Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο όμιλος αντέχει - Motor Oil: Από την επιβολή έκτακτου φόρου και τον ΜSCI... στη διανομή προμερίσματος

Ο όμιλος αντέχει - Motor Oil: Από την επιβολή έκτακτου φόρου και τον ΜSCI... στη διανομή προμερίσματος
Motor Oil δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου του 2024 στο ΓΕΜΗ με σκοπό τη  διανομή προμερίσματος μέχρι το τέλος του χρόνου
Αρκετοί επενδυτές μέτρησαν ότι πιθανότητες είναι με το μέρος τους, γι αυτό ούτε ο έκτακτος φόρος στα διυλιστήρια (205 εκατ ευρώ), ούτε η έξοδος από τον δείκτη MSCI, ούτε οι μεγάλοι short επενδυτές μπορούν να σταθούν εμπόδια για την ανάπτυξη της εταιρείας.
Και οι τελευταίοι μάλλον ήταν εφαλτήριο για την άνοδο της μετοχής η οποία από τα 25,5 ευρώ (19 Ιουνίου – προ επιβολής φόρου) βρίσκεται σήμερα στα 22,28 ευρώ και αφού έχει καταβληθεί 1,40 ευρώ ανά μετοχή.
Ο λόγος για την Motor Oil η οποία δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου του 2024 στο ΓΕΜΗ με σκοπό την διανομή προμερίσματος μέχρι το τέλος του χρόνου.

Για ποιους λόγους, όμως, οι πιθανότητες βρέθηκαν με το μέρος των επενδυτών ακριβώς όπως έχει εξηγήσει πριν χρόνια (2018) ο Αμερικανός επενδυτής H.Marks του Oaktree capital;
Όσοι επενδυτές δεν πανικοβλήθηκαν στις 20 Ιουνίου από την τηλεφωνική επιβολή έκτακτου φόρου, γνώριζαν καταρχήν την διαχρονική πολιτική υψηλών μερισμάτων.
Από το 2001 η μέση απόδοση διαμορφώνεται στο 6,7% με ιστορικό ρεκόρ (1,40 ευρώ το 2023).
Οι δε δανειστές της εταιρείας γνωρίζουν ότι, η εταιρεία είναι ικανή να αυξάνει τα λειτουργικά της αποτελέσματα.

Επιπλέον, η εταιρεία με τις επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας δεν είναι απλώς διυλιστήριο, αλλά αποτελεί μια εταιρεία ΑΠΕ (849MW) συν τις εργασίες διύλισης, εφοδιασμός, εμπορία, εναλλακτικά καύσιμα, λιανική – με ό,τι αυτό σημαίνει από πλευράς αποτίμησης.
Όταν εφαρμόστηκε η έξοδος της μετοχής από τον δείκτη MSCI Standard, η μετοχή πραγματοποίησε σε μια ημέρα τον μισό τζίρο του χρηματιστηρίου, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των επενδυτών.
Μετά την επιβολή του φόρου, είναι χαρακτηριστικό ότι οι αναλυτές δεν μείωσαν την τιμή – στόχο, αλλά την αύξησαν σε 30 ευρώ έναντι 27 ευρώ (Eurobank Εquities ) αφού η δραστηριότητα των ΑΠΕ δεν έχει αποτιμηθεί επαρκώς.
Οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές, αλλά και οι αγορές ιδίων μετοχών της εταιρείας στάθηκαν τα “αναχώματα” απέναντι στην θέση ανοικτών πωλήσεων του Millenium Μanagement το οποίο παραδόθηκε και μηδένισε την θέση του για να μην εγγράψει μεγαλύτερες ζημιές.

Με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2024, όμως, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρά κέρδη μετά φόρων 190,6 εκατ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο και 361,9 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο 2024.
Όμως, η συμβολή των ΑΠΕ στα λειτουργικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο διαμορφώθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα και ουδείς δεν γνωρίζει την πορεία των τιμών του πετρελαίου.
Οι πιθανότητες, όμως, να αντιμετωπιστούν τα ρίσκα συνεχίζουν να βρίσκονται με το μέρος των επενδυτών.
Η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι, τα λειτουργικά αποτελέσματα στο δεύτερο εξάμηνο 2024 αναμένονται ικανοποιητικά επειδή:

1)
διαχρονικά η ικανότητα του διυλιστηρίου είναι να διαθέτει περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου
2) τα διυλισμένα προϊόντα θα έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή επί των πωλήσεων της εταιρείας καθώς μέρος της εμπορικής δραστηριότητας θα υποκατασταθεί με βιομηχανική δραστηριότητα ως αποτέλεσμα της δυνατότητας επεξεργασίας του διυλιστηρίου σε 200 χιλ. βαρέλια ημερησίως από 175 χιλ.
3) το διυλιστήριο θα εμφανίσει υψηλό βαθμό απασχόλησης δεδομένου ότι δεν προβλέπονται εργασίες συντήρησης των επιμέρους μονάδων.
Eκτός από τα ανωτέρω, όμως, η Motor Oil, μετασχηματίστηκε και για να διαχειριστεί τους πιθανούς κινδύνους διαθέτει τις ΑΠΕ, την κυκλική οικονομία, τα εναλλακτικά καύσιμα, την λιανική και φυσικά την συμμετοχή στην Ελλάκτωρ.

Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yhaoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης