Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οι «οδηγίες» Θεοδωρικάκου (Υπ. Ανάπτυξης): Να λέτε συνεχώς ότι οι τιμές πέφτουν - Η ακρίβεια είναι παρούσα αλλά μην το λέτε!

Οι «οδηγίες» Θεοδωρικάκου (Υπ. Ανάπτυξης): Να λέτε συνεχώς ότι οι τιμές πέφτουν - Η ακρίβεια είναι παρούσα αλλά μην το λέτε!
 Η ακρίβεια ήταν ο βασικός πυλώνας αύξησης των μερισμάτων των επιχειρήσεων τα οποία προέρχονται από την πώληση των προϊόντων
Με… λόγια και όχι με μέτρα επιχειρεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος να τιθασεύσει την ακρίβεια που αδειάζει τις τσέπες των καταναλωτών ανοίγοντας πληγές στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Η στροφή προς την επικοινωνιακή διαχείριση έγινε γνωστή στην έκτακτη συνάντηση που είχε χθες ο κ. Θεοδωρικάκος με εκπροσώπους της αγοράς επιδιδόμενος σε ένα αγώνα μασάζ προς τους τελευταίους για να τους πείσει ότι οι τιμές στην αγορά πέφτουν μολονότι στην πράξη συμβαίνει το αντίθετο μετά το νέο άλμα του πληθωρισμού τον Ιούλιο στο 3% σύμφωνα με την εκτίμηση Eurostat .
Ο υπουργός ως άριστος γνώστης της επικοινωνίας προσπαθεί να αλλάξει την σκληρή πραγματικότητα των καταναλωτών με επικοινωνιακά τρικ.
Η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, των βιομηχανιών τροφίμων και των πολυεθνικών είχε ως σκοπό τον επικοινωνιακό « βομβαρδισμό» των καταναλωτών ότι οι τιμές πέφτουν.

Που είναι η λίστα προϊόντων που μειώνονται οι τιμές;

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι της αγοράς προσήλθαν στη συνάντηση χωρίς να προσφέρουν στον υπουργό …έτοιμη τροφή με προϊόντα που έχουν μειωθεί οι τιμές τους σε βασικά είδη διατροφής.
Ήδη το Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ανακοινώνει έρευνες με μειωμένες τιμές.
Συγκεκριμένα στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο οι τιμές των προϊόντων στα καταγράφουν μειωμένες κατά μέσο όρο -1,56% σε σχέση με τον Ιούλιο 2023.
Οι 13 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων σουπερμάρκετ καταγράφουν μείωση τιμών.
Για τρίτο συνεχόμενο μήνα καταγράφεται αρνητικός «πληθωρισμός» στα σουπερμάρκετ.

Για τα μερίσματα δεν είπαν κουβέντα.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες δεν τέθηκε το θέμα των μερισμάτων που διανέμουν κάθε χρόνο οι επιχειρήσεις τροφίμων, η βιομηχανία τροφίμων και οι πολυεθνικοί όμιλοι.
Να σημειωθεί ότι η ακρίβεια ήταν ο βασικός πυλώνας αύξησης των μερισμάτων των επιχειρήσεων τα οποία προέρχονται από την πώληση των προϊόντων.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης ως αρμόδιος φορέας ελέγχου και παρακολούθησης των Ανωνύμων Εταιρειών τους έχει δώσει χρόνο για την δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων που ανακοινώνονται μετά από 1 χρόνο. Τα οικονομικά μεγέθη του 2023 θα γνωστοποιηθούν τον Οκτώβριο του 2024.

Η κερδοφορία να διατηρείται!!!

Για τις επιχειρήσεις του κλάδου δεν έχει σημασία πόσο έπεσαν οι τιμές των προϊόντων αλλά πώς κινήθηκαν τα καθαρά κέρδη τους τα οποία στο τέλος της οικονομικής περιόδου συνθέτουν το ύψος των μερισμάτων που διανεμηθεί στους ιδιοκτήτες των εταιρειών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πολυεθνικός όμιλος Procter& Gamble αναφέρεις τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 .
Το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος είναι 5.000.000,00 Ευρώ η αλλιώς 67,65 Ευρώ ανά εταιρικό μερίδιο. Ποσό 281.799,87 Ευρώ προέρχεται από κέρδη προηγουμένων χρήσεων, ενώ ποσό 4.718.200,13 Ευρώ από τα κέρδη της παρούσας χρήσης.
Μερίσματα καταβληθέντα Στις 21 Δεκεμβρίου 2022 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Εταίρου, ημερομηνίας 19 Δεκεμβρίου 2022, καταβλήθηκε μέρισμα Ευρώ 17.417.363,00 Ευρώ.
Η «Μασούτης» σούπερ μάρκετ: Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους 2.000.000 ευρώ, ήτοι 3,97 ευρώ ανά μετοχή. Επιπλέον θα προταθεί η καταβολή αμοιβών στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για τις υπηρεσίες τους, συνολικού ποσού 2.000.000 ευρώ. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων επέστρεψε στους ιδιοκτήτες των εταιρειών δεκάδες εκατομμύρια με τη μορφή μερισμάτων.

Η δήλωση του υπουργού Ανάπτυξης

Ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος μετά τη συνάντηση δήλωσε μεταξύ άλλων ότι: «Είμαστε σταθερά σε επαφή και συνεργασία με την επιχειρηματικότητα, καθώς ταυτιζόμαστε με το αίτημα και την προσδοκία των πολιτών για κοινωνική ευθύνη
από την πλευρά των επιχειρήσεων.
Αναμένω τα στοιχεία για τον Ιούλιο, όπου υπάρχουν θετικές ενδείξεις και ασφαλώς οι βιομηχανίες και τα σούπερ μάρκετ καλούνται να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να μειώσουν τις τιμές ιδιαίτερα το φθινόπωρο που ανοίγουν τα σχολεία και για πολλά νοικοκυριά απαιτούνται πρόσθετα έξοδα.
Η προσπάθεια για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια είναι συνολική για την Κυβέρνηση: Το Υπουργείο Οικονομικών για τη μείωση των επιτοκίων των τραπεζών, το Υπουργείο Ενέργειας για τις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, το Υπουργείο Ναυτιλίας για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όλοι μαζί δίνουμε καθημερινά τη μάχη για να στηρίξουμε τους πολίτες».

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης