H γενική συνέλευση της ΕΑΒ ενέκρινε τον ισολογισμό του 2021, επισφραγίζοντας την πορεία ανάταξης της επιχείρησης καθώς ύστερα από πολλά χρόνια ζημιογόνων χρήσεων, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία καταγράφει καθαρά κέρδη μετά από φόρους 1,5 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 η εταιρεία είχε ζημίες ύψους 18,7 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της χρήσης 2021.
Όπως ανακοινώθηκε από την ΕΑΒ, η εταιρεία παρουσιάζει βελτίωση όλων των βασικών οικονομικών μεγεθών της και συγκεκριμένα:
- Ο Κύκλος Εργασιών της χρήσης 2021 διαμορφώθηκε στα 74,8 εκατ. ευρώ έναντι 49,1 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 52,2%.
- Το Κόστος Πωληθέντων το 2021 ανήλθε στα 63,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 34,0%, έναντι 47,5 εκατ. ευρώ το 2020.
- Ως συνέπεια των ανωτέρω, το Μικτό Κέρδος της Εταιρείας πολλαπλασιάστηκε από τα 1,6 εκατ. ευρώ του 2020 στα 11,1 εκατ. ευρώ μέσα στο 2021, παρουσιάζοντας μια σημαντικότατη αύξηση 595,9%.
Αισθητά βελτιωμένοι εμφανίζονται και οι Δείκτες Αποδοτικότητας:
- Περιθώριο Μικτού Κέρδους 2021 14,8% συγκρινόμενο με το αντίστοιχο 3,3% του 2020.
- Περιθώριο Καθαρού Κέρδους 2021 2,1% έναντι -37,7% το 2020.
- ΕΒΙΤDA (Λειτουργικό Αποτέλεσμα Προ Φόρων, Αποσβέσεων και Χρηματοοικονομικών Εξόδων) 7,7 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι -10,8 εκατ. ευρώ το 2020.
Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία εκτιμά ότι μέχρι το 2026 θα έχει μεγεθύνει τον κύκλο εργασιών της κατά 90%, με συνεχώς αυξανόμενη κερδοφορία.
Ιδιαίτερη μνεία στην ανακοίνωση γίνεται στις προσλήψεις της τελευταίας διετίας με την εκτίμηση ότι το σύνολο του προσωπικού της ΕΑΒ θα ξεπεράσει τα 1.900 μέσα στο 2022.
Παράλληλα στην ανακοίνωση καταγράφονται τα εν εξελίξει έργα που εκτελούνται στην ΕΑΒ την τελευταία διετία με προτεραιότητα " στην υποστήριξη του έργου των Ενόπλων Δυνάμεων, και ιδιαίτερα της Πολεμικής Αεροπορίας, με την παροχή υπηρεσιών υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών" .
Ειδικότερα η ΕΑΒ:
- Αναβαθμίζει, τηρώντας αυστηρά το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος, 83 F-16 σε επίπεδο Viper και μέσα στο 2022 θα παραδώσει πέντε αεροσκάφη,
- Παραδίδει με συνέπεια τα δύσκολα για συντήρηση πυροσβεστικά αεροσκάφη στην Πολεμική Αεροπορία, ώστε να υπάρχει πλήρης κάλυψη της πυροσβεστικής περιόδου,
- Εκτελεί το πολύ δύσκολο πρόγραμμα της αναβάθμισης των αεροσκαφών αεροναυτικής επιτήρησης P-3 Orion,
- Εκτελεί με ταχείς ρυθμούς το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών C-130,
- Εξάγει, ως υποκατασκευαστής της Lockheed Martin, το 30% των αεροσκαφών F-16 και C-130 για την παγκόσμια αγορά και με τον τρόπο αυτό συντελεί, ως εξαγωγική βιομηχανία, στην εισροή συναλλάγματος στη χώρα. Πρόσφατα, δε, υπόγραψε επέκταση αυτών των συμβάσεων κατά 190 εκατ. ευρώ,
- Αυξάνει τους ρυθμούς της εκπαιδευτικής της δραστηριότητας, εκτελώντας προγράμματα εκπαίδευσης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μαθητές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Μπαχρέιν. Επενδύει 20 εκατ. ευρώ σε νέες εγκαταστάσεις και δρομολογεί την ακαδημαϊκή και γεωγραφική επέκταση των εκπαιδευτικών της προγραμμάτων,
- Συνεργάζεται με πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της χώρας και του εξωτερικού για την έρευνα και την ανάπτυξη εθνικών προϊόντων, καθώς και για την προώθηση της τεχνολογίας στην Ελλάδα,
- Αναπτύσσει Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα (UAV), τα οποία στη συνέχεια θα κατασκευάζει και θα διαθέτει στη διεθνή αγορά,
- Εισέρχεται στον χώρο του Διαστήματος, ξεκινώντας με τη συναρμολόγηση και στη συνέχεια με την κατασκευή μικροδορυφόρων.
Η ΕΑΒ έχει συνολικό ανεκτέλεστο που φθάνει στα 840 εκατ. ευρώ, με προοπτική να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. Με τις προοπτικές που δημιουργούν τα παραπάνω δεδομένα, η εταιρεία δεν προσφέρει μόνο στην Ασφάλεια και την 'Αμυνα της Ελλάδος αλλά και στην Εθνική Οικονομία, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση.
«Το θετικό αποτέλεσμα μετά από φόρους αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία της ΕΑΒ και αποδεικνύει τη δυναμική και τις δυνατότητες της εταιρείας. Είναι προϊόν σκληρής και επίπονης προσπάθειας όλων των εργαζομένων στην ΕΑΒ, με την καθοδήγηση της διοίκησης, και δικαιώνει την αποφασιστικότητα όλων για το όραμα της περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας», δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΑΒ Δημήτριος Παπακώστας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών