Πως η Πειραιώς «έφερε» στο μετοχολόγιο της MIG τον Μάριο Ηλιόπουλο
Η στρατηγική απόφαση της Πειραιώς να μειώσει την έκθεση της από ακτοπλοϊκά δάνεια, σκόνταψε στην αντίδραση των ανταγωνιστών της Attica και τελικώς δεν αποτελούσε μια ευφυή κίνηση, όπως ισχυρίζονταν τότε ορισμένοι, ακριβώς διότι αγνόησε τους ανταγωνιστές και ειδικά τους ακτοπλόους, πολλοί από τους οποίους δεν συνηθίζουν να αντιδρούν με τους επιχειρηματικούς “όρους” της στεριάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν ο επιχειρηματίας κ. Μ Ηλιόπουλος της Sea Jets ξεκινήσει την απόκτηση του 5,48% των μετοχών της ΜIG μέσω της Κυπριακής Ratio Holdings (εκπρόσωπος η κόρη του Δέσποινα Ηλιοπούλου), απευθύνθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να επιτύχει δανεισμό με χαμηλότερα επιτόκια, ακριβώς όπως συνέβη και με την Attica της MIG στην οποία πραγματοποιήθηκε αναδιάρθρωση δανεισμού με χαμηλότερο επιτόκιο, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Τράπεζα Πειραιώς αρνήθηκε τις προτάσεις της Sea Jets, γι αυτό ο κ. Μ. Ηλιόπουλος αποφάσισε την κατά μέτωπο σύγκρουση με την Τράπεζα Πειραιώς, και ξεκίνησε να συγκεντρώνει μετοχές της MIG προκαλώντας ράλι στην μετοχή.
Προηγουμένως, η Τράπεζα Πειραιώς, από την πλευρά της για να ελαφρύνει τον ισολογισμό της μετέφερε τα ομολογιακά δάνεια, ύψους 443 εκατ. ευρώ της Attica στην Ιρλανδική Strix Ηoldings (75% Τράπεζα Πειραιώς 25% Strix ), ώστε να προχωρήσει στον σχεδιασμό της για την δημιουργία του ενιαίου σχήματος Attica – ANEK το οποίο αποτιμήθηκε 1,1 δισ. ευρώ σε εταιρική αξία.
Σε μετοχικό επίπεδο, το ενδιαφέρον στοιχείο της “μάχης”, είναι πως μετά την έλευση Ηλιόπουλου στην MIG, στην μετοχή της Attica και της ΑΝΕΚ σημειώθηκαν ρευστοποιήσεις με πτώση 10,23% στην Attica και 2,73% στην AΝΕΚ.
Το σχήμα Attica – ΑΝΕΚ και οι ανταγωνιστές Sea Jets - Mινωϊκές, η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η νέα ακτοπλoϊκή εταιρεία η οποία θα προκύψει από την συνένωση Attica – ΑΝΕΚ ( 1 μετοχή Ανεκ προς 0,1217 της Attica ) θα ελέγχει με τα πλοία τα εμπορικά σήματα της Blue Star, της Super Fast Ferries, της Hellenic Seaways, και της ΑΝΕΚ και δραστηριοποιείται κοινοπρακτικά στην Αδριατική και Κρήτη, ενω στις Κυκλάδες και το Βόρειο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό τόσο από την Sea jets, όσο και απο άλλες εταιρείες.
Εκ των πραγμάτων, η Sea Jets του κ. Ηλιόπουλου, όπως και οι Μινωϊκές Γραμμές του Ιταλού εφοπλιστή κ. Ε. Grimaldi βρίσκονται στην αντίπερα όχθη από τον νέο ακτοπλοϊκό όμιλο.
Kαι δεν είναι τυχαίο, ότι ενώ αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το σχήμα Attica – ΑΝΕΚ μέχρι τον Μάϊο, η ιταλική πλευρά με δηλώσεις του κ. Grimaldi σε ανύποπτο χρόνο είχε αναφέρει ότι, πρέπει να περιμένετε να δούμε την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Με άλλα λόγια, ο Ιταλός εφοπλιστής πιθανότατα αναμένει μια “διάσπαση” του ενιαίου σχήματος λόγω ανταγωνισμού και αναμένει να λάβει πλοία, είτε και δρομολόγια.
Τούτο δεν σημαίνει, όμως, ότι, έχει συντονιστεί με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου της Sea Jets καθώς συνηθίζει να προχωρεί σε θεσμικές κινήσεις.
Ωστόσο, ο τελευταίος στο παρελθόν είχε διεκδικήσει την Hellenic Sea ways και θα προτιμούσε η εταιρεία του να λάβει επίσης ανταλλάγματα εφόσον το νέο σχήμα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού.
Η σημερινή μάχη
Για αρκετούς παρατηρητές η κίνηση της Sea Jets δεν είναι τίποτα άλλο από μια προσπάθεια να αναγκάσει την Τράπεζα Πειραιώς να προσέλθει σε συζητήσεις για το σχήμα Attica – ANEK.
H πώληση του νέου σχήματος με εταιρική αξία πάνω από 1 δισ. ευρώ δεν θα είναι εύκολη προσπάθεια.
Γι αυτό άλλωστε, στην σημερινή συνέλευση έρχεται η πρόταση της Strix για την ακύρωση δανείων αξίας 443 εκατ. ευρώ με αντάλλαγμα το 79,38% της Αttica.
Μια πώληση με τον υφιστάμενο δανεισμό θα ήταν πιο δυσχερής.
Εάν όμως προστεθεί στο ποσοστό της Κυπριακής Ratio Holding της Sea Jets (5,48 %) και το 5% της Rolopack του κ. Α.Στάμου προκειμένου να καθυστερήσει η συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών της Attica πρός εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς (Strix Holdings), τότε η τελευταία έχει την δυνατότητα να μετατρέψει μέρος των ομολογιακών δανείων (160 εκατ. ευρώ) σε μετοχές και η πλευρά του κ. Ηλιόπουλου να μείνε μετέωρη με τις μετοχές της MIG.
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η πλευρά του κ. Ηλιόπουλου με τις ενστάσεις τις οποίες θα παρουσιάσει θα επιχειρήσει να πάρει με το μέρος της τους μετόχους μειοψηφίας της MIG προκειμένου να μην συμφωνήσουν στην παραχώρηση της Attica, όπως ήδη έχει δεχθεί το Δ.Σ της MIG.
Όλα αναμένεται να κριθούν από ποσοστό το οποίο θα συγκεντρώσει τελικά η Sea Jets, και από την αντίδραση της Τράπεζας Πειραιώς.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν ο επιχειρηματίας κ. Μ Ηλιόπουλος της Sea Jets ξεκινήσει την απόκτηση του 5,48% των μετοχών της ΜIG μέσω της Κυπριακής Ratio Holdings (εκπρόσωπος η κόρη του Δέσποινα Ηλιοπούλου), απευθύνθηκε στην Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να επιτύχει δανεισμό με χαμηλότερα επιτόκια, ακριβώς όπως συνέβη και με την Attica της MIG στην οποία πραγματοποιήθηκε αναδιάρθρωση δανεισμού με χαμηλότερο επιτόκιο, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Τράπεζα Πειραιώς αρνήθηκε τις προτάσεις της Sea Jets, γι αυτό ο κ. Μ. Ηλιόπουλος αποφάσισε την κατά μέτωπο σύγκρουση με την Τράπεζα Πειραιώς, και ξεκίνησε να συγκεντρώνει μετοχές της MIG προκαλώντας ράλι στην μετοχή.
Προηγουμένως, η Τράπεζα Πειραιώς, από την πλευρά της για να ελαφρύνει τον ισολογισμό της μετέφερε τα ομολογιακά δάνεια, ύψους 443 εκατ. ευρώ της Attica στην Ιρλανδική Strix Ηoldings (75% Τράπεζα Πειραιώς 25% Strix ), ώστε να προχωρήσει στον σχεδιασμό της για την δημιουργία του ενιαίου σχήματος Attica – ANEK το οποίο αποτιμήθηκε 1,1 δισ. ευρώ σε εταιρική αξία.
Σε μετοχικό επίπεδο, το ενδιαφέρον στοιχείο της “μάχης”, είναι πως μετά την έλευση Ηλιόπουλου στην MIG, στην μετοχή της Attica και της ΑΝΕΚ σημειώθηκαν ρευστοποιήσεις με πτώση 10,23% στην Attica και 2,73% στην AΝΕΚ.
Το σχήμα Attica – ΑΝΕΚ και οι ανταγωνιστές Sea Jets - Mινωϊκές, η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Η νέα ακτοπλoϊκή εταιρεία η οποία θα προκύψει από την συνένωση Attica – ΑΝΕΚ ( 1 μετοχή Ανεκ προς 0,1217 της Attica ) θα ελέγχει με τα πλοία τα εμπορικά σήματα της Blue Star, της Super Fast Ferries, της Hellenic Seaways, και της ΑΝΕΚ και δραστηριοποιείται κοινοπρακτικά στην Αδριατική και Κρήτη, ενω στις Κυκλάδες και το Βόρειο Αιγαίο έχει ανταγωνισμό τόσο από την Sea jets, όσο και απο άλλες εταιρείες.
Εκ των πραγμάτων, η Sea Jets του κ. Ηλιόπουλου, όπως και οι Μινωϊκές Γραμμές του Ιταλού εφοπλιστή κ. Ε. Grimaldi βρίσκονται στην αντίπερα όχθη από τον νέο ακτοπλοϊκό όμιλο.
Kαι δεν είναι τυχαίο, ότι ενώ αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το σχήμα Attica – ΑΝΕΚ μέχρι τον Μάϊο, η ιταλική πλευρά με δηλώσεις του κ. Grimaldi σε ανύποπτο χρόνο είχε αναφέρει ότι, πρέπει να περιμένετε να δούμε την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Με άλλα λόγια, ο Ιταλός εφοπλιστής πιθανότατα αναμένει μια “διάσπαση” του ενιαίου σχήματος λόγω ανταγωνισμού και αναμένει να λάβει πλοία, είτε και δρομολόγια.
Τούτο δεν σημαίνει, όμως, ότι, έχει συντονιστεί με την πλευρά του κ. Ηλιόπουλου της Sea Jets καθώς συνηθίζει να προχωρεί σε θεσμικές κινήσεις.
Ωστόσο, ο τελευταίος στο παρελθόν είχε διεκδικήσει την Hellenic Sea ways και θα προτιμούσε η εταιρεία του να λάβει επίσης ανταλλάγματα εφόσον το νέο σχήμα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού.
Η σημερινή μάχη
Για αρκετούς παρατηρητές η κίνηση της Sea Jets δεν είναι τίποτα άλλο από μια προσπάθεια να αναγκάσει την Τράπεζα Πειραιώς να προσέλθει σε συζητήσεις για το σχήμα Attica – ANEK.
H πώληση του νέου σχήματος με εταιρική αξία πάνω από 1 δισ. ευρώ δεν θα είναι εύκολη προσπάθεια.
Γι αυτό άλλωστε, στην σημερινή συνέλευση έρχεται η πρόταση της Strix για την ακύρωση δανείων αξίας 443 εκατ. ευρώ με αντάλλαγμα το 79,38% της Αttica.
Μια πώληση με τον υφιστάμενο δανεισμό θα ήταν πιο δυσχερής.
Εάν όμως προστεθεί στο ποσοστό της Κυπριακής Ratio Holding της Sea Jets (5,48 %) και το 5% της Rolopack του κ. Α.Στάμου προκειμένου να καθυστερήσει η συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών της Attica πρός εταιρεία της Τράπεζας Πειραιώς (Strix Holdings), τότε η τελευταία έχει την δυνατότητα να μετατρέψει μέρος των ομολογιακών δανείων (160 εκατ. ευρώ) σε μετοχές και η πλευρά του κ. Ηλιόπουλου να μείνε μετέωρη με τις μετοχές της MIG.
Σύμφωνα με ορισμένες πηγές, η πλευρά του κ. Ηλιόπουλου με τις ενστάσεις τις οποίες θα παρουσιάσει θα επιχειρήσει να πάρει με το μέρος της τους μετόχους μειοψηφίας της MIG προκειμένου να μην συμφωνήσουν στην παραχώρηση της Attica, όπως ήδη έχει δεχθεί το Δ.Σ της MIG.
Όλα αναμένεται να κριθούν από ποσοστό το οποίο θα συγκεντρώσει τελικά η Sea Jets, και από την αντίδραση της Τράπεζας Πειραιώς.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών