Τρεις παράγοντες συντέλεσαν στην αλλαγή του ελληνικού αεροπορικού τοπίου τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean Airlines, Δημήτρη Γερογιάννη.
Ο πρώτος παράγοντας είναι, η Aegean η οποία ξεκίνησε στα χρόνια της απελευθέρωσης των αερομεταφορών από μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία με 2 αεροσκάφη, αναπτύχθηκε δυναμικά στις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές διεθνείς αγορές, ενώ αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα στόλο 65 αεροσκαφών που πετούν από τις 8 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε 133 προορισμούς σε 41 χώρες με τακτικές αλλά και ναυλωμένες πτήσεις, ανανεώνοντας τον στόλο της –πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη με αεροσκάφη ΝΕΟ 320/321.
Ο δεύτερος παράγοντας εστιάζεται στη λειτουργία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2001. Ο διάδοχος του ιστορικού αεροδρομίου του Ελληνικού , που ξεκίνησε τη λειτουργία του ως ένα ιδιωτικά διαχειριζόμενο αεροδρόμιο.
Και ο τρίτος σχετίζεται με τη λειτουργία των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων από τη FRAPORT το 2018. Τα 14 αυτά αεροδρόμια αποτελούν μαζί με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη σημεία εισόδου τουρισμού για την καλοκαιρινή περίοδο στην Ελλάδα.
Επενδύσεις στην τεχνολογία
Η επένδυση στον εκσυγχρονισμό τους έχει αλλάξει και αναβαθμίσει όχι μόνο την εικόνα της χώρας, αλλά και τις υπηρεσίες ταξιδίων επιβατών η οποία έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά.
Αλλοι παράγοντες είναι οι επενδύσεις στην τεχνολογία σε όλα τα σημεία επαφής με τον επιβάτη, η αναβάθμιση της ιστοσελίδας. Στα επιμέρους, ωστόσο και πολύ σημαντικά τα πληρώματα πιλοτηρίου και καμπίνας έχουν τα δικά τους tablet για να διαχειρίζονται τα καθήκοντά τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πτήση τους, οι μηχανικοί έχουν άμεση πρόσβαση στα εγχειρίδια συντήρησης και καταγράφουν τα αποτελέσματα των ενεργειών τους.
Ρύποι και επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη
O κλάδος των αερομεταφορών ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της συμφωνίας των Παρισίων για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5°C στο πλαίσιο αυτό η AEGEAN, έχει θέσει σε εφαρμογή πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο κος Γερογιάννης τόνισε πως τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO 2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus.
Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών