Στον σχετικό διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνολικά 8 σχήματα
Ολιγοήμερη παράταση έως τις 17 Ιουλίου, και ώρα 17:00, έχει δώσει το ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών που αφορούν τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού – συντήρηση και εκμετάλλευση για 25 έτη.
Αν και κάποια από τα σχήματα που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό εκτιμούσαν ότι ο χρόνος που τους δόθηκε προκειμένου να μελετήσουν το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν ελάχιστος, κύκλοι από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναφέρουν πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ότι το μόνο που θα μπορούσε να δοθεί είναι η παράταση μιας εβδομάδας, που άλλωστε δόθηκε καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να υποβληθούν οι προσφορές έως την ερχόμενη Δευτέρα.
Στον σχετικό διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνολικά 8 σχήματα, τα εξής:
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L. και FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
GRUPPO FININC – INC SpA
Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. και RUBICONE BIDCO S.A.
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες VAUBAN – DIF – EGIS
Όσον αφορά το τίμημα, πληροφορίες αναφέρουν ότι αν οι αποκλίσεις είναι μικρές μεταξύ του πρώτου και των υπολοίπων σχημάτων τότε θα ζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ βελτιωτική πρόταση. Το τίμημα θα κριθεί από πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων και το ύψος των διοδίων. Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα.
Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Να σημειωθεί τέλος ότι οι πρόσφατες διπλές εθνικές εκλογές καθυστέρησαν τη διαδικασία περίπου 50 ημέρες, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ επείγεται να προχωρήσει, προκειμένου να έχει ικανοποιητικό περιθώριο χρόνου για την
ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία έχει τουλάχιστον τέσσερα χρονοβόρα στάδια μπροστά της.
Τα στάδια είναι τα εξής:
άνοιγμα προσφορών και αξιολόγησή τους με στόχο την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή,
εξεύρεση χρηματοδότησης της νέας σύμβασης από την πλευρά του προτιμητέου επενδυτή,
έλεγχος και έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο,
υπογραφή της σύμβασης και κύρωσή της από την Ελληνική Βουλή.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν το πολύ έως το καλοκαίρι του 2024, ώστε να μην απαιτηθεί η διαδικασία επέκτασης του δικαιώματος παραχώρησης στον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, έστω για λίγους μήνες
www.bankingnews.gr
Αν και κάποια από τα σχήματα που θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό εκτιμούσαν ότι ο χρόνος που τους δόθηκε προκειμένου να μελετήσουν το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν ελάχιστος, κύκλοι από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναφέρουν πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ότι το μόνο που θα μπορούσε να δοθεί είναι η παράταση μιας εβδομάδας, που άλλωστε δόθηκε καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να υποβληθούν οι προσφορές έως την ερχόμενη Δευτέρα.
Στον σχετικό διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συνολικά 8 σχήματα, τα εξής:
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L. και FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
GRUPPO FININC – INC SpA
Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. και RUBICONE BIDCO S.A.
Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες VAUBAN – DIF – EGIS
Όσον αφορά το τίμημα, πληροφορίες αναφέρουν ότι αν οι αποκλίσεις είναι μικρές μεταξύ του πρώτου και των υπολοίπων σχημάτων τότε θα ζητηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ βελτιωτική πρόταση. Το τίμημα θα κριθεί από πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων και το ύψος των διοδίων. Η νέα σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει τη μείωση των διοδίων μετά τη νέα παραχώρηση και για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα.
Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.
Να σημειωθεί τέλος ότι οι πρόσφατες διπλές εθνικές εκλογές καθυστέρησαν τη διαδικασία περίπου 50 ημέρες, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ επείγεται να προχωρήσει, προκειμένου να έχει ικανοποιητικό περιθώριο χρόνου για την
ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία έχει τουλάχιστον τέσσερα χρονοβόρα στάδια μπροστά της.
Τα στάδια είναι τα εξής:
άνοιγμα προσφορών και αξιολόγησή τους με στόχο την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή,
εξεύρεση χρηματοδότησης της νέας σύμβασης από την πλευρά του προτιμητέου επενδυτή,
έλεγχος και έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο,
υπογραφή της σύμβασης και κύρωσή της από την Ελληνική Βουλή.
Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνουν το πολύ έως το καλοκαίρι του 2024, ώστε να μην απαιτηθεί η διαδικασία επέκτασης του δικαιώματος παραχώρησης στον υφιστάμενο παραχωρησιούχο, έστω για λίγους μήνες
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών