ότι η τιμή ενός προϊόντος που έχει 10 ευρώ η αλυσίδα θα εισπράξει 26 λεπτά.
Αντίθετα μία αλυσίδα που δουλεύει με περιθώριο 3% το ίδιο προϊόν θα εισπράξει 30 λεπτά αλλά θα έχει υψηλότερη τιμή των 10 ευρώ.
Η μία αλυσίδα …κατασκοπεύει την άλλη!
Έρευνα αγοράς δεν κάνουν μόνο οι καταναλωτές αλλά και οι αλυσίδες που θέλουν να διατηρήσουν «καλές» τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η μία αλυσίδα παρακολουθεί την άλλη για την τιμολογιακή πολιτική με σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους όπως και με ομάδες που καταγράφουν τις τιμές σε επιλεγμένα προϊόντα.
Στην αγορά των τροφίμων ο ανταγωνισμός αποδίδει με την αλυσίδα Σκλαβενίτη να τηρεί ως κόρη οφθαλμού την στρατηγική της για τις πιο χαμηλές τιμές.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 επιβεβαιώσουν ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτης είναι σύμμαχος των νοικοκυριών και στην κρίσιμη περίοδο που η ακρίβεια σαρώνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Λόγω ακρίβειας ρίχνει το περιθώριο κέρδους
Φέτος η αλυσίδα για να διατηρήσει την στρατηγική της φιλοσοφία που είναι η παραμονή της στην κατηγορία της πιο φθηνής αλυσίδας θα μειώσει το περιθώριο κέρδους η θα επηρεαστεί από τον πληθωρισμό και το κόστος της ενέργειας χωρίς να επέμβει για να διατηρήσει τη χαμηλότερη τιμή στο ράφι.
Ο τζίρος του ομιλου Σκλαβενίτη
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα 3,98 δισ. ευρώ (έναντι 3,79 δισ. το 2020).Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε €292,7 εκατ. (από 261,4 εκατ. το 2020).Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,5 εκατ., ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ (από €3.15 δισ. το 2020).
Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ. (έναντι 224,9 εκατ. το 2020).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 82,3 εκατ., ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
Βασικά σημεία για το 2022
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ περιλαμβάνεται: η δημιουργία 3 νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Σήμερα, ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απασχολεί περισσότερους από 33.000 Εργαζόμενους και το δίκτυο του Ομίλου απαρτίζεται από τις Εταιρείες Ε.Υ.Σ. (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Κύπρου (18 Καταστήματα), ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ (40 Καταστήματα) και The MART (13 Καταστήματα).
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η αλυσίδα είναι το πιο αναγνωρίσιμο σήμα στα εκατομμύρια των καταναλωτών όταν οι τρείς στους δέκα επιλέγουν τον «Σκλαβενίτη» για τα καθημερινά ψώνια τους ενώ οι επτά στους δέκα επιλέγουν μικρές, μεσαίες και μεγάλες αλυσίδες για τις αγορές διότι τα 440 καταστήματα του ομίλου Σκλαβενίτη δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το σύνολο του καταναλωτικού κοινού.
Το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας σύμφωνα με τις μετρήσεις είναι στο 32% με τον δεύτερο να είναι σε απόσταση και να τον επιλέγουν οι δύο στους δέκα καταναλωτές.
Οι χαμηλές τιμές στα ράφια του Σκλαβενίτη
Το μεγάλο «ατού» της αλυσίδας είναι ότι πουλάει τα προϊόντα που διαθέτει στα ράφια της αλυσίδας στις καλύτερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το περιθώριο κέρδους για το 2021 διαμορφώθηκε στο 2,6% που την καθιστά ανταγωνιστική όταν άλλα καταστήματα τροφίμων κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά και ξεπερνούν το 3% και 4%.
Πως εξασφαλίζει τις χαμηλές τιμές;
Οι καταναλωτές που συγκρίνουν τις τιμές στο ράφι διαπιστώνουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό ότι είναι οι βέλτιστες για τις καθημερινές αγορές τους.
Το περιθώριο κέρδους της αλυσίδας στο επίπεδο του 2,6% σημαίνει ότι η τιμή ενός προϊόντος που έχει 10 ευρώ η αλυσίδα θα εισπράξει 26 λεπτά.
Αντίθετα μία αλυσίδα που δουλεύει με περιθώριο 3% το ίδιο προϊόν θα εισπράξει 30 λεπτά αλλά θα έχει υψηλότερη τιμή των 10 ευρώ.
Η μία αλυσίδα …κατασκοπεύει την άλλη!
Έρευνα αγοράς δεν κάνουν μόνο οι καταναλωτές αλλά και οι αλυσίδες που θέλουν να διατηρήσουν «καλές» τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η μία αλυσίδα παρακολουθεί την άλλη για την τιμολογιακή πολιτική με σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους όπως και με ομάδες που καταγράφουν τις τιμές σε επιλεγμένα προϊόντα.
Στην αγορά των τροφίμων ο ανταγωνισμός αποδίδει με την αλυσίδα Σκλαβενίτη να τηρεί ως κόρη οφθαλμού την στρατηγική της για τις πιο χαμηλές τιμές.
Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 επιβεβαιώσουν ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτης είναι σύμμαχος των νοικοκυριών και στην κρίσιμη περίοδο που η ακρίβεια σαρώνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Λόγω ακρίβειας ρίχνει το περιθώριο κέρδους
Φέτος η αλυσίδα για να διατηρήσει την στρατηγική της φιλοσοφία που είναι η παραμονή της στην κατηγορία της πιο φθηνής αλυσίδας θα μειώσει το περιθώριο κέρδους η θα επηρεαστεί από τον πληθωρισμό και το κόστος της ενέργειας χωρίς να επέμβει για να διατηρήσει τη χαμηλότερη τιμή στο ράφι.
Ο τζίρος του ομιλου Σκλαβενίτη
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε στα 3,98 δισ. ευρώ (έναντι 3,79 δισ. το 2020).Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε €292,7 εκατ. (από 261,4 εκατ. το 2020).Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,5 εκατ., ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ (από €3.15 δισ. το 2020).
Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ. (έναντι 224,9 εκατ. το 2020).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 82,3 εκατ., ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
Βασικά σημεία για το 2022
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό σχεδιασμό της ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ περιλαμβάνεται: η δημιουργία 3 νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Σήμερα, ο Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ απασχολεί περισσότερους από 33.000 Εργαζόμενους και το δίκτυο του Ομίλου απαρτίζεται από τις Εταιρείες Ε.Υ.Σ. (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket), ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Κύπρου (18 Καταστήματα), ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ (40 Καταστήματα) και The MART (13 Καταστήματα).
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών