Κοινωνία

Έγκλημα Blue Horizon - Βαριές ποινές στους 4 - Στο στόχαστρο Λιμενικό και... Βαρβιτσιώτης - Παραιτήθηκε ο CEO της Attica Group

Έγκλημα Blue Horizon - Βαριές ποινές στους 4 - Στο στόχαστρο Λιμενικό και... Βαρβιτσιώτης - Παραιτήθηκε ο CEO της Attica Group
Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου οι απολογίες των 4 συλληφθέντων
Σχετικά Άρθρα
(upd) Συγκλονισμένη εξακολουθεί να παρακολουθεί η κοινή γνώμη τις εξελίξεις σχετικά την δολοφονία του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη, ο οποίος αφού απωθήθηκε από μέλη του πληρώματος του Blue Horizon στην προσπάθεια του να επιβιβαστεί στο πλοίο, έπεσε στη θάλασσα και πνίγηκε χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε προσπάθεια διάσωσης του.
Πρόκειται για ένα γεγονός που δεν έχει προηγούμενο.
Δεν είναι μόνο ότι στο πιο κεντρικό λιμάνι της χώρας, σε αυτό του Πειραιά, δεν φαίνεται – τουλάχιστον από το διαθέσιμο οπτικό υλικό – να υπάρχει έστω και ένας λιμενικός, ο οποίος να επιβλέπει τη διαδικασία φόρτωσης και απόπλου του πλοίου, όσο κυρίως η απάθεια του πληρώματος, το οποίο αν και βλέπει έναν άνθρωπο να πνίγεται μέσα στην θάλασσα, δεν κάνει καμία κίνηση για τη διάσωση του, αλλά αντιθέτως δίνει εντολή για αναχώρηση.
Για την υπόθεση αυτή έχουν συλληφθεί 4 άτομα – ο καπετάνιος και άλλα τρία μέλη του πληρώματος – σε βάρος των οποίων αναμένεται να ασκηθούν βαριές ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο, ενώ παράλληλα έχει δοθεί εντολή από την εισαγγελία Πειραιά για κατεπείγουσα ποινική έρευνα για τις ευθύνες του Λιμενικού.
Άλλωστε ΕΔΕ έχει ζητήσει και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος βρέθηκε και αυτός στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης, η οποία αφού τον κατηγόρησε ότι επιχείρησε να εξισώσει το θύμα με τον θύτη, ζήτησε την παραίτηση του.
Την ίδια ώρα, όπως γνωστοποίησε η Attica Group δεκτή έγινε η παραίτηση του CEO της, Σπύρου Πασχάλη λίγα 24ωρα μετά τη τραγωδία.

Βαριές ποινές – Στις 9/9 οι απολογίες

Οι τέσσερις κατηγορούμενοι - ο πλοίαρχος, ο ύπαρχος, ο αξιωματικός καταστρώματος και ο λοστρόμος - πήραν προθεσμία και πρόκειται να απολογηθούν το ερχόμενο Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου.
Στον ύπαρχο που φέρεται να απωθεί τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο - που είναι κακούργημα, ενώ αντιμέτωπος με κακούργημα είναι και ο καπετάνιος του πλοίου για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες.
Στα δύο άλλα μέλη του πληρώματος, η ποινική δίωξη αφορά σε συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο.
Οι ποινές που προβλέπονται για τα αδικήματα αυτά είναι μέχρι ισόβια.

Κανείς λιμενικός

Από το διαθέσιμο οπτικό υλικό προκύπτει ότι δεν υπάρχει κανείς λιμενικός που να επιβλέπει τη διαδικασία φόρτωσης για τον απόπλου και άρα να είναι παρών στο περιστατικό.
Όπως υποστηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, εάν υπήρχαν λιμενικοί όπως έπρεπε, δεν θα είχε συμβεί αυτό το συμβάν.
Αρχικές πληροφορίες ανέφεραν πως ένας λιμενικός βρισκόταν δεκάδες μέτρα μακριά και ότι είχε αποχωρήσει από το σημείο, αφού «φόρτωσε» το πλοίο, προκειμένου να ρυθμίσει την κυκλοφορία σε άλλο σημείο του λιμανιού.
Ήδη έχει διαταχθεί ΕΔΕ από το υπουργείο Ναυτιλίας για τις ενέργειες και τις πιθανές παραλείψεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

Βαρβιτσιώτης: Ζητώ συγνώμη

Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης βρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη από την οικογένεια του θύματος.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή είπε συγκεκριμένα: «Εγώ θεωρώ ότι σήμερα υπάρχουν αυτοί που θρηνούν τον αδικοχαμένο και αυτοί που θρηνούν για αυτούς που πήγαν να κάνουν τη δουλειά τους να φέρουν πίσω ένα μεροκάματο και σήμερα βρίσκονται κατηγορούμενοι για δολοφονία».
Η επίμαχη δήλωση δημιούργησε πλήθος αντιδράσεων των πολιτών στα social media αλλά και την παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έκανε λόγο για «εξίσωση θύματος με θύτες» από τον υπουργό, απαιτώντας την παραίτησή του.
Σε σημερινές του δηλώσεις στο ΣΚΑΪ ο κ.Βαρβιτσιώτης ζήτησε συγγνώμη.
«Ζητώ συγγνώμη από την οικογένεια του Αντώνη αν θεώρησε πως με τον τρόπο που εκφράστηκα εξισώνω το θύτη και το θύμα», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός προσθέτοντας πως ο θάνατος του 36χρονου προκαλεί «σοκ και δέος» καθώς πρόκειται για ένα «έγκλημα πρωτοφανές στην ναυτοσύνη».
Ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ότι αναμένει τα αποτελέσματα της ΕΔΕ προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες, στην εταιρία, το πλήρωμα και τους λιμενικούς.
«Έχουν παραβιαστεί σχεδόν όλοι οι κανόνες και η βασική αρχή της ναυτοσύνης», σημείωσε και κατέληξε πως ο ίδιος θα ήταν ο πρώτος που θα είχε παραιτηθεί «σε περίπτωση που υπήρχε ευθύνη που με εμπλέκει».

Από πνιγμό ο θάνατος του 36χρονου - Τι έδειξε η νεκροψία 

Οι ιατροδικαστές Σωκράτης Τσαντίρης και Ηλίας Μπογιόκας, διαπίστωσαν ότι αιτία θανάτου είναι «πνιγμός σε έδαφος κάκωσης κεφαλής». Παράλληλα από την ιατροδικαστική εξέταση διαπιστώθηκε πως ο 36χρονος έφερε χτυπήματα στο κεφάλι.
Δηλαδή, όπως φαίνεται από την νεκροψία, ο νεαρός χτύπησε το κεφάλι του -πιθανότατα στον καταπέλτη του πλοίου Blue Horizon μετά τις βάρβαρες σπρωξιές από τα δύο μέλη του πληρώματος που τον απώθησαν μέσα στη θάλασσα. Ποιος ήταν ο 36χρονος

Όσον αφορά τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη, αναφέρεται πως είχε στην κατοχή του εισιτήριο, πως προερχόταν από πολυμελή φτωχή οικογένεια, πως ζούσε με τις δύο αδερφές του στις εργατικές κατοικίες του Αγίου Νικολάου στο Λασίθι της Κρήτης, πως εξυπηρετούνταν από το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου, πως είχε νοητική υστέρηση και πως έκανε διάφορες δουλειές για να βγάζει τα προς το ζην και πως ταξίδευε συχνά στον Πειραιά.
Μεγάλη συγκέντρωση πολιτών πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στο κέντρο της πόλης του Αγίου Νικολάου για τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη,

Attica Group: Τι υποστηρίζει για τη δολοφονία του Αντώνη στο Blue Horizon

Η Attica Group σε μια προσπάθεια να διατυπώσει τα δικά της επιχειρήματα και να δώσει διευκρινίσεις για το τραγικό συμβάν, έδωσε στη δημοσιότητα δέκα ερωτήσεις και ισάριθμες απαντήσεις.
Ειδικότερα, η Attica Group αναφέρει:

1.Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.

2.Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;

Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.

3.Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;

Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.

4.Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;

H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.

5.Είχε εισιτήριο το θύμα;

Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.

6.Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;

Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.

7.Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.

8.Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.

9.Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;

Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.

10.Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;

Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο BlueHorizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το BlueHorizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group

Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Attica Group Σπύρος Πασχάλης.
Η παραίτηση έρχεται λιγότερο από δύο εικοσιτετράωρα μετά τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά.
Παράλληλα αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για σήμερα γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας λόγω των εξελίξεων.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει:

«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς άδικα και με τρόπο αδιανόητο η ζωή ενός νέου ανθρώπου, το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Group εκφράζει την οδύνη του και απευθύνει τα ειλικρινή συλλυπητήρια και τη συγγνώμη του στην οικογένεια και τους φίλους του εκλιπόντος.
Παράλληλα, και ανεξαρτήτως της δικαστικής διερεύνησης, δεσμευόμαστε ότι θα σταθούμε δίπλα στην οικογένεια του εκλιπόντος με κάθε τρόπο και με όλες μας τις δυνάμεις. Χάθηκε ένας νέος άνθρωπος και αυτό μας έχει στιγματίσει όλους βαθύτατα.
Ξεκινά άμεσα με εγγύηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των Μετόχων διευρυμένη και σε βάθος έρευνα και με τη συνδρομή ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων ώστε να διασφαλίσουμε ότι ποτέ ξανά δε θα παραβιαστούν από κανέναν οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα του Ομίλου μας. Δεσμευόμαστε επίσης ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, θα αξιοποιηθούν για τις αναγκαίες τομές και αλλαγές, σε όποιο επίπεδο και με όποιον τρόπο χρειαστεί.
Προς αυτή την κατεύθυνση, το Διοικητικό Συμβούλιο έκανε σήμερα δεκτή την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας”, καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας»

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης